Paul Adriaanse en Marjolein Verhallen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Advertisements

Inleiding: Leo Lenssen Voorjaarsconferentie Drenthe College 2007 Het roc (ook het Drenthe College?) staat zijn eigen toekomst in de weg.
Conferentie ‘Kwaliteit van studieloopbaanbegeleiding en reflectie’
Workshopronde Woensdag 18 april
Van staf naar lijn 3 oktober 2013.
Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
INSPIRATIEMARKT HV Inleiding Ineke de Vries
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
Competentiemanagement
GGZ instellingen & Milieu 31 januari Programma uur •Korte inleiding MPZ, Adriaan van Engelen •GGZ Enquete resultaten, Kornelis Jorna.
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
Coachavond zaalhockey
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
Kindermoment.
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
De OMA PRESENTEERT. Een mooie jongeman met het lichaam van een atleet, was pas afgestudeerd. Hij had geen geld, maar moest de huur betalen, de telefoon,
Eli van Beekveld Zaal 1 Tijdstip uur
Leiden met verwachting en geloof. Waarom leid jij eigenlijk?
Rotary Youth Leadership Award
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
             Een man zit 's avond behoorlijk
Leiderschap.
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Wat wil je worden? Je wilt iets worden in het leven Je doet je werk, je bent niet je werk Je identiteit: wie ben je? Wat voor mens wil je zijn? Hoe wil.
Ondernemen na je studie!
Middag van het afstudeeronderzoek SCM Professor Dr. Janjaap Semeijn 27 juni 2008.
Leerwerkgemeenschappen
Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie
Welkom! 11* Instructeur Tiel & Oss De eerste dag De aftrap Doelstellingen Wij / Zij & de anderen Zelfsturing / Hoe wij leren Eisen aan een instructeur.
Verantwoorde palliatieve zorg in Verpleeg- en Verzorgingshuizen
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
Welkom bij Lomoz Themadag 15 september uur Inloop met Koffie/Thee uur Opening Lucy Dijkman uur Informatiebeveiliging in de Zorgsector.
Ontwikkeling van autonomie: van speelbal tot deelnemer
Eigenaardig hoe dit uitkomt.
Honours communities als motor voor een cultuur van excellentie
Kindermoment Wat zou jij doen, als jij rijk en belangrijk was?
emotionele bankrekening
Youth Alpha if you don`t look, you can`t find!  Ontdekken wie God is…  Kennismaken met het christelijk geloof.  Elkaar ontmoeten.
Evaluatie en voortzetting. 2 2 Opbouw van de presentatie Wat is KulturA? Wat is er bereikt de afgelopen twee jaar? Wat willen de cultuurfondsen bereiken?
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Marketing & Entrepreneurship Karen Sikkema Arjan Terpstra.
Met elkaar voor elkaar Brede Integrale Toegang Van harte welkom! Voorstellen en doel van de dag Brede Integrale Toegang Gemeente brede uitgangspunten Brede.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Cultuurprofieldoelen;
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Meten en Vergelijken Hoe staat jouw instelling er voor? Cultuur in Beeld Meten en vergelijken Hoe staat jouw instelling er voor? 1 december 2014 Wietske.
Mentoren Managen Workshop jaarcongres VvSL 6 november 2014 Annemiek Jonker.
Het begin Green Office vandaag Green Office toekomst.
PBS bij START.Deltion.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Een man zit 's avond behoorlijk door te zakken in een kroeg en besluit rond 2:00 uur naar huis te gaan. Hij staat op van zijn kruk en valt op de grond.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Eigenaardig hoe dit uitkomt. Zelfs als je niet religieus bent, zou je dit moeten lezen …
Inschrijven MBO-avond 1 maart MBO-avond op 1 maart 2016 Wat: - voorlichtingen door ROC Nijmegen, Rijn IJssel, de Leijgraaf, Defensie en St Lucas.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
K amers met K ansen Doel Behalen van een startkwalificatie voor jeugdigen tussen de 17 en 23 in (MBO) opleiding.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
MA Uitdagend onderwijs op de MA Leerarrangement Koen Luijs Rob van den Dool Suzanne Niemeijer.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Verstoppertje spelen Sommige mensen zijn er goed in…
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
over oplossingsgerichte gespreksvoering
Oude foto’s Op de volgende pagina’s vind je foto’s van verschillende mensen. Waar wonen/ werken zij? Klik verder om erachter te komen!
ontwikkelen van een betekenisvolle complete en complexe opdracht
Welkom! WELKOM! HR-Netwerkdag Omgevingswet
Transcript van de presentatie:

Paul Adriaanse en Marjolein Verhallen Wat willen we ermee? Een inspirerende leeromgeving creeren voor leiders en vernieuwers in de culturele sector In die setting te zoeken meer en ook nieuwe mogelijkheden om de sector krachtiger en onafhankelijker te maken, draagvlak heeft in de maatschappij een sector die zowel is ingebed in de samenleving, vanuit haar secifieke invalshoeken mee werkt aan het aanpakken van maatschappelijke vraagstukken aan en tegelijkertijd haar eigen bijzondere aard en geschiedenis kent. Vandaar uit juist zowel vernieuwing als oorspronkelijkheid kan uitdragen.. Grote ambitie, Klein beginnen, met een groep van 20 mensen die een verschil willen maken, en straks nog een groep van 20 en nog een groep van 20…hetgeen uiteindelijk een groeiend netwerk of community wordt van verneiwuend leiders in deze sector… Wie maken LinC: programmateam samen met docenten en eravringsdeskundige, en een aantal ‘ambassadeursr od supporters Paul Adriaanse en Marjolein Verhallen

Wat is LinC? Het leiderschapsprogramma voor en door (potentiële) leiders in de kunst- en cultuursector Doel: stimulatie en ondersteuning van verdere professionalisering van leiderschap in de sector Ambitie: een groeiend, samenwerkend en nieuw netwerk van zelfbewuste, creatieve en innovatieve leiders in de culturele sector

Wie maken LinC? Kennisland (KL) Universiteit Utrecht (USBO) In samenwerking met: Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) Coaching in de Cultuur

Wie maken LinC? De deelnemers, het netwerk en de sector zelf!

Leiderschap?

LinC in schema Ingredienten zijn Labs, leersporen en vrije ruimte Labs zijn thematische bijeenkomsten waarin we nieuwe kennis en inzichten aanbieden, maar juist ook samen maken.. In de leersporen werken we in kleinere leer community’s, aan een vorm van action learning of action research en andere leersproor intervisie en aan het creeren van de olie vlek werking van LinC…cultural connections. LinC II – 40 mensen deelnemen, We starten met een persoonlijke intake gesprek Eerste lab duurt vier dagen, daarin starten we gezamenlijk (met alle 40) en vervolgens gaan we verder in twee groepen van 20. Lab 2 t/m 7 zijn bijeenkomsten van drie dagen. Het laatste lab zijn we weer met 40. Dat zijn bekend Voor leersporen reserveren we om de twee weken een maandagmiddag. De vrije ruimte is een soort menu kaart…kom ik later op terug.

‘Leiderschap in Context’ model Zelfbewustzijn, reflectief vermogen, innovatieve denkkraht en verbindnd vermogen Rol en plek in organisatie/verschillende groepen, systemen, kennen en creeren van context, je hoogstpersoonlijk zelf kennen, je handelinsgrepertoire uitbreien (dat bij je past) en je kwaliteiten adequaat inzetten. In het algemeen komen alle bollen aan bod in de verschillende onderdelen, maar grofweg kunnen we de lab’s verdelen, het denken van buten naar binnen en de laatste cultureel leiderschap valt onder context, het derde en vierde lab kijt eer naar het systeem, organisatie, leiding gevende aspect (teams, professionals, vrijwilligers, maar ook het begrijpen van politieke krachtenvelden en de stroperigheid die organisaties soms kan kenmerken.. De verschillende lab’s staan beschreven in de brochure, gaan we nu niet doen Eventueel vragen dadelijk…

Wat is leiderschap? Hoe ziet de nieuwe leider in de kunst- en cultuursector eruit? Wat kan hij / zij? Welke eigenschappen zijn van belang? Wat werkt wel, wat werkt niet? Wie vind jij inspirerend? Maak kennis en verzamel deze beelden met elkaar

Wat valt je op? Wat keert terug?

Wat is de volgende stap in jouw leiderschapsontwikkeling? Wat wil je vasthouden? Wat wil je ontwikkelen? Waar wil je naar aanleiding van deze workshop over een paar weken nog aan herinnerd worden?

Meer informatie over LinC? Informatiestand begane grond Workshop Stoelendans, 14.45 – 15.45 uur, zaal Thee 2.2 Informatiebijeenkomst 9 februari, 14.00 uur, Het Huis Utrecht www.leiderschapincultuur.nl Wat willen we ermee? Een inspirerende leeromgeving creeren voor leiders en vernieuwers in de culturele sector In die setting te zoeken meer en ook nieuwe mogelijkheden om de sector krachtiger en onafhankelijker te maken, draagvlak heeft in de maatschappij een sector die zowel is ingebed in de samenleving, vanuit haar secifieke invalshoeken mee werkt aan het aanpakken van maatschappelijke vraagstukken aan en tegelijkertijd haar eigen bijzondere aard en geschiedenis kent. Vandaar uit juist zowel vernieuwing als oorspronkelijkheid kan uitdragen.. Grote ambitie, Klein beginnen, met een groep van 20 mensen die een verschil willen maken, en straks nog een groep van 20 en nog een groep van 20…hetgeen uiteindelijk een groeiend netwerk of community wordt van verneiwuend leiders in deze sector… Wie maken LinC: programmateam samen met docenten en eravringsdeskundige, en een aantal ‘ambassadeursr od supporters

‘Als je een schip wilt bouwen moet je niet eerst timmermannen en tekenaars samenbrengen, maar verlangen naar de zee oproepen.’ (Saint- Exupery)