CASE STUDIE 15 Door: Van Looy Rob De Laet Hans. Doelstelling Problematiek bij Viewcolor vastellen en eventuele oplossingen voorstellen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsbeleid in Breda, vanaf 2013 net een beetje anders……
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Deelnemers werkgroep Gemeenten die de “of” vraag zijn gepasseerd
Bedrijfspresentatie Promavise
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Analyse en Ontwerpen II
CO2 recovery Business case op RWZI. Aanleiding voor de studie Klimaatakkoord doelstelling: Broeikasgas emissiereductie van 30% in 2020 MJA 3 Energiebesparing.
Veranderingstraject Fed Pol
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Business projects: IBeO
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Gijs van Leeuwen Inkoper/adviseur
Facility management en inkoop
Ondernemen na je studie!
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Kwaliteitszorg van de informatievoorziening
Natura 2000 & ruimtelijke planning een reflectie op de stand van zaken Raoul Beunen Wageningen Universiteit Leerstoelgroep Landgebruiksplanning.
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Gedrag in organisaties, 10e editie
Mentale belasting & Stress op de werkvloer
Ontwerptheorie Wat is ontwerpen? Ontwerpproblemen Ontwerpleer
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
Workshop doelgerichte communicatie Prof. Van Yperen NLP als filosofie en basis van dialoog Thuisbegeleidings- dienst Golfbreker als experiment en ervaring.
Lean Six Sigma bij de gemeente Amersfoort
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Communicatieplan.
Adviespresentatie Heineken
Competentiemanagement in de techniek
Marketing Marketingoriëntatie
Case 29 Globe Door : Van Looy Rob Scheltjens Joeri Poturak Emir.
Projectplan <naam project>
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Promotie- en doelgroepanalyse
Case studie Uitwerking case 11A Install bv. Doelstelling : Een herstructureringsplan opstellen voor het veilig stellen van de toekomst van het bedrijf.
Personeel en organisatie
MARKETINGMIX.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Marketing 5 havo.
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
Presentatie.
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
Cleantechproject: Mobiele pilootopstellingen voor waterbehandeling Veerle Depuydt VLAKWA Forum - 02/12/2010 – Kortrijk Xpo.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Informatie management HC2
Office365 bij de SCOH.
Quality Management: METHODEN TECHNIEKEN PROCESVERBETERIN G
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Interpay gaat Internationaal Bedrijfscultuur bij marktgerichte en internationale aspiraties Dave Rietveld 3 november 2005.
Maatschap voor communicatie Help! De interne communicatie moet beter! Bijeenkomst communicatienetwerk VGN Frithjof de Haan, Maatschap voor Communicatie.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Gendo Workshop Promotie Open Source en Open Standaarden in het MKB
Op zoek naar de kern van mens en organisatie lerend onderzoeken 21 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
Degene die de presentatie verzorgt
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Ontwikkelen en vermarkten van:
Waarom-Wat-Hoe-Wanneer Carola Groenen
International experience
Titel van bedrijfsvergadering
Transcript van de presentatie:

CASE STUDIE 15 Door: Van Looy Rob De Laet Hans

Doelstelling Problematiek bij Viewcolor vastellen en eventuele oplossingen voorstellen.

Methodiek Case ‘ afzonderlijk ’ bestuderen Tot een gezamenlijk consensus komen Huidig organigram opstellen Algemene problematiek vastellen Oplossingen voorstellen

Analyse

Huidige situatie

Organisatie structuur

Onderlinge concurrentie marketing Concurrentie op het gebied van reclame Eigen business ondermijnen

Zilver recuperatie Apparte afzet van het terug gewonnen product (prijs/kwaliteit) Bedrijfsleider A heeft enkel de know how van het verhandelen van het metaal Verschillende obrengstpercentages

Algemene problemen Te grote onafhankelijkheid centrale  organisatie Communicatie centrale  organisatie zelden/slecht

Voorstel

Organisatie structuur

Onderlinge concurrentie marketing Per land een marketing afdeling die prijzen/ reclame regelt en stuurt voor gans het land