BEDRIJFSVERVOERPLAN SKALDENPARK GENT

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Obesitas De obesitasepidemie en de evolutie van het aantal bariatrische ingrepen bij MLOZ-leden Dr. Katrien Van Rie Dr. Jan Van Emelen.
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Bedrijfsvervoerplan Drongen I 1ste Mobiliteitsweek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Evolutie wettelijke statutaire pensioenlasten Februari 2010.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Bedrijfsvervoerplannen (BVP)
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Afrika: Topo nakijken en leren.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Cijfers Zorg en Gezondheid
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 9 Het eerste bijbod 1Contract 1, hoofdstuk 9.
VMC Werkgroepvergadering ‘Bedrijvenclusters en Mobiliteit’ – Brussel 30/06/ MILIEU Mobiliteitssamenwerking op het Skaldenpark (Gentse haven)
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
In opdracht van NOC*NSF
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Toets 1 Examen Reinder Reen.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Transcript van de presentatie:

BEDRIJFSVERVOERPLAN SKALDENPARK GENT Stuurgroep Donderdag 22 januari 2004

BEDRIJFSVERVOERPLAN SKALDENPARK Procesverloop januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

STUDIE AANPAK Inhoudelijke elementen van het studieproces Fase 1: Quick Scan Analyse van de verkeersnetwerken Bedrijvenenquête Mogelijkheden en interesses bedrijven op vlak van verkeers-management algemene werknemers- en bedrijfsgegevens interne en externe bereikbaarheid Mobiliteitsprofiel Bereikbaarheidsprofiel KNELPUNTEN KANSEN januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

STUDIE AANPAK Timing januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

STUDIE AANPAK Algemene situering studiegebied januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

AGENDA Beschrijving van het mobiliteitsprofiel van het Skaldenpark van potentiële uitzendkrachten Bereikbaarheidsprofiel van Skaldenpark Plannen en kansen voor de toekomst Alternatieven collectief vervoer De uitzendbus januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Algemene bedrijvenenquête MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Algemene bedrijvenenquête Alle bedrijven kregen vragenlijst opgestuurd Mailing via GOM en VeGHO Telefonische opvolging door Traject Respons: 27 bedrijven op een totaal van 79 hebben geantwoord Nagenoeg alle grote werkgevers hebben geantwoord Bedrijven die geantwoord hebben stellen 2378 mensen te werk, schatting voor de zone: ongeveer 3000 (80%) Bezoeken van de “trekkers” van het plan: financierders van het project en grote bedrijven januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Mobiliteitsprofiel Mobiliteitsprofiel Skaldenpark Tewerkstellingsgegevens Skaldenpark Ruimtelijke spreiding van de werknemers Werkorganisatie Raming van de modal split Mobiliteitsprofiel potentiële uitzendkrachten januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Tewerkstellingsgegevens Skaldenpark MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Tewerkstellingsgegevens Skaldenpark Vaste werknemers <-> interimkrachten (n=2227) Op basis van de werkgevers lijsten werken er 1878 werknemers in vaste loondienst (84.3%) en 349 via interimkantoren (15.7%) Verdeling man <-> vrouwen (n= 2082) Er zijn 1317 mannen tewerkgesteld en 765 vrouwen januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Ruimtelijke spreiding van de werknemers MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Ruimtelijke spreiding van de werknemers januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Ruimtelijke spreiding van de werknemers MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Ruimtelijke spreiding van de werknemers januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Ruimtelijke spreiding van de werknemers MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Ruimtelijke spreiding van de werknemers januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Ruimtelijke spreiding van de werknemers MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Ruimtelijke spreiding van de werknemers januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Werkorganisatie Uurregelingen Skaldenpark MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Werkorganisatie Uurregelingen Skaldenpark januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Werkorganisatie (maandag tot donderdag, vaste uurroosters) MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Werkorganisatie (maandag tot donderdag, vaste uurroosters) n = 1557 januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Uurregelingen (maandag tot donderdag, vaste uurroosters) MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Uurregelingen (maandag tot donderdag, vaste uurroosters) n = 1557 januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Uurregelingen (maandag tot donderdag, vaste uurroosters) MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Uurregelingen (maandag tot donderdag, vaste uurroosters) n = 1526 Uurregelingen (maandag tot donderdag, vaste uurroosters) januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Raming van de modal split MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Raming van de modal split n = 2015 januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bedrijfsvoertuigenpark MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Bedrijfsvoertuigenpark januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Verplaatsingvergoedingen MOBILITEITSPROFIEL SKALDENPARK Verplaatsingvergoedingen Volgens paritair comité Enkel Havenbedrijf Gent geeft fietsvergoeding Mogelijkheden tot telewerken Beperkte toepassing en mogelijkheden door activiteiten (logistiek en productie) in het Skaldenpark januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Mobiliteitsprofiel potentiële uitzendkrachten Specifieke vragenlijst werd opgestuurd naar alle uitzendkantoren uit de Gentse Regio Samenwerking met Vooruitzenden: Vincent Vandenameele 10 kantoren hebben geantwoord Ago Interim ASB - Sicom Interim Domino Interim Instant A (omvat Vedior – T-Interim – Laborix VZW) Konvert Gent Konvert Zelzate Plus Uitzendkrachten Randstad (voor alle vestigingen in het Gentse!) Unique office Vedior interim inhouse furness januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Mobiliteitsprofiel potentiële uitzendkrachten 88% van de uitzendkrachten zijn arbeiders, 12 % bedienden 59% mannen, 41% vrouwen Modal Split: Heel verschillende cijfers: alleen wagen varieert van 10% (instant A) tot 97% (Randstad) Algemeen laag ov-gebruik en fietsgebruik Instant A, Vedior en ASB-Sicom gebruiken busje voor vervoer januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Gegevens tewerkstelling Skaldenpark POTENTIËLE UITZENDKRACHTEN Gegevens tewerkstelling Skaldenpark n = 2339 (som van Randstad (alle vestigingen), Ago en Instant A, periode okt 2002-sep 2003) januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Gegevens tewerkstelling Skaldenpark POTENTIËLE UITZENDKRACHTEN Gegevens tewerkstelling Skaldenpark Herkomst potentiële uitzendkrachten (ingeschreven bij de verschillende kantoren) januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid wordt MULTIMODAAL benaderd Autoverkeer Collectief en openbaar vervoer Fietsverkeer Voetgangersverkeer Bereikbaarheid autoverkeer: EXTERN « Top »autolokatie: primaire weg R4 Hoofdwegennet E17 en E34 Stedelijke ringboulevard R40 Probleempunten verkeersveiligheid Probleempunten congestie januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid autoverkeer: INTERN Parkeeraanbod volgens respons januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid autoverkeer: INTERN Inschatting parkeerbezetting januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid openbaar vervoer januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid openbaar vervoer: Knelpunten OV-aanbod vs mobiliteitsprofiel Laagfrequent OV - aanbod Zeer versnipperd en onaangepast aanbod Geen afstemming op de werkuren Buslijnen vanuit Gent op lijn 73: 5:16 (Geen knopen) 7:38 (Vanuit Oostakker) 13:15 (Geen knopen) 21:15 (Geen knopen) Geen systematische bediening van de openbaar-vervoerknooppunten of overstappunten te Gent Zuid Sint-Pieters Dampoort Heuvelpoort januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid openbaar vervoer: Knelpunten Bereikbaarheid OV-haltes verkeersveiligheid halteafstand Beperking expansiemogelijkheden 40% uitzendkrachten kan het Skaldenpark niet bereiken januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid fietsverkeer Externe bereikbaarheid januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Fietsroutenetwerk januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid fietsverkeer Interne bereikbaarheid januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Bereikbaarheidsprofiel Skaldenpark Bereikbaarheid fietsverkeer Interne bereikbaarheid januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Probleemstelling uitzendsector BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Probleemstelling uitzendsector Problemen met de auto 5.1.1.Uitzendkrachten beschikken niet over een eigen wagen 5.1.2. Uitzendkrachten wensen hun eigen wagen niet te gebruiken Problemen met de fiets/bromfiets 5.2.1. Gevaarlijk verkeer langs de fietsroutes naar de bedrijven 5.2.2. Te grote fietsafstand 5.2.3. Sociale onveiligheid op weg naar het bedrijf 5.2.4. Uitzendkrachten willen niet fietsen 5.2.5. Uitzendkrachten bezitten geen fiets 5.2.6. Uitzendkrachten bezitten geen bromfiets januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Probleemstelling uitzendsector BEREIKBAARHEID SKALDENPARK Probleemstelling uitzendsector Problemen met collectief vervoer 5.3.1.Onvoldoende bediening 5.3.2. Niet aangepast aan uurregelingen 5.3.3. Verplaatsingstijd te hoog 5.3.4. Kwaliteit en comfort middelmatig 5.3.5 Halteafstand te groot Algmene problemen 5.4.1. Plaatsing van de uitzendkrachten door bereikbaarheidsprobleem 5.4.2. Verkeersonveiligheid januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Plannen en potenties Parallelle planprocessen en beleidsdocumenten Mobiliteitsplan Gent Mobiliteitsplan regio Gent Raamplan Gent Zeehaven R4 west en oost Autoverkeer Streefbeeld R4 januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Plannen en potenties Openbaar-vervoerstructuur PLANNEN en POTENTIES Mobiliteitsplan Regio Gent: krachtlijn 4 “een maximale openbaar-vervoerbereikbaarheid voor de ganse regio Gent wordt gerealiseerd door het voeren van een actief netmanagement in functie van de vervoersvraag van de belangrijkste aantrekkingspolen in de regio Gent”. Als prioritaire maatregelen zijn weerhouden: §         Actie 1.8: Opzetten oostelijke dorpenlijn tussen Dampoort en Wachtebeke/Zelzate met behoorlijke frequentie (evt. in de vorm van een belbus,…); §         Actie 1.11: Verhoogde frequentie buslijnen langs beide R4’s en betere afstemming ‘plaatselijke’ lijnen met lijnen naar Gent; §         Actie 1.12: Uitwerken en invoeren van gemeenschappelijke bedrijfsvervoerplannen per bedrijventerrein. januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

PLANNEN en POTENTIES Plannen en potenties Potenties voor de toekomst: onderzoek fase 2 en 3 van het planproces Collectief vervoer Specifiek voor het Skaldenpark Afgestemd met de noden in de volledige Gentse Kanaalzone (Cfr. Volvo Cars en Sidmar) januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Voorbeelden van collectief vervoer januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

PLANNEN en POTENTIES Plannen en potenties Potenties voor de toekomst: onderzoek fase 2 en 3 van het planproces Collectief vervoer Specifiek voor het Skaldenpark Afgestemd met de noden in de volledige Gentse Kanaalzone (Cfr. Volvo Cars en Sidmar) Verbeterd openbaar vervoer voor het Skaldenpark Overleg VVM De Lijn Engagementen mp Regio Gent Potentie blijkt reeds uit algemene bevraging en referentievoorbeelden Sterkere uitbouw carpool en globale parkeerstrategie Stimuleren van het fietsverkeer januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Initiatieven met betrekking tot collectief vervoer ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Initiatieven met betrekking tot collectief vervoer De Uitzendbus Privaat vervoer – 2 offertes bekomen De Lijn: offerte voor betalend vervoer De Lijn: voorstel vanuit kabinet Bossuyt omtrent 3W – Extra abonnementen januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

De uitzendbus Minibusjes voor 8 personen; ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER De uitzendbus Minibusjes voor 8 personen; Kostprijs Dampoort (koopvaardijlaan) -Skaldenpark: 3 euro/werknemer.dag Zowel voor uitzendkrachten als vaste werknemers Zeer flexibel qua rijtijden en haltes Beperkt in capaciteit: max. 200 personen vervoerd/dag Evaluatie van respons op 31.01.04 januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

De uitzendbus Aanvang: week 2 december 2003 Klanten uitzendbus (voorlopige resultaten) januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Wat houdt elk alternatief in ? ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Wat houdt elk alternatief in ? De Lijn Offerte voor betalend vervoer cfr. aanbod SP-comité 6/11 Niet flexibel qua rijtijden en haltes Beperkt in capaciteit indien één bus per shift : max. 225 personen vervoerd/dag januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Wat houdt elk alternatief in ? ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Wat houdt elk alternatief in ? Private busmaatschappijen: Zonder informatie over aantal potentiële gebruikers Prijs per dag i.f.v. type bus Type autocar (aantal plaatsen) Capaciteit: max. aantal personen vervoerd/dag (gemidd. 10 ritten/dag) 8 20 50 60 40 100 250 300 januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Private busmaatschappijen ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Private busmaatschappijen Verkennende prijsvraag voor gemidd. 10 ritten/dag, proefperiode 3 maanden maand. – dond. vrijdag Dampoort - Skaldenpark Skaldenpark - Dampoort 4.30 u 7.30 u 12.45 u 21.00 u 13.45 u 16.30 u 17.15 u 22.00 u 5.30 u 11.45 u 18.30 u 12.30 u 16.00 u 19.15 u 3.00 u januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Private busmaatschappijen ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Private busmaatschappijen Breekpunt : 80 personen vervoerd/dag januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Private busmaatschappijen ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Private busmaatschappijen Breekpunt: 80 personen vervoerd/dag januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Wat houdt elk alternatief in ? ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Wat houdt elk alternatief in ? 3 W-Extra Abonnement : deal Intekenen voor alle werknemers van een vestiging Fiscaal interessant voor werknemer en werkgever: extralegaal voordeel Abonnement De Lijn voor werknemer + extra abonnement De Lijn voor partner van werknemer Engagement aan De Lijn vragen voor uitgebreide dienstverlening ten belope van inkomsten van 3 W-Extra januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Wat houdt elk alternatief in ? ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Wat houdt elk alternatief in ? 3 W-Extra Abonnement: Kostprijs 190,3 euro/werknemer.jaar Som van aantal werknemers van deelnemende bedrijven Totale kostprijs/jaar Minder dan 1000 1000 1500 2000 3000 Volledige dienstverlening niet te verwachten 190.300 285.450 380.600 475.750 januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

3 W-Extra: eerste inschatting ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER 3 W-Extra: eerste inschatting euro/ werknemer vervoerd. jaar Indien voor 1.000 werknemers ingetekend Indien voor 2.500 werknemers ingetekend 100 personen vervoerd/ dag 1.903 4.858 500 personen vervoerd/ dag 308 capaciteit voor 500 personen/dag ?? 634 januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003

Scenariovergelijking: eerste inschatting ALTERNATIEVEN COLLECTIEF VERVOER Scenariovergelijking: eerste inschatting Verder onderhandelen met De Lijn op basis van gedetecteerd potentieel (BVP) De Uitzendbus: opportuniteit tot 31.1.2004 voor goedkoop en flexibel vervoermiddel Private busmaatschappij: haalbaar alternatief, proefproject mogelijk b.v. 3 maanden 3 W-Extra: bereidheid ? januari 2004 0401-023M P576 © TRITEL 2003