Tweede bijeenkomst: Een veilige school voor iedereen!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Generatie Einstein over Herontwerp Rini Weststrate
Advertisements

De vier knagers in het wilde westen. Gemaakt door Marrit de Haan
Open-up / over de streep
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Uitval en uitsluiting in het onderwijs
Voor de Klas Thema: Identiteit.
Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
Met onze speciale dank aan (documentenmap). Waarom gebeurt re-educatie (na verlamming bijvoorbeeld) vaak in een zwembad? Wat is het voordeel van aquagym?
Verborgen vormen van pesten
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Gemaakt door: Lisanne de Haan
Deel C: Participatie (p ) Participatie = inspraak = luistert men naar mijn mening?  in het gezin?  op school?  in België?
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Vriendschap.
Waardering! Creatie van « Hendriks Micheline»
Les 2 blok 3 Tijdvak ) Nakijken les 1
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Introles: Opstarten + intro:
Tijdens de les « goede manieren » vroeg de lerares aan de leerlingen :
Paragraaf 1: WERELDWIJD VERBONDEN
Godsdienst 1.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Leven in verbondenheid
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Bindelmeer College
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Weet je wie ik ben ?.
Marinus Schouten Ruben les Workshop GGD BZO 5 november 2014.
Taak (in 6 groepjes, per 2 of per 3)
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
QUIZ hoofdstuk 1.
Vrienden.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
Tekst verwerken.
Thema: Thuis of tehuis? Bejaardenzorg.
Medialessen groep 8.
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Wij, jij & ik.
Mannen en vrouwen Verschil?! Overeenkomst?! Naam: Mathilde den Boer
Het is je gegund..
Pesten Nee, dat doen wij niet..
Wat anders?! Duivelse dilemma’s.
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Lezen: doe het goed voor
Deelnemers aan de enquête. Is de sfeer in de klas zoals je denkt dat ze zou moeten zijn?
Welkom op onze ouderochtend
Heel gewoon maar toch anders.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
H3.5, Grote schonmaak 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Presentatie landelijke resultaten monitor Samengesteld door:
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
Deel 2: dicht bij de leerlingen
Sterzingen.
is heel gezond: zonnebloemolie lijnzaadolie koolzaadolie
Waarom leerlingenparticipatie?
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Tweede bijeenkomst: Een veilige school voor iedereen! Wij, Jij & Ik Tweede bijeenkomst: Een veilige school voor iedereen! Peer educators: Chaniz Felicia

Opwarmertje! Voorstellen aan elkaar met een bijvoeglijk naamwoord voor je naam: Charmante Chaniz en Fleurige Felicia

Samenvatting: Vier leerlingen van een middelbare school richten een groep op om mee te doen aan de verkiezingen voor het schoolparlement. De groep komt op voor alle leerlingen die worden uitgescholden op school.

Opdracht ‘The Misfits’ Maak groepjes van 4 of 5 personen Lees de tekst en beantwoord samen de vragen! Wijs iemand aan die verslag uitbrengt aan de klas

Vragen over ‘The Misfits’: Met welke persoon in de tekst voel je de meeste binding? Waardoor deze persoon? Zou je bevriend kunnen zijn met Joe, die homo is? Waarom wel, waarom niet? De no name-calling partij in de tekst wil dat er in school helemaal niet meer gescholden wordt. Zou jij durven opstaan tegen anderen als je vriend die homo is (of je vriendin die lesbisch is) wordt uitgescholden? Waarom wel, waarom niet? Wat zou je doen? Is er verschil tussen of dit op school zou gebeuren (waar regels zijn tegen schelden) of als dit op straat gebeurt, waar die regels niet duidelijk zijn.

Verslag uit elk groepje Verbonden met wie? Bevriend met Joe? Opkomen voor een vriend die homo is?

Hij bestaat echt…

Bedankt voor jullie aandacht!