Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Presentatie 15 juni 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

De Vlaamse audiovisuele sector: een socio- economische profilering Isabelle De Voldere Hans Everaert.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Onderzoek naar de recreatieve verblijfstoerist in de kunststeden
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Forumdag Herinneringseducatie 23 april Het project 100 jaar Groote Oorlog ( ) Tinne Jacobs | adjunct-coördinator.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 PENSIOEN - INFOSESSIES - 7, 15 en 22 november 2011 Pensioen INFOSESSIES en 22 november 2011.
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
Totaljobs.nl Olivier van Duijn. Totaljobs Group Snelste groei • 5 miljoen bezoeken van 3.2m kandidaten per maand • Iedere 2 seconden een sollicitatie.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Eerstelijnspsychologische functie Poperinge-Ieper-Diksmuide.
Keuze techniek in het (V)MBO Verbetering imago techniek Tussenstand van onderzoeken Bestuursvergadering SIC 19 november 2009.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Trias steunt ondernemende mensen in het Zuiden. Aandelen in ondernemerschap, aandelen in ontwikkeling.
VolksverhalenROUTE Digitale toepassing in toerisme en erfgoed
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Duurzame samenwerking voor verse groenten verhoogt kwaliteit voedselhulp in West-Vlaanderen Het Welzijnsconsortium is een samenwerkingsinitiatief tussen.
Menen Wald Lars Ledure – 3 mb 1. Deutscher Soldatenfriedhof Menen Het Deutscher Soldatenfriedhof Menen is een militaire begraafplaats in de Belgische.
1ste Slag om Ieper Diksmuide Poperinge IJzer Ieper Noordzee Nieuwpoort De Westhoek.
Goedemiddag H3b.
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
MUSEA BRUGGE 14 musea 4 museumgroepen per museumgroep: 1 team overkoepelende diensten.
Tom DEHAENE Resultaten OCMW-enquête december 2008.
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
“ Regional branding ” en plattelandseconomie. Integraal of enkel productpromotie ? Limburg: Merk of som van merken ?
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Cijfers Zorg en Gezondheid
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
De vakantieganger in plattelandslogies in Vlaanderen april 2011.
Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Persvoorstelling dinsdag 24 april 2007 om 10u30 Lakenhallen Ieper.
Beleidsnota  Deel 1: organisatie  Deel 2: evaluatie  Deel 3: beleidsplan.
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
Klik voor verdere info. Vertrekplaats: Deutscher Soldatenfriedhof te Hooglede (Beverenstraat, 8830 Hooglede) Inschrijven: Ofwel via de facebookpagina.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Door Norbert Callebaut Tyne Cot Cemetery is een Britse militaire begraafplaats met gesneuvelden uit de Eerste Wereldoorlog gelegen in het Belgische dorp.
Fysieke overlegtafel jeugd J&O Agenda Opening Ingekomen stukken Procesafspraak vaststelling verslagen Tariefkorting Productie Proces van.
Evaluatie tijdelijke tentoonstelling November 2013 – Juni 2014.
door Norbert Callebaut Deel 1 Dit museum dat al enkele jaren bestaat, werd in het vooruitzicht van 2014 volledig heringericht en onlangs officieel.
Toerisme in Cijfers Toerisme is Economie Vincent Nijs
Zo zit dat met uw pensioen!
Monumenten in de Westhoek
Zo zit dat met uw pensioen!
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
door Fea West –Vlaanderen 1 Stalijzermolen, Leisele.
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
West –Vlaanderen 1.
De resultaten van de projecten die in deze presentatie worden getoond, zijn enkel ter info en mogen niet verder worden gedeeld.
Transcript van de presentatie:

Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Presentatie 15 juni 2007

Partners in het onderzoek Doelstellingen van het onderzoek Gebruikte methodologie Resultaten van het onderzoek Conclusies Inhoud presentatie Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Dit onderzoek kwam tot stand met de financiële steun van: –De gemeentebesturen van: Diksmuide Heuvelland Ieper Langemark-Poelkapelle Poperinge Zonnebeke –De Provincie West-Vlaanderen –Westtoer Partners in het onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Doelstellingen Inzicht krijgen in het totaalvolume WOI- toeristen in de Westhoek Via bevraging inzicht verkrijgen in: –Profielkenmerken van de WOI-toerist in de Westhoek –Activiteitenpatroon van de WOI-toerist in de Westhoek –Tevredenheid van de WOI-toerist in de Westhoek –Gebruikte informatiebronnen –Bestedingspatroon van de WOI-toerist in de Westhoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Methodologie 10 Geselecteerde locaties –6 Attractiepunten mbt WOI in de Westhoek In Flanders Fields Museum, Ieper Ijzertoren, Diksmuide Dodengang, Diksmuide Memorial Museum Passchendaele 1917, Zonnebeke Talbot House, Poperinge Bayernwald, Heuvelland –4 Militaire begraafplaatsen mbt WOI in de Westhoek Tyne Cot Cemetry (Brits), Zonnebeke Lyssenthoek Cemetry (Brits), Poperinge Duitse begraafplaats, Langemark Duitse begraafplaats, Vladslo Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Methodologie Bezoekerstellingen –Bij attractiepunten - via ticketverkoop –Bij begraafplaatsen - via infraroodtellers aan de toegang Bezoekersbevraging –Van half maart – half november 2006 –Blitsenquête –Uitgebreide schriftelijke enquête (NL/ENG) 7040 uitgedeeld & 3054 ontvangen  43% respons –Steekproef gewogen via verhouding individu/groep/school in de populatie (via blits) Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Inschatting van totaalvolume WOI-toeristen bezoeken aan de 10 locaties Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 (1)

Inschatting van totaalvolume WOI-toeristen WOI-toeristen bezoeken aan de 10 locaties Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 (3) (1) (2)

Profiel van de WOI-toerist 21,3% 41,4% 37,3% 46,6% 40,3% 13,1% Oorlog en Vrede in de Westhoek WOI-toeristen

Profiel van de WOI-toerist 62,3% 37,7% WOI-toeristen Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Top 10 ingeschatte bezoeken aan WOI-sites in WH Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Beweegreden voor een bezoek van de WOI- toerist aan deze site Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Omwille van eerdere bezoeken, nostalgie, traditie of vredesproject

Tevredenheid van WOI-toerist 79,9% Uiterst / Zeer tevreden Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Versterken van de oorlogsbeleving Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Top 5 Informatiebronnen van WOI-toerist Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Belangrijkheid van thema ‘WOI’ bij keuze van WH als bestemming 69,6% Enigste reden/ Zeer belangrijk Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Bestedingspatroon van WOI-toerist 31,2 miljoen euro omzet door de bezoekers van 10 locaties 24,8 miljoen euro omzet specifiek door WOI-toerisme 26,1 miljoen euro aan verblijfstoerisme 5,1 miljoen euro aan dagtoerisme Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Aan de hand van belangrijkheid van thema ‘WOI’ bij keuze van WH als bestemming

Bestedingspatroon van WOI-toerist Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Bestedingspatroon van WOI-toerist Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Bestedingspatroon van WOI-toerist Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Bestedingspatroon van WOI-toerist Dagtoerist Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Bestedingspatroon van WOI-toerist Individuele dagtoerist Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Bestedingspatroon van WOI-toerist Verblijfs- toerist Opm: Bij scholen is logies incl. voeding in logies Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Bestedingspatroon van WOI-toerist Individuele verblijfstoerist Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Bestedingspatroon van WOI-toerist Per Logie- vorm Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006

Conclusies rond WOI-toerisme Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 (1) Trekt een aanzienlijk aantal toeristen naar de Westhoek: – Waarvan Nederlanders Potentieel op andere markten dan de Britse markt (2) Socio-economische impact voor de Westhoek – 30 à 35% van omzet toerisme heeft te maken met WOI – WGH: circa 480 voltijdse equivalenten door WOI-toerisme (3) WOI-toerisme heeft 4 toplocaties > bezoekers Daarnaast ook 5 WOI-sites met > bezoekers

Conclusies rond WOI-toerisme Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 (4) De appreciatie van de WOI-toerist ligt hoog –80% is uiterst of zeer tevreden – slechts 1% niet tevreden Mond-tot-mondreclame is het belangrijkste marketinginstrument (5) Verder verhogen van de belevingswaarde door: –Ontwikkelen van het ‘Oorlog en Vrede’ gebeuren in de Westhoek: het gevoel dat men een groter geheel bezoekt –Verder aandacht voor randvoorwaarden

Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Vragen of opmerkingen?