Een rubric voor onderzoeksverslagen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Differentiatie in de klas
Concept-context ook voor vmbo-t
De Belastingdienst Leuker kunnen we het niet maken... Ook in Wognum
Dr Gerard Tel Lid ToetsAdviesCommissie Vz ExamenCommissie DocentenOverleg 3 april 2013.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Ouderavond leerjaar 4 Dinsdag 25 maart 2014.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Tweede conferentie: Scholen in de etalage Donderdag 7 februari 2013 Cursus- en vergadercentrum Domstad, Utrecht.
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
Onderwijskunde Presentatie 10 december 2007
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
PVB GROENBREED DE GAGELKAMP Klas 3 GL en 3 HGL. Voorbeeld PTA.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Beoordelen met behulp van rubrics
JOUW WERELD MIJN WERELD
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Lof der Oppervlakkigheid
De decaan als schoolleider?
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Een gezonder Nederland VTV-2014
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
1 Leren via het Internet: hoe onderzoek je samenwerkend leren in discussiegroepen? Prof. dr. Martin Valcke.
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Internationalisering/ELOS Wiringherlant 2e klassen VMBO.
Vervolgmeting Kengetallen Passend Onderwijs 1 Startbijeenkomst NRO subsidieronde Korte termijn evaluatie Passend onderwijs Utrecht Pjotr Koopman.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Briant College Hoofdstuk 3 Omgaan met internet. Briant College InternetVeel informatie Betrouwbaarheid is belangrijk! 16-jarige scholier op scholieren.com.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
VOS LERST103X Voorbereid op stage Peter Wildschut
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Project oriëntatie op het beroep Week 6 t/m 9. Week 6 Analyseren en concluderen Schrijven onderzoeksverslag groep Start beroepsproduct.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Havo – vmbo-t/havo Profielwerkstuk college 2 Bronnen
Interactief oefenen, formatief toetsen
Leefstijlmonitoring Subtitel.
Passend onderwijs.
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Tool IH-1: Het verkennen van ideeën van docenten
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Financiële zelfredzaamheid
Interactief oefenen, formatief toetsen
Eén portie sprinkhaan, graag!
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Benchmark- onderzoek.
Leren leren.
een aanpak voor differentiëren getalenteerde leerlingen
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
kenniscarrousel peerassessment
Cijferloos lesgeven bij talen
Ontwikkelingen zichtbaar
Onderzoekend leren Werkt onderzoekend leren (OL)?
Transcript van de presentatie:

Een rubric voor onderzoeksverslagen Martin van der Vlist Corlaer College , Nijkerk Food Valley Scholenconferentie 22-09-2014 Workshopronde 3 18.35 – 19.25

Beschrijving van de workshop Docenten beoordelen, aan de hand van een uit te reiken rubric, zelf meegenomen onderzoeksverslagen van leerlingen en vergelijken deze met hun eigen nakijkmodel. Tevens uitwisseling van tips en tops. Let op: neem een onderzoeksverslag van een leerling mee!

Waarom een beoordelingsinstrument?  leerlingen willen weten waar ze aan toe zijn  (nieuwe / onervaren) docenten hebben behoefte aan houvast  mogelijke subjectiviteit beperken

Wat er aan vooraf ging

Rubric in ontwikkeling Producteisen: 1) Puntentoekenning inzichtelijk(er) 2) WON-terminologie 3) Stimuleren leerproces leerling 4) Niet helemaal ‘dichtspijkeren’

Rubric in ontwikkeling bovenbouw

Rubric in ontwikkeling klas A1

Zelf aan de slag Beoordeel, aan de hand van de uitgereikte rubric, het onderzoeksverslag van jouw leerling. Voordelen / nadelen t.o.v. eigen manier van beoordelen. Is de rubric geschikt voor gebruik in eigen lespraktijk ?   Welke onderdelen wellicht aanpassen?