Taak 2 Nieuw relatiemanagement

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Lisette Vlassak, CO1C. Strenghts • Duidelijke indeling.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Het klaslokaal 2.0.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Kinderen online.
Homcom Leden vergadering 22 – Nieuws Bing de zoekmachine voor Yahoo EU keurt akkoord tussen Microsoft en Yahoo goed Verhoogt aandeel van Microsoft.
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Presentatie nieuwe media
Arteveldehogeschool Office management
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
ONLINE STRATEGIE MMT – LAATSTE LESSEN – STRATEGIE UITWERKEN.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social Media Audit.
Nieuw relatiemanagement / scrm
HOM COM Ledenvergadering 27/05/2013. Economisch nieuws YAHOO betaalt 850 milj Euro voor TUMBLR Tumblr = een Blog Marissa Mayer (37) CEO van Yahoo Was.
Tv op Pc Hom com Ledenvergadering 23/05/2011. Tv op Pc Wat kan al.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
DE GROTE REGIOBEURS Stadskanaal. TRENDS Vergrijzing Vergrijzing Social media Social media Mobiele telefonie Mobiele telefonie.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
3voor12.nl.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Inbound Marketing Plan
Grip op IT.
Presentatie Socialbesitas Hogeschool VHL
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Training voorbeeld voor
Sessie 5: Business strategie. Programma Extra: Facebook Special Bespreken persoonlijke actieplannen Een strategische blik in de toekomst: – Beeldmarketing.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Operationeel plan DIMAGINI
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Analyse Analyseren van sociale media
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Sociale media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Minor Digital Marketing
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Transcript van de presentatie:

Taak 2 Nieuw relatiemanagement

Telenet

Social media audit Welke online communities heeft Telenet reeds opgebouwd? Maak een SWOT-analyse van de social media aanpak van Telenet. Breng een drie à viertal concurrenten van Telenet in kaart.

Online communities Telenet

Facebook: algemene pagina https://www.facebook.com/telenet?fref=ts Facebookpagina met de focus op entertainmentdiensten (Telenet Play (Vroeger: Yelo))

Facebook: Telenet entertaint https://www. facebook

Facebook: Sporting Telenet (dienst) https://www. facebook

Facebook Sommige Telenetcenters hebben ook een eigen Facebook-pagina https://www.facebook.com/TelenetCenterZottegem?fref=ts

Twitter https://twitter.com/telenet

Pinterest http://www.pinterest.com/telenet/

Telenet Community https://community.telenet.be/?category.id=TaalNL

LinkedIn https://www.linkedin.com/company/telenet?trk=tyah

Youtube https://www.youtube.com/user/telenet

Snap Een online weergave van hoe Telenet zich op de sociale media plaatste in 2013 Er is nog geen versie van 2014 online http://snap.telenet.be/snap box/socialemedia2013/

SWOT-analyse Telenet

Strenghts Enorm bekend bedrijf met goed imago Grootste bedrijf in Vlaanderen Duidelijk herkenbaar: goede huisstijl Erg actief op verschillende sociale media Klachtenbehandeling wordt serieus genomen op de SM

Strenghts (pt. 2) Op elke sociale media veel volgers / likes Maatschappelijke engagement: sociaal geëngageerd productaanbod Investeert in jong Vlaams digitaal ondernemerstalent Overzichtelijke site

Weaknesses Geen ondersteuning van Yelo TV voor Apple TV / Google TV Betalende telefonische helpdesk

Opportunities Continu veranderende markt: eens ze ergens vastzitten, duurt het niet lang tegen dat er iets anders op de markt komt

Threats Continu veranderende markt Concurrentie!

Concurrentieanalyse

Televisie TELENET Digibox, Digicorder, Play (=Rex), Play More (=Rio), Sporting BELGACOM Belgacom TV, Proximus TV, TV Overal NETFLIX Netflix STIEVIE Stievie BHAALU Bhaalu TV Vlaanderen, VOO, TéléSAT, …

Internet TELENET Basic, Internet 60, Internet 160 BELGACOM Start, Comfort, Maxi SNOW Internet + telefoon (vast) Internet + digitale tv Internet + telefoon (vast) + digitale tv SCARLET Internet + telefoon (vast & mobiel) + digitale tv VOO Televisie (kabel) Televisie (digitaal) Internet Combinatie’s

Mobiel internet TELENET (via Mobistar) - “King Surf” & “Kong Surf” BELGACOM (PROXIMUS) Comfort Favorite (for iPad) BASE - “Internet Anywhere” MOBILE VIKINGS (via Base) “Data Only” MOBISTAR “Internet Everywhere” VOO “TooData”

Vaste telefonie TELENET “Freephone Europe” BELGACOM “Pack” & “Happy Time XL”

Mobiele telefonie TELENET “King” & “Kong” PROXIMUS “Generation”, “Easy”, “Smart” ALDI “Aldi Talk” BASE “B-0”, “B-9”, “B-15”, enzovoort BPOST “PostMobile” CARREFOUR “Carrefour Mobile” JIM MOBILE “No Stress” MOBILE VIKINGS “Viking Bundle” MOBISTAR “Dolfijn”, “Panter”, “Kangoeroe” SCARLET “Red”, “Hot”, “Chili” Lyca, Red Bull, Ortel, Mobile World, United Telecom, …

Do’s & Don’ts DO DON’TS Telenet heeft enkel mobiele telefonie abonnementen met mobiel internet. Zoals Aldi Talk: geen gebruik maken van SM Tweets laten verschijnen op Facebook Zoals TV Vlaanderen: niet op Twitter actief zijn Gebruik maken van Pinterest! (Doet Telenet momenteel niet) Zoals Proximus: Geen doorgetrokken huisstijl Youtube-filmpjes laten verschijnen op Facebook Geen taalsegmentatie op de social media. Handige demo’s op het Youtube-kanaal

Doelgroepen Probeer zicht te krijgen op de doelgroepen die door Telenet worden bewerkt. Zijn er doelgroepen die naar jouw gevoel vandaag ontbreken?

Doelgroepen Betalend televisieaanbod richt zich tot iedereen Standaardzenders voor iedereen Sporting Telenet voor de sportliefhebbers Prime: Family, Action, Star, Series, Fezztival. Mogelijkheid tot Parental Control voor mensen met kinderen Speciale (telefonie) tariefplannen voor blinden en doven  Richt zich op elke doelgroep

Ontbrekende doelgroepen? Mobiele telefonie-abonnementen = enkel mét mobiel internet  Niet interessant voor mensen zonder smartphone

Doelstellingen en strategie Probeer zelf een aantal suggesties te doen in relatie tot social media doelstellingen & strategie (wie?, wat?, waar?) Probeer te motiveren waarom je bepaalde doelstellingen of een bepaalde strategie naar voren schuift

Suggesties Doelgroepen meer doortrekken naar site Instagram-account aanmaken (met foto’s van de programma’s & must-see films die die avond op tv zijn?) Veel gestelde vragen i.v.m. installatieproblemen voortonen op Youtube-kanaal (gebeurt al met andere zaken) Reageren op complimenten (gebeurt niet altijd)