Een kijkje in de keuken….. Welkom! Jenaplan onderwijs Een dag op De Tuinen Rekenen, spelling, taal en begrijpend lezen Toetsen Zorg De kring Wereldoriëntatie Continurooster Vragen?
Jenaplan onderwijs Uitgangspunt: ieder kind is uniek Werken in stamgroepen Kinderen leren van elkaar en met elkaar. De zelfstandigheid wordt gestimuleerd. Binnen de stamgroep wordt gewerkt op verschillende niveaus. Kinderen ontwikkelen van jongste tot oudste; ouderen helpen de jongeren. - 4 basisactiviteiten: gesprek, werk, spel en viering
Een dag op De Tuinen: - kring - instructie - weektaak/ dagtaak - evalueren
Rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen Technisch lezen Begrijpend lezen Wereld in getallen Taal op maat Veilig leren lezen (3/4) Nieuwsbegrip (4 t/m 8)
Toetsen Huiswerktoetsen: meestal gerelateerd aan het w.o.-thema (6 t/m 8) Methodetoetsen: taal, rekenen, spelling, begrijpend lezen en technisch lezen Niet-methodetoetsen: cito-leerlingvolgsysteem, entreetoets en cito-eindtoets
Zorg Omgaan met verschillen (differentiëren) Handelingsplannen Extra begeleiding
De kring Wat doen we in de kring? Vertelkring Boekenkring Spreekbeurt/ meeneemkring Nieuwskring Klassenvergadering Gesprekken bijv. over sociaal-emotioneel onderwerp Waarom in de kring? Iedereen kan elkaar goed zien en horen Betrokkenheid bij het gesprek is hierdoor optimaal
Wereldoriëntatie De zaakvakken worden in samenhang aangeboden in projectvorm. Doen we met de hele groep. Het project wordt vaak geïntroduceerd in de weekopening en afgesloten met een presentatie tijdens de viering. Kinderen zijn zelf actief : zoeken zelf naar antwoorden op leervragen. Leerkracht waarborgt leerdoelen.
Continurooster Tussen de middag: Buitenspelen van 12.00 tot 12.30 Daarna: lunch in de klas met eigen juf Om 15.00 naar huis
Heeft u vragen?
Bedankt voor uw komst!