Methodiek om input voor Visie te verzamelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Advertisements

Deze tool maakt onderdeel uit van het project Kompas Duurzaam Goederenvervoer. Dit project is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Europees.
Van kernuitdagingen naar doelstellingen
Welkom Mijzelf voorstellen aan de hand van een recente gebeurtenis waarbij ik ‘in mijn vuur stond’ Wat gaan we doen vandaag.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
Ingenieursvaardigheden
Amsterdams Historisch Museum
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Medmec04 – Engagement Les 5
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Toekomst LSOG brainstorm. Evaluatie 2008 Vraag naar kennismaking met elkaar en elkaars aanbod Komen tot gezamelijke actie – samenwerking Afstemming Ontwikkelen.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Literatuur XL Net even iets verder kijken…. Idee Groepjes van 2 Je schrijft een essay van minimaal 2000 woorden Of je houdt een presentatie van 15 minuten.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
“Toekomstbestendig Vrijwilligersbeleid”
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Eigenaarschap en Borging Doorbraakproject Professionalisering
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Hoofdaannamen van Appreciative Inquiry
CanDo Coaching.
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Visie & Strategie.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Beleidsinformatie Jeugd
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
|Datum | 1 Bibliotheekinstructie Zoeken naar Literatuur februari 2015.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Les voor ♀ Plaatje Loverboys.
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Social work Week 2.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Pesten en geweld op school: handreiking voor een daadkrachtig schoolbeleid. (p. 224 – 228) Jolien Verlinde1BaSWB1RHIZO-projectInformatievaardigheden.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Wegwijzer CJG Dr. Kees Verhaar - VNG. Wegwijzer CJG Het proces in vijf stappen: Waar staan we nu? Waar gaan we heen? Koffers pakken en reisgezelschap.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Digi(bord)boek project <titel project>
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Een instructie schrijven
Verzin een korte opvallende titel
Logo gemaakt voor Eye Opener door Taco Bals
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Naam presentator | Bedrijfsnaam
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
VAAR MEE MET DE SLOEBERBOOT
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Titel van bedrijfsvergadering
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
ADL Les 1.
nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV
ADL Les 1.
Presentatievormen.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Transcript van de presentatie:

Methodiek om input voor Visie te verzamelen Coverstory

‘Stel in 2015 staat onze organisatie in het kader van een zeer succesvol/geslaagd project op de cover van de 13 wat zou er dan op die cover moeten staan?’

Welke randverhalen komen In een themanummer over onze organisatie? (een drietal) Vb. externe partner Y vertelt over zijn samenwerking met VAIS Vb. minister Y/ partner lovend over… Vb. Impact van project X op Y is een voorbeeld voor Ga er vanuit dat het tijdschrift verschijnt in oktober 2015 Bedenk een passend en krachtig beeld Maak een krachtige titel: Vb. Project X enorm succes Vb. Y onder de indruk van project X Vb. Vais valt op met project X Vb. Wegens groot Z breidt VAIS project X uit

‘Beschrijf ook wat in het centrale artikel over onze organisatie zou moeten staan’

Bepaal de inhoud van het artikel Zie sjabloon Geen uitgeschreven verhaal Opdracht, bepaal: Titel van het artikel De succesfactoren van het project Wat maakte het project succesvol Vaak voorkomende adjectieven in het artikel Doelstelling van het project (Voorgeschiedenis van het project) De partners die meewerkten aan het project …

Werkwijze Werksessie ‘Cover Story’ (90 min) Deel 1: Opdracht : Toelichting van de opdracht, met korte presentatie Verdelen aanwezigen in groepjes Elke groep krijgt een ander thema, op basis van strategische doelstellingen. De opdracht: Deel 1: ‘Stel: in 2015 staat onze organisatie in het kader van een zeer succesvol/geslaagd project op de cover van de 13 wat zou er dan op die cover moeten staan?’ Voorzie de cover van Tekst Ga er vanuit dat het een themanummer over onze organisatie betreft Welk project komt op de cover? Maak een krachtige Titel Vb. Project X enorm succes Vb. Y onder de indruk van project X Vb. XXX valt op met project X Vb. Wegens groot Z breidt XXX project X uit … Bedenk een 3-tal randverhalen die bij het project horen Vb. externe partner Y vertelt over zijn samenwerking met XXX Vb. minister Y/ partner W lovend over… Vb. Impact van project X op Y is een voorbeeld voor S Voorzie de cover van een bijpassen beeld Bedenk ook waarom dat beeld passend is, waarom zou onze organisatie in de toekomst met dat beeld verbonden worden? Voorzie 30 minuten voor cover Goed structureren 10 minuten voorzien om na te denken over concreet thema/project

Er wordt een sjabloon voorzien Deel 2: ‘Beschrijf wat in het centrale artikel over onze organisatie zou moeten staan’ (30 min) Er wordt een sjabloon voorzien Titel: ‘ (adjectief) XXX maakt indruk met (project X) Tussentitels: XXX krijgt felicitaties van Y voor hun (adjectief) aanpak Opvallend! XXX( ….) (persoon Z) :”XXX deed het op haar kenmerkende (adjectief) wijze” Vrij te verzinnen Inhoud van het artikel (selectie maken, te beschrijven in bullets, moet niet uitgeschreven worden) Welke elementen eigen aan onze organisatie maakten het project een succes? Wat maakt onze organisatie uniek in haar aanpak? Welke werkwijze werd door XXX gevolgd, welke stappen werden genomen. Voorgeschiedenis van het project Waarom werd het project opgestart? Hoe verliep het project Met welke partners werd samengewerkt? Binnen VO Buiten VO Waarom is het project een succes? Beschrijf welke adjectieven vaak zouden moeten terugkeren in het artikel. Iedere groep stelt aan de anderen zijn cover en verhaallijn voor. (5 minuten/groep) Na de voorstelling eventueel korte groepsdiscussie (Wat waren gedeelde elementen, waar waren er verschillen, waarom zijn er verschillen, zijn die eventueel aanvullend,…)