Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Hoe blijf ik gemotiveerd
Communicatie met de achterban
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
door: Roderick Juffermans
PRESENTATIETRAINING.
Welkom bij de 4e workshop over:
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Jobmarketing 2.0 Langenberg Advies in Verandering Vacaturepodium Match4U 13 februari 2014.
Sollicitatiegesprek.
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Iedereen coach naar Jef Clement.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Doelstellingen formuleren
Welkom bij de 4e workshop over:
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen? Mijn boodschap.
Personal Branding.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Het nieuwe solliciteren:
Help! Verzuim voorkomen
Visie & Strategie.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Visie & Strategie.
De dag van het solliciteren - introductie
Samen sterk in verandering
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
UVW LinkedIn Presentatie
Solliciteren: wat wil ik?
I skateboarden Hou vol. De aanhouder wint.
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Personal Branding in een veranderende arbeidsmarkt Marianne Hoekstra, senior-intercedent Randstad Onderwijs Marianne Hoekstra.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Goede voornemens.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
Les 2: Van productie tot verkoop
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Mindset, targets en doelen
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011

DOOR Mariëtte van wissen Pakkende presentatie: Training Pitchen DOOR Mariëtte van wissen Hoe Ontwikkel je een Pakkende presentatie: van 10 seconden Tot 2 minuten

Wat is een [Elevator] Pitch? Kort, sterk praatje met overtuiging, bedoeld voor Sollicitaties Vergaderingen Presentaties & sales pitches Tijdens debatten en discussies In strategische sessies In CvB, RvB of MT-overleg

Wat kan ik? Wie ben ik? Wat wil ik? Basis van de pitch Wat kan ik? Wie ben ik? Wat wil ik?

Verschil verkoop- en Elevator Pitch

Wat wil je met een EP? kort en krachtig jouw toegevoegde waarde overtuigend aanprijzen, of jouw punt helder maken, of de ander helpen met zijn vraag/probleem AIDA-model (attentie, interesse, verlangen/desire, actie)

Meest gestelde vragen bij sollicitatiegesprek Vertel eens iets over jezelf Waarom wil jij hier werken Waarom ben jij de geschikte persoon Waar zie jij jezelf over vijf jaar

…analytische projecttijger… De yell: in één zin De elevator yell: verkorte versie elevator pitch Het gaat om één zin waarin je zo exact mogelijk omschrijft wat je doet Focus op probleem dat je oplost Voorbeeld voor spreken: ‘Ik help mensen efficiënter gebruik te maken van hun tijd waardoor ze gemiddeld 30% sneller kunnen werken’. Voorbeeld voor cv: ‘Ik ben een Mensgerichte, analytische projecttijger die klantprocessen effectief en efficiënt inricht’.

Structuur van een PITCH Wie je bent Wat je te bieden hebt (oplossing) Wat je toevoegt (voordelen) Wat je zoekt actievoorstel Actievoorstel: afspraak maken, ik stuur iets op, ik geef je een kaartje, mag ik je bellen.

Uitwerking pitch IK werk met…[doelgroep] Die worstelen met…[probleem] Om ervoor te zorgen dat…[resultaat] Ik werk met leidinggevenden die worstelen met het grote verloop in hun team, ik zorg ervoor dat medewerkers langer in dienst blijven. Ik werk als tekstschrijver en taaltrainer in de bancaire sector. Mijn klanten vinden het prettig dat ik hun jargon begrijp en spreek en goed verwoord wat zij bedoelen. Dit na al hun ervaringen met trainers en schrijvers die weinig van economische en financiële zaken begrijpen. Zorg dat de ander vragen heeft.

Maar wie ben je dan… En vooral: hoe onderscheid je je… Wie ben je professioneel gezien? Waar sta je voor? Waar ben je goed in? Wat wil je bereiken?

oefenen, oefenen,oefenen! Wat te doen? Denk in vragen/problemen die de ander kan hebben Bereid de antwoorden/oplossingen op eén of twee van die vragen voor Schrijf een soepele Elevator Pitch uit En dan … oefenen, oefenen,oefenen! oh ja: en OEFENEN

De beste voorstelpitch: Heeft een prikkelende opening Duurt maximaal 40 seconden Wordt met passie gebracht Eindigt met een vraag of nodigt de ander uit (door nieuwsgierigheid) een gesprek te beginnen

Filmpje 2: Pieter Monsma NK elevator pitch 2011

Maak groepen: -persoonlijke (sollicitatie)pitch, -of werkgerelateerde pitch Vergaderingen Presentaties & sales pitches Tijdens debatten en discussies Strategische sessies In CvB, RvB of MT-overleg

Aan alles komt een eind, ook aan deze training Veel succes met jullie werk, sollicitaties en met de elevator pitch