International Business Adviser

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Management, financial en cost accounting NEFEB Bijeenkomst 17 juni 2009.
Advertisements

Management Control = Het proces waarmee managers het beslissingsgedrag
De marketing-omgeving
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Kamer van Koophandel Haaglanden
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
Verandermanagement. Een integrale aanpak
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Commercialisatie Fietsen
Opdracht Strategieontwikkeling
Ondernemen na je studie!
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Beleidsvoering naar groei
Marketingplanning en strategie
Swot analyse
Marketing voor verkeerskunde
Risico’s bij internationale handel
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
College 2 Marketingomgeving
Midden in de wereld:.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
© 2003 Fabricom Logistic Systems Version : 1.0 WELKOM GROEP LOGISTIEK KATHOLIEK ONDERWIJS FABRICOM LOGISTIC SYSTEMS nv heet u van harte welkom!
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Title Sub-title PLACE PARTNER’S LOGO HERE European Commission Enterprise and Industry Advies voor uw onderneming binnen handbereik Gunter Lauwers European.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 2 De uitvoering van internationalisering.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Internationale marketing
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Vernieuwing in het VMBO
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
>> Als het gaat om internationaal ondernemen en samenwerken Kansen in China voor Nederlandse bedrijven: Exporteren en investeren in China NL EVD Internationaal.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Starten met Internationaal Ondernemen
Presentatie van ondernemingsplan
Internationale handel
Nederland en de rest van de wereld
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
Transcript van de presentatie:

International Business Adviser Joseph C.P. Chung International Business Adviser Kamer van Koophandel Nederland

Hoe vergroot ik mijn markten in het buitenland?

Internationaliseringsplan Inleiding Project beschrijven Analyse maken Financiën Tijdschema Externe hulpbronnen

Inleiding Historie Organisatiestructuur Visie / Missie Assortiment Positie op de nationale markt Internationaliseringservaringen

Project beschrijven 1 Ben ik klaar voor het buitenland? Waarom een nieuwe buitenlandse markt? Welk doelland? Welke doelgroep / segment? USP van mijn product

Project beschrijven 2 Productbeleid (aanpassing, assortiment, verpakking..) Prijsbeleid Distributiebeleid Logistiek Promotiebeleid Omzet op korte-, middellange- en lange termijn Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Analyse maken Interne en externe analyse van bedrijfsvoering ZWOT analyse maken Interne: Sterkten (USP) en zwakten Externe: Kansen en bedreigingen

Interne analyse (Sterkten/Zwakten) Commercieel Financieel Productie/inkoop Logistiek Personeel/organisatie

Externe analyse (kansen/bedreigingen) Demografie Economie Politiek Juridisch/wetgeving Sociaal/cultureel Technologie Marktfactoren (Toegang, grootte, concurrentie)

Financiën De verwachte kosten op een rijtje: Productie/inkoop Marketing/verkoop Logistiek/transport Personeel Andere.. Eigenvermogen Vreemd vermogen Totaal

Tijdschema Internationaliseringsplan Marktverkenning Partnerselectie Productpresentatie Presentatiemateriaal (website/folders) Kennis internationaal ondernemen Juridisch advies Octrooi, merk- en modelregistratie Stagiair Training personeel/back office Interim export manager

Externe hulpbronnen Kamer van Koophandel Rijksvoorlichtingsdienst Ondernemend Nederland RVO Het Postennetwerk Nationale branche verenigingen Enterprise Europe Network Chambers of Commerce in het buitenland Bilaterale Handelskamers (Land/Sector)gerichte internationale Businessclubs

International Business Adviser Kamer van Koophandel Nederland Joseph Chung International Business Adviser Kamer van Koophandel Nederland Tel: 06 50414179 E-mail: joseph.chung@kvk.nl