Workshop Lezen met begrip

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rita van haren Karin hendriks
Advertisements

Serious gaming Lisette Vlassak, CO1C.
Doe meer met … Language Learning Histories Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Studeren met een beperking. Workshop - Inclusie in de opleidingen verpleegkunde. 6 mei 2013.
WIN WIN Van ordeverstorend gedrag naar ontwikkelingskans
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Goede doel 2013 Boeken voor Zuid-Afrika. Hier ligt Zuid-Afrika Hier ligt Nederland.
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Reflecteren.
Kinderen op De Schouw maken ook hun eigen keuze
Kinderarbeid.
LOT OP REIS.
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Geluid Door : Josephine.
Taalbeleid.
Korte introductie tot het principe
Workshop Aan de slag met verborgen talent
Even voorstellen : Groep 3b
Opstel schrijven.
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
uw kind begeleiden bij huiswerk
met studievaardigheden
Welkom…...
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Veiligheid op school.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
PSO. Praktisch school onderzoek.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Is ‘t kofschip gezonken…?
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Een jaar later… Inclusief praktische ervaringen van leerkrachten Jan Engelen & Nicole Goossens.
Waar is de zevende dwerg?
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8. Het belang van begrijpend en studerend lezen Lezen heb je nodig, elke dag weer. Als je niet goed kunt.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Groep 7 Begrijpend lezen lezen
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
De gemiddelde leerling…
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
Welkom! Neem plaats in de kring.
Breinleren.
1. Wanneer is een theorie wetenschappelijk?
Netweten Cyberpesten.
3. Dus zonder probleem, heb je geen ideeën?
Mijleer Les 1.
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
© UNIEK IN DE KLAS.
Tool IJ-3: De potentie van OL om essentiële vaardigheden te bevorderen
Informatieavond Kurzweil (basis).
Mijn visie op onderwijs
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Leren leren.
Welkom, het is fijn om jullie hier vandaag allemaal te zien
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
E health, Domotica en E-learning
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Cijferloos lesgeven bij talen
1. Wanneer is een theorie wetenschappelijk?
Project gamemarket Les 1.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Workshop Lezen met begrip VORMGEVERS

Vormgevers Waarom kiezen wij er als school voor om kinderen met vormgevers te laten werken? Kinderen maken hun denken zichtbaar. Uiteindelijke doel is dat kinderen zelf een keuze maken welke vormgever hen het beste helpt bij het leerproces.

Vormgevers Wetenschappelijk onderzoek naar didactische aanpak toont aan dat de volgende strategieën veel effect hebben op het leren van kinderen en schoolprestaties vergroten: Identificeren van overeenkomsten en verschillen. (bijvoorbeeld een venndiagram of de vergelijkingsstrook) Samenvatten en notities maken (bijvoorbeeld een mindmap)

Filmpje systeemdenken St. Cyriacus In het filmpje lichten kinderen van de St. Cyriacusschool toe wat wij als school doen aan het systeemdenken. Met de vormgevers gaan wij zo aan de slag!

Vormgevers Vormgever denkdruppels toepassing in groep 3. Met de denkdruppels denken kinderen op een andere manier na over een bepaald onderwerp. Dit is volgens het principe denken en uitwisselen. De denkdruppels kunnen het begin zijn van een mindmap. Aan de slag!

Vormgevers De Venndiagram Bij de venndiagram gaat het om het zoeken naar verschillen en overeenkomsten. Aan de slag!

Vormgevers Uitdelen vormgevers. In dit praktische boekje zit o.a.: Wipwap Tekstballonnen Vergelijkingsstrook Gebeurtenissenketting De schijf van drie

Bedankt voor jullie aandacht! Zijn er nog vragen?