 De Loader Class wordt gebruikt om afbeeldingen (jpg, png, gifs) of swf’s tijdens het afspelen van het programma te laden. Ze staan dus niet in de Library.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Zelfstandig Leren Lezen
Excel in het voortgezet onderwijs
Les 2 Vandaag •Vragen over voorgaande stof •Plaatjes •Tabellen •Links •Huiswerk.
KINN 2010 •OOP •O Object •O Georiënteerd •P Programmeren.
Een digitaal verhaal maken
Let op bij een upgrade! = op DVD (geen CD) Gebruik je Windows Vista? Als je Windows Vista hebt, kun je Windows 7 Upgrade-versies aanschaffen.
Zoeken in de NAZ Nederlandse Artikelendatabank voor de Zorg (alleen voor abonnees) LEVV, november 2006.
Databases via internet
Hoofdstuk 2 Hallo, C# !.
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Inleidend probleem Data structuur (hiërarchie van classes)
Nieuw in LIPS VLUG 2 26 juni 2006 Kristof Brams. Overzicht Vernieuwde editor Printervriendelijke pagina Statistieken Variabele fontgrootte Grootte van.
Door Jasper Lanoote, 2007, Hogeschool Antwerpen Departement lerarenopleiding.
Consoletoepassing Variabelen Klassen
1 Datastructuren Introductie tot de programmeeropgaven in C++ Jan van Rijn
Hogeschool HZ Zeeland 19 augustus 2003augustus 2003 Data Structuren & Algoritmen Week 3.
LauwersCollege Buitenpost Java Applet programma dat op een website zichtbaar is Java Application programma dat zelfstandig werkt Javascript Scripttaal.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
KINN 2010 OOP O Object O Georiënteerd P Programmeren.
Werkwijze bestelling Ga naar de foto’s door te klikken op galerij.
© b-boom.nl Meld aan op de website door in het aanmeldformulier uw gegevens in te voeren.
Starten met PHP Dynamischer bouwen.
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
Welkom bij Immersive space, de flashles Tijdens deze lessen, leren wij je werken met het programma adobe flash.
ComputerClubBodegraven - ccbodegraven.nl Opslaan van bestanden in de PC In de PC bevindt zich geheugen/opslag: 1. Interne opslag; wordt intern geheugen.
Knop1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, volgende); knop2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, vorige); function volgende(event:MouseEvent):void { this.nextFrame();
Wikiwijs.
 Kinderen maken foto’s van de papegaai deze worden verzonden per mms.  Op een scherm wordt de laatst gevangen papegaai in een kooi getoond  Degene.
Variabelen Part deux.. Variabelen week 3 0. Herhaling 1. De NullPointerException (p101) 2. Primitieven 3. Scope en levensduur van variabelen 4. Meerdere.
BIOS en Opstarten.
Kies Hoe en wanneer installeren Wat is het doel Hoe werkt het (7 schermen)
Constructoren Genesis 1:1 Aarde a1 = new Aarde(“Adam”, “Eva”);
Tircms02-p les 3 Functies Strings Structuren. Functies 1. main() 2. { int k; k = 10 ; printf(“%d\n”,fac(k)); } 3. int fac(n) int n; 4. { int f; f= 1;
Tircms03-p les 4 Klassen. Abstracte datatypes in C struct stack { char info[100]; int top; }; void reset(stack *s) { s->top = -1; } void push(stack *s,
Instructie Programmeren Task 7
Prototyping Week 7 // Tweenlite & API. TweenMax Snel mooie en effectieve animatie.
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 7 Polymorfie en overerving © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 8: Gebruikersinterface © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
 C++ heeft een inheritance mechanisme  Manier om functionaliteit te ‘erfen’ van een parrent class ◦ Polymorphisme ◦ Zoals we het ook in C# kennen.
Haarlem Foto’s op computer en internet Cloud. Haarlem Werken met Google foto’s.
Java & het Web Programma: Contexts Listeners Scope/Attributes Thread safety.
Java & het Web Programma: JSTL Uitgebreide demo. JSP....herhaling Standard actions en (E)xpression (L)anguage: -Standard actions hebben de syntax:
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Vraag 1: Functies Bestudeer dit stukje code: >> print (4.0/3.0)* *1**3 >> print (4.0/3.0)* *2**3 >> print (4.0/3.0)* *3**3 >> print.
Sway.
Microsoft® Office SharePoint® Server 2007-training
Javascript.
Hoe werkt bibliografische software?
Gameprogrammeren: Objecten en geheugen
<naam van werkgroep>
Gameprogrammeren: Overerving
Gameprogrammeren: Expressies
Windows-applicatie using System.Windows.Forms; using System.Drawing;
Gameprogrammeren: Herhalingen
Tinpro015b-les4 Klassen.
GAME MAKER ONLINE Les 2 / Breakout Michel Fiege.
Huiswerkcontrole tabel 2
Workshop 2D Spelontwikkeling
ASP.NET MVC Web Development
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
<naam van kolonie>
Gameprogrammeren: Arrays
Transcript van de presentatie:

 De Loader Class wordt gebruikt om afbeeldingen (jpg, png, gifs) of swf’s tijdens het afspelen van het programma te laden. Ze staan dus niet in de Library en worden bij het publishen niet automatisch geladen. Dit gebeurt pas als een Loader instantie met de methode load() de opdracht geeft om een bepaalde afbeelding of swf te laden. Het voordeel hiervan is dat de afbeelding niet direct wordt geladen maar pas als het nodig is en dat scheelt laadtijd. Loader Class en de URLRequest

 Nog een voordeel is dat niet steeds als er een afbeelding vervangen moet worden hiervoor de fla moeten worden aangepast en een nieuwe swf moet worden gemaakt. Er kan bijvoorbeeld ook een lijst met afbeeldingen dynamisch in Flash worden geladen m.b.v. een extern bestand, bijvoorbeeld een XML bestand.

Een instantie van de Loader Class wordt op de gebruikelijke wijze gemaakt (met de operator new). Wij gaan dit echter waarschijnlijk niet toepassen. Neemt niet weg dat het handig is te weten! Op de laatste 2 slides staan linkjes naar fla’s om te bekijken en/of tegebruiken.

Syntax var fotoLader:Loader = new Loader(); methode load() Hiermee wordt de load operatie gestart.

loader.load(url) parameter url is de locatie van de afbeelding en van het datatype URLRequest Syntax

 De methode load() accepteert alleen variabelen van het datatype URLRequest dus niet van het datatype String. Er moet dus eerst een instantie worden gemaakt van de URLRequest Class.

var verzoek:URLRequest = new URLRequest(); Alleen de eigenschap url van de URLRequest Class is van belang. Deze accepteert wel een parameter van datatype String. verzoek.url = “adres van de afbeelding”; Je kunt ook bij het instantiëren van het URLRequest object de url (adres van de foto) meegeven: var verzoek:URLRequest= new URLRequest(“adres v/d afbeelding”); Syntax

Een voorbeeld waarin een afbeelding wordt geladen met de methode load(). De afbeelding bevindt zich in dezelfde folder als de fla/swf. De url is dan gelijk aan de naam van de afbeelding:

 Aangezien de Loader Class ook een DisplayObject is kan de Loader instantie, fotoLader, geplaatst worden op de MainTimeLine. Dit gebeurt m.b.v. de addChild() methode van deze MainTimeLine (regel 5).

 De Loader Class heeft een eigenschap contentLoaderInfo, deze eigenschap is van het datatype LoaderInfo, de naam zegt het al, het geeft informatie over de load operatie. Om deze informatie tijdens het laden van een afbeelding of swf te ontvangen moet er een functie worden gedefinieerd. Vervolgens moet deze functie worden geregistreerd met de addEventListener() methode van de LoaderInfo Class. Load Info

Handige bestandjes om te bekijken of te gebruiken:

Tot slot het script voor een panoramapanorama