Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cliëntenraden en Veiligheid
Advertisements

Workshop voor verenigingen 19/11/2009
Uitslag enquête over online pesten
Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Wie is DVN Oost-Nederland & Diabetes op school
Uw apotheek. Voor betrouwbare zorg dichtbij
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Veilig Internet Volgende
Programma Introductie Casusbespreking Tips Afsluiting.
Veiligheid en communicatie in de gezondheidszorg
Communicatie met de klant
toolbox deco-procedure
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Veilig internet Mediawijsheid
Hoera, een oudergesprek!
Communicatief gedrag + / -
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
© mei 2013 – versie 00 Technieken 2: goed opdrachten geven wees specifiek (wat, hoe, wanneer,...) ga er niet zomaar vanuit dat een ander begrijpt wat je.
Interpreteren van data
Beste Vriend,    Het is met een enorm verdriet dat wij U heden het overlijden moeten melden van een zeer dierbare vriend, gekend onder de naam « Gezond.
WIJ ZULLEN VOOR ALTIJD VRIENDEN ZIJN ...
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Handvaten voor een eerste gesprek
CRM H8 Netwerken Junior accountmanager.
Help! Verzuim voorkomen
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Vergaderen.
Woordenschat groep 5, thema 6, les 4
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
voor familie en vrienden van
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
15 feiten die u nog niet wist of waarover u nog niet nagedacht heeft.
Altijd online!.
Presenteren en communiceren
Feiten, meningen en argumenten
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Instructie fysiotherapeuten J.J.G.T. van Summeren 1, L.E.A.M. Louer 1, J.H. Dekker 1, A. van Ulsen-Rust 2, M.Y. Berger 1, Y. Lisman-van Leeuwen 1 (1) Rijksuniversiteit.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
Functiewaarderen workshop OOP
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
In een jeugdgevangenis
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Wijs met medicijnen Voor ouderen die verschillende medicijnen tegelijk gebruiken.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Verbindend communiceren met ouders
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Hand-Out.
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant
Nee Zeggen!.
Vaardigheden Interviewen
“De helft van alle klachten over de zorg gaat over bejegening
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Het tweede LOS-gesprek
Transcript van de presentatie:

Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat u kunt doen om uw bijdrage aan veilige zorg te leveren.

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum – 1 – Let op! Uw zorgverlener heeft misschien niet alle informatie!

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum - deel 1 - Geef uw zorgverlener alle informatie over uw gezondheidstoestand. Uw zorgverlener heeft misschien niet alle informatie paraat. Vertel alles wat van belang kan zijn. Vertel uw zorgverlener ook over contacten met andere zorgverleners.

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum – 2 - Maak duidelijk als u iets niet begrijpt!

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum - deel 2 - Herhaal belangrijke informatie om te controleren of u het begrepen hebt. Laat u uitleggen hoe uw behandeling verloopt. Als u van verschillende zorgverleners tegenstrijdige informatie krijgt, doe dan navraag

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum 3 Bereid uw gesprek met de zorgverlener goed voor!

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum - deel 3 - Maak een lijstje met vragen die u wilt stellen. Zeker als het een belangrijk en ingewikkeld gesprek is, neem dan iemand mee naar het gesprek: twee weten én horen meer dan één. Vraag extra tijd als u iets uitgebreid met uw zorgverlener wilt bespreken.

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum 4 Meld het als er iets gebeurt wat niet de bedoeling is!

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum - deel 4 - Als u merkt dat iets niet goed gaat, meld het dan bij uw zorgverlener. Bijvoorbeeld als gemaakte afspraken niet worden nagekomen. Of als u niet (of niet op tijd) terughoort van uw zorgverlener..

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum – 5 - Volg aanwijzingen en instructies goed op!

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum - deel 5 - Uw zorgverlener gaat ervan uit dat u de aanwijzingen en instructies opvolgt. Als u dat om de een of andere reden niet kunt of wilt doen, laat dat dan weten. Samen met de zorgverlener kunt u vervolgens een andere oplossing

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum – 6 - Als u zich zorgen maakt, neem dan contact op met uw zorgverlener

Denk mee, praat mee, doe mee, Veilig in ons gezondheidscentrum - deel 6 - Als u de zorgverlener echt nodig hebt, zorg dan dat u tot hem doordringt. Vertel duidelijk dat u zich zorgen maakt en waarom. Het feit dat u bezorgd bent, is voldoende reden om aan te dringen op een afspraak of een gesprek.