Vragen en knelpunten bij de uitvoering van de voorschool. Resultaten van het onderzoek naar de voorschool. Presentatie: Myra van Veenendaal & Tony Beerling. Minconferentie 20 sept CASA 400
1: Het reilen en zeilen van de voorschool op locatie taakverdeling voorschool coördinator en oudercontactpersoon taakverdeling binnen de inschrijvingsprocedure vorm van de inschrijvingsprocedure de dubbele bezetting samenwerking tussen kleuter- en peuterleidsters t.a.v. de ouderkamer
2: Het contact met de ouders vraaggericht werken en (witte) communicatie met zwarte ouders ouderbetrokkenheid in de hele school de ouderkamer dan anders op ‘buurthuis- niveau’ status oudercontactpersonen kan men vraaggestuurde werken? het ouderplan als deel van het schoolplan
3: Meten en wegen, tellen meten en wegen van de kinderen op de voorschool werken met kindvolgsysteem en/of oudervolgsysteem
4: Beleid, profilering, de toekomst toeleiding en werving van doelgroepkinderen het binden (doorstroom) van deze kinderen aan de school profilering of PR van de voorschool (de voorschool als pré i.p.v. stigma) verschil voorschoolpeuterspeelzaal en een gewone peuterspeelzaal
Einde van Vragen en knelpunten Bij de uitvoering van de voorschool. Presentatie: Myra van Veenendaal & Tony Beerling.