SOCIAL MEDIA in Business

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Mijn gegevens op het web!?
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Internet fun & veilig! titeldia.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Social Media én 50 Plus? Presentatie kunt u vinden op Frits Veenstra | november 2011.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
- - - Social Media.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Ken je Bedrijf?! Quiz Instructie voor de quizmaster en zijn/haar assistent: Neem vooraf de vragen door, plus de antwoorden die je onder iedere sheet in.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Facebook Skype Instagram Google+ Twitter Whatsapp Snapchat Messenger
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Het nieuwe solliciteren:
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
UVW LinkedIn Presentatie
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Wie ben ik?  .
Wie ben ik?  .
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Social media voor statenleden/politici
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

SOCIAL MEDIA in Business Tijdens deze slide kunnen de deelnemers de vragenlijst invullen. Deze ook terugvragen na invullen en even kort bestuderen op bijzonderheden

Waarom doet BonsenReuling Social Media? Oorsprong: Zelfbescherming Geluiden vanuit de markt “uitspattingen” van het personeel Ook commerciële kansen: Online profilering Volgen van ontwikkelingen bij klanten en eventueel inspelen hierop Wervingstool

Stel je voor! Richard Badenhop 45 jaar Eigenaar CRM-ondernemer Social Media believer Twitter: @richardbadenhop LinkedIn: www.linkedin.com/in/richardbadenhop Facebook: www.facebook.com/richard.badenhop Google+: gplus.to/richardbadenhop Twittertag: #smib Alle drie de foto’s en namen en profielen erbij

Wie weet wat Social Media is? Wie zit er op: LinkedIn? Twitter? Facebook? Whatsapp? Andere social media? En in je omgeving?

Wat moet ik ermee? Vooroordelen Dan ziet iedereen mijn gegevens Heb ik helemaal geen tijd voor Wat ga ik dan eigenlijk zeggen? Dan ziet iedereen mijn gegevens Mijn Engels is niet zo goed Wie interesseert het nou wat ik doe Heb ik het wel nodig? Ik ontmoet liever mensen in het echt Ik heb een interne functie Ik doe geen sales Ik ben niet zo handig met internet Wat moet ik ermee? Het is alleen maar om een nieuwe baan te zoeken Ik heb wel een profiel maar niemand volgt mij Ik zie het als een reünie met oude bekenden Ik snap het niet, wat betekenen @, #, RT? Hebben die mensen niets beters te doen? Ik hoef niet te weten welk broodje iemand eet En dan moet ik zeker ook zo overdreven leuk doen? Daar moet ik me nog in verdiepen Er is zoveel keus Niet nog meer verplichtingen graag

Wat is Social Media? Social Media zijn communicatiekanalen waar mensen online in contact staan, informatie uitwisselen, meningen ventileren, vragen stellen, ervaringen delen, samen doen, samen werken, zowel privé als zakelijk.

NextGEN Generatie 4 – 18 groeit op met Social Media Zij zijn de baas over 10 – 20 jaar Zullen ze dan geen Social Media meer gebruiken? Of alleen maar meer? Voor de nieuwe generatie is e-mail ouderwets De jeugd ziet bellen als a-sociaal

Invloed van Social Media Wie kent voorbeelden van de invloed van Social Media?

Social Media: (massa)communicatie in je ééntje

De wereld wordt Zoover 14% gelooft een advertentie 78% gelooft een (vage) bekende Meningen van vreemden zijn belangrijker dan websites.

Waarom doen mensen zaken met je? GUNNING Know, Like and Trust TIMING Top of mind prijs, product, presentatie, garantie, service, levertijd, beschikbaarheid…

Social Media in de praktijk Hoe kun je netwerken en verkopen met Social Media?

LinkedIn Zakelijk netwerk 3.5 miljoen gebruikers in Nederland Veelal managers, directieleden en ondernemers Inzicht in elkaars netwerk Vind ingangen bij bedrijven via connecties Vind personeel of check personeel Deel informatie o.a. presentaties Zie wie er geïnteresseerd is in je Stuur berichten, ook naar mensen waar je geen adres van hebt LinkedIn is het CV van de ‘toekomst’ LinkedIn is geen vervanging van je netwerk maar een versterking Perfect voor verkopers, inkopers en HRM afdelingen Zie LinkedIn als een grote businessclub met een verdraaid goed smoelenboek

Adverteren op LinkedIn

Youtube Tweede zoekmachine in de wereld Onwaarschijnlijke hoeveelheden beeldmateriaal Zoek je iets, kijk ook op YouTube Productinformatie Producthulp Productreviews (van jan en alleman!) Aanbevelingen Bewust en onbewust je producten tonen

Facebook

Blogging Blogs = weblog Blogs zijn persoonlijke websites met persoonlijke meningen Wereldwijd > 200.000.000 blogs Bloggen vergroot je netwerk Bloggen zorgt voor meer kennis Blogs zijn lang en goed vindbaar Bloggen verschaft autoriteit Bloggen maakt je ‘top of mind’

Twitter What the #@#@ is Twitter? Korte berichtjes (tweets) naar je followers Eventueel met foto, geotag of internetadres Followers die jouw bericht retweeten, sturen het zo door naar hun followers En hun followers, en hun followers enz. Snelheid van nieuws gaat het snelst op Twitter Tweets kunnen nieuwtjes zijn, of een aanbieding, of een waarschuwing, of een aanbeveling, een vraag of gewoon een berichtje (Trending) topics volgen door te zoeken op internet

Wat gebeurt er op Twitter?

Zakelijk en Privé Grens zakelijk en privé vervaagd Social Media op de werkplek en thuis Cultuurshock voor onze generatie

Personal Branding Met Social Media etaleer je jezelf Op basis van je profiel zul je vinden en gevonden worden Je netwerk verhuist met je mee Je netwerk wordt onderdeel van je persoonlijke waarde Je netwerk wordt aantoonbaar Bedrijven zullen steeds meer netwerken zoeken

Gevaren van Social Media De snelheid van Social Media Eens geschreven, blijft geschreven Zakelijk versus privé Mooier voordoen dan je bent Hoax Je bent niet de enige die een mening heeft Je collega’s en vrienden zijn er ook Negatieve publiciteit Tijd en Prioriteit

PAUZE Wat bespreken we nog? Wat betekent het voor mijn bedrijf? Wat hebben we besproken: Wat is Social Media? Wat is de impact? Hoe beïnvloed je? Social Media in de praktijk Wat bespreken we nog? Wat betekent het voor mijn bedrijf? Van theorie naar praktijk

Werknemers op Social Media Kansen Naamsbekendheid Informatie uitwisseling Werving&selectie Onderhoud klanten/relaties Marketingtool Bedreigingen Negatieve publiciteit Vertrouwelijke informatie openbaar Lagere arbeidsproductiviteit

Werknemers op Social Media Welke mogelijkheden om Social Media in goede banen te leiden? Onderscheid type uiting en tijdstip: Social Media tijdens werktijd Social Media buiten werktijd Zakelijke uitingen Persoonlijke uitingen Benaderen concurrenten en relaties na einde arbeidsovereenkomst

Werknemers op Social Media Social Media tijdens werktijd Recht op privacy werknemer (waaronder communicatievrijheid) Vrijheid van meningsuiting werknemer (belangenafweging) Goed werknemer/goed werkgever Instructiebevoegdheid werkgever; beperkingen mogelijk Gerechtvaardigd belang op vooraf vastgestelde regels

Werknemers op Social Media Social Media buiten werktijd Vrijheid van meningsuiting werknemer (belangenafweging) Goed werknemer/goed werkgever Instructiebevoegdheid werkgever; geheimhoudingsverplichting Gerechtvaardigd belang op vooraf gestelde regels

Werknemers op Social Media Zakelijke uitingen Aard van de uiting of medium bepalend? Holland Casino arrest (Hof ‘s-Gravenhage) Uitspraak Blokker (Rb Arnhem)

Werknemers op Social Media Persoonlijke uitingen Aard van de uiting of medium bepalend? Politieke voorkeur Positieve of negatieve uitlatingen klanten, relaties of concurrenten Bikinifoto’s delen?

Benaderen concurrenten en relaties na einde arbeidsovereenkomst Nieuwe connectie LinkedIn (Voorzieningenrechter Arnhem) Berichten op Twitter (Hof ‘s-Gravenhage)

Kans of bedreiging?

Werknemers op Social Media Kans of bedreiging? KANS Top op mind Gunfactor Autoriteit verschaffen Bereikbaarheid Nieuw communicatiekanaal Nieuwe businesskansen mits: Strategisch inzetten Interne communicatie en sturing Social media-beleid/-reglement (let op! Instemmingsrecht OR) Geheimhoudingsbeding Concurrentie- en relatiebeding Toezicht op naleving Sancties

Vragen?