Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optimaliseren van het assortiment
Advertisements

MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
optimaliseren van de commerciële presentatie
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
Powerpoint in de klas Michiel D. Jansen o.b.s. De Draaimolen.
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
commerciële presentatie
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Goederenverwerking H9 Artikelpresentaties Manager Handel.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
HS 3 Het verkoopgesprek.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par:
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Periode 1: week 5 Presentatie. Planning  Presentatie  Inrichting  Kleur.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
2017 – Digital Pixel Marketing
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Ontvangt en verwerkt goederen
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Par: 3.2 Blz. 88 tm 95

Display? Display is een tijdelijke, speciale verkoopkrachtige uitstraling van artikelen. Omdat: - De omzet stijgt aanbiedingen op een display - De sfeer wordt in de winkel verhoogt - Zo zorg je ervoor dat de klant een bepaalde route moet lopen in de winkel display in een kledingwinkel

Artikelpresentatie? De manier waarop artikelen in een winkel zijn geplaatst, hoe ze zijn gegroepeerd en hoe ze in de schappen staan noem je de artikelpresentatie.

Met de artikelpresentatie (een marketinginstrument) kan een winkel zich profileren. Dit wil zeggen dat een winkel zich onderscheidt van de concurrent.

Attentiewaarde Een display moet opvallen en de aandacht trekken door op het juiste tijdstip het juiste artikel te presenteren. Door de juiste hulpmiddelen te gebruiken wordt het effect vergroot. Bijvoorbeeld door: - kleur - Eye catchers - Brandpunten Zo creëer je stopkracht! Artikelpresentaties bij Zara

Kleurgebruik Door het juiste gebruik van kleuren kun je artikelpresentaties aantrekkelijk maken

Eyecatcher Een artikel presnetatie nog meer laten opvallen. Dit kan door middel van een eyecatcher

Brandpunt Een artikel presentatie die extra opvalt

Stopkracht Een display moet winkelbezoekers afremmen. De consument moet ‘afremmen” of stil staan. Als hij bij de display komt!

Eisen aan een artikelpresentatie Overzichtelijk Logisch Passen bij de winkelformule

Overzichtelijk

Logsich

Passend bij de winkelformule Exclusief Discounter

Doel van een display Moet omzet realiseren binnen die artikelgroep Moet omzet realiseren binnen het totale assortiment. Moet het koopgedrag beïnvloeden. Gevolg is meer impuls aankopen (als je iets koopt wat je niet van plan was te kopen) Moet extra sfeer creëren. Moet de winkel een bepaald imago bezorgen.

Functies van de display Om nieuwe artikelen te presenteren Om seizoensartikelen te presenteren Om artikelen die in de reclame zijn te presenteren Om een thema extra onder de aandacht te brengen Zijn omzet- en sfeerverhogend Ze beïnvloeden te routing van de klant

3.2.1. Soorten display Een opvallende presentatie waarmee artikelen extra onder de aandacht worden gebracht. Indeling op basis van gebruiks doel Indeling op basis van plaats in de winkel

Indeling op basis van gebruiksdoel soorten: - Massdisplay (massadisplay) - Classdisplay (sfeerdisplay) - Total- look- display - Fabrikanendisplay

Display en winkelformule Welke display je ook gebruikt het hangt af van de winkelformule. Prijsdistributie  massdisplay Servicedistributie  classdisplay

Indeling op basis van plaats in de winkel Eilanddisplay Kop-/end of einddisplay Wanddisplay Schap- / vakdisplay Kassadisplay Toonbankdisplay Manddisplay Vloerdisplay

Eilanddisplay Vaak word een verkooptafel als eilanddisplay gebruikt

Kop- einddisplay Aan het eind van een schap

Schapdisplay Door een extra plank in een schap krijgen de artikelen extra aandacht

Wanddisplay

Kassadisplay Voor impulsaankopen (artikelen die je wel koopt maar niet van plan was te kopen)

Toonbankdisplay

Manddisplay

Vloerdisplay