SKOBOS Digitale Leer Werk Omgeving Albert

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de ouderavond van groep 8
Advertisements

Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.
Resultaatgericht Samenwerken
KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
1 Leren op de werkplek: Een werknemers- perspectief Lezing in de leergang ‘Tussen senioriteit en seniorentijd’ NIP, Amsterdam, 22 januari 2010 Prof.dr.
Samen leren werken in de cloud
Samen leren samen werken in de cloud
Digitale leer en werkomgeving Office 365 in het onderwijs
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Succesvol in onderwijs met ICT
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
Wat komt er zoal bij kijken?
Visiecirkel organiseren leren
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Deskundigheids- bevordering I2 Breda 12 april 2005.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SBL conferentie lerarenregister
ICT gebruik bij docenten Darco Jansen
Vraagsturing 2010 Leren van en met elkaar. INHOUD 1.Uitgangspunten en focus RdMC bij professionalisering 2.Inhoudelijke aspecten vraagsturing 3.Criteria.
Vraagsturing 2010 Leren van en met elkaar.
Leren en doceren in de 21e eeuw
Didactiek & Leiderschap in Balans 2011
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Samen Deskundiger met de Pabo HAN Fac. Educatie Marijke Kral Jos van der Woude Nieske Coetsier Bas van Lanen
Programma Zichtbare schakel De wijkverpleegkundige voor een gezonde buurt
De kern van het arrangeren
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
moderniseren van het curriculum.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Gepersonaliseerd leren
Workshop ‘visieversneller’
Alfons ten Brummelhuis
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
ICT in het onderwijs Inspiratie dag ICT in het
Even bijpraten….. Even bijpraten over de thema’s Onderwijs Organiseren van onderwijs Sturen en Verantwoorden De IT functie.
21 ST CENTURY SKILLS! WAT DOEN WE ER MEE? Onderwijspraktijkmiddag ROLF Groep Dr. Ben Kokkeler, Kokkeler Innovatie Consult 16 september 2015.
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Office 365 in het onderwijs Masterclass. Kennismaken Jij Onderwijs Ervaring Ambities.
TOF Mariaschool Reutum nov Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Netwerkleren in het onderwijs
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Ons leervermogen moet in de 5 de versnelling – maar hoe ? Pim Verheijen NSCU – bestuurslid / oprichter Cap Cloud - online platform voor performance, kennis,
Samenhang in het sociaal domein Sociale visie, decentralisaties Commissie S&V 17 april 2012.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Visie op ICT Kijken met andere en nieuwe ogen. literatuur Watts & Becker, 2008: Onderzoek: 1995, 2000 en 2005 gebruik naar manier van lesgeven (o.a. ICT)
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
Zelfsturend leren wordt je aangeleerd Kom over de Brug! 25 mei 2016 Patrick Sins Ineke Vermeulen Emmy Vrieling Alieke van Dijk Het effectief professionaliseren.
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Samen professionaliseren: Informeel leren in de werkplaats
Resultaatgericht Samenwerken
Coaching in regioleren
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Begeleiding bij Werkplekleren
Onderwijs Ondersteunend Personeel
Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Toekomstgericht personeelsbeleid
Leiding geven aan school ontwikkeling
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
Conferentie Formatief toetsen Ook bij jou in de klas en op school!
Hogeschool Rotterdam “teams aan zet” 9 mei 2019
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

SKOBOS Digitale Leer Werk Omgeving Albert

Agenda

Digitale Leer Werk Omgeving

Doelgroep

Geografie

Positie in het proces

Sturing op aspecten

Onderwijs

Verleidingskracht van ICT mobiel tablets games learning analytics cloud apps

Schakel van duurzaamheid

Motieven voor gebruik ICT

Leerling volgsysteem

Randvoorwaarde - volgorde

Randvoorwaarde - clusters

Invalshoeken

ICT gebruik

Rendement

ped-didac handelen (leren) Gebruik van ict werken in de schoolcontext (organiseren) Professionele ontwikkeling (professionaliseren) socialisatie informeel / collectief formeel / individueel kwalificatie talent ontwikkeling digitale geletterdheid motivatie leerprestaties leersnelheid communicatie monitoring administratie beroeps voorbereiding tijdbesparing productiviteit betrokkenheid startbekwaamheid vakbekwaamheid

ped-didac handelen (leren) Gebruik van ict werken in de schoolcontext (organiseren) Professionele ontwikkeling (professionaliseren) socialisatie informeel / collectief formeel / individueel kwalificatie talent ontwikkeling digitale geletterdheid motivatie leerprestaties leersnelheid communicatie monitoring administratie beroeps voorbereiding tijdbesparing productiviteit betrokkenheid startbekwaamheid vakbekwaamheid

Matrix

Visie & Leermateriaal

Leersituaties

Samenhang

Opbrengsten van ICT

Mits Ontwikkeld Ingezet Gebuikt

Route van verleiden naar visie

Visie

lerarenmanagement heel vaak nooit Frequentie kennisoverdracht en bijdrage van ICT

lerarenmanagement heel vaak nooit Frequentie kennisoverdracht en bijdrage van ICT

Uitdagingen voor 2020

leraar lerende hulp middel hulp middel inhoud leer- situatie

Vier kernvragen hulp- middel inhoud leer- situatie Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? leraar lerende

Leraar gestuurde kennisoverdracht Leraar gestuurd hulp- middel inhoud leer- situatie Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? lerende

Zelf georganiseerde kennisconstructie Zelf georganiseerd Zelf georganiseerd hulp- middel inhoud leer- situatie Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? leraar

Computergestuurde leersituatie ICT inhoud leer- situatie lerende Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer?

Zelfgeorganiseerde leersituatie ICT inhoud leer- situatie leraar lerende Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer?

leraar Opbrengsten computersturing ICT inhoud leer- situatie lerende Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer?

Opbrengsten zelfsturing ICT inhoud leer- situatie leraar lerende Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer? Wat leert leerling? Hoe? Waar? Wanneer?

Computergestuurde leersituatie

Leersituaties met functie van ICT Functie ICTMaatwerk door computersturing Inzet ICT gericht op ondersteuning van sturingsverantwoordelijkheid lerende VariantenLeraar gestuurdZelfstandig lerenZelf georganiseerd Wat Hoe Wanneer Waar

Samenhang tussen bouwstenen

SKOBOS Digitale Leer Werk Omgeving Albert