Het vierde jaar ORGANISATIE 2 E FASE REIZEN BEGELEIDING LOOPBAANBEGELEIDING KENNISMAKING MENTOREN
Kennismaking klas 4
BEGELEIDING MENTOR Begeleidingsuur LEERLINGBEGELEIDER Mw.Heine LOB: studiekeuzebegeleiding Mw. De Moel
4havo: buitenlandse reis
4 vwo: Ieper
Uitgangspunt: inspanning van drie kanten leerlingoudersBRC
Oriëntatie op studiekeuze? Maak een interessetest Bezoek een open dag Loop mee met student of beroepsbeoefenaar Volg een hoorcollege via proef studeren
Informatie-avonden 29 januari Beroepen in de Praktijk 3 februari Opleidingsmarkt WO 10 februari Opleidingsmarkt HBO 3 maart Studiefinanciering
Mentoren 4havo Mw. Davies Mw. Fiolet Mw. Hioolen Mw. Van der Meer Dhr. Kennedie Dhr. Van Maanen Dhr. Verbruggen
Mentoren 4 vwo Mw. Bosma Mw. Horvath Mw. Catsburg Mw. Barten Dhr. Baijens
De Tweede Fase Profiel Keuzevakken Extra vakken PTA
Programma van Toetsing en Afsluiting Schoolexamens Praktische opdrachten Formules voor berekening cijfers Examenreglement
Resultaten Schoolexamens en Praktische Opdrachten: cijfers worden meegenomen naar het examen Voortgangstoetsen – alleen dit schooljaar Bepalen samen het cijfer op het eindrapport
Herkansingsregeling alléén schoolexamens
2 groepen cijfers: het voortgangsrapport en de tot dan toe behaalde cijfers voor de schoolexamens. Een leerling wordt zonder meer bevorderd naar het volgende leerjaar als voor beide groepen cijfers het volgende geldt: 1. alle cijfers zes of hoger, of 2. één vijf en de overige cijfers zes of hoger, of 3. één vier en de overige cijfers zes of hoger en het gemiddelde cijfer tenminste 6,0, of 4. twee vijven en de overige cijfers zes of hoger en het gemiddelde cijfer tenminste 6,0, of 5. één vijf en één vier en de overige cijfers zes of hoger en het gemiddelde tenminste 6,0. Overgangsnormen 4-havo en 5-vwo
Overgangsnormen (vervolg) 6. voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde mag de leerling ten hoogste één vijf scoren. 7. de vakken CKV1 en LO moeten met ‘voldoende’ of ‘goed’ worden afgerond. De voor deze vakken op het rapport vermelde cijfers kunnen niet meegeteld worden als compensatiepunten Een leerling die niet direct bevorderd is, wordt in de docentenvergadering besproken.
Onderwijs en begeleiding Lessen Studiecentrum-uren Begeleid studie-uur - mentoraat Leerlingbegeleiding Decanaat (keuzebegeleiding) Extra ondersteuning
Uitgangspunt inspanning van drie kanten School biedt aan, schept de beste omstandigheden Ouders zijn betrokken De leerling is verantwoordelijk voor zijn leren