Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tel de kerstballen in de boom
Advertisements

Rekenen in groep 1 t/m 4 De doorgaande lijn.
havo/vwo D Samenvatting Hoofdstuk 2
De schoolbus De bus rijdt in volle vaart doorheen het land om kinderen op te halen en veilig terug naar huis te brengen. Laat de kinderen tellen hoeveel.
Piramide thema: zomertijd
Welke getallen? ©
Binnen de methode Het kind in beeld.
De springende kikker Origami uit Japan.
6 VWO B2 deel 2 A1.1 vraag 4. u 1 + u 2 + u 3 + … + u n-1 + u n = ? Vertaal de termen van de rij naar een rekenkundige rij. n termen !!!
31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen.
Ha! schimmels – Ho! schimmels
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep 4-5.
Hoe ik paddenstoel word
Voorbereiding post 5 Mmm... lekker snoepen Groep 1-2.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
V2G2 techniek: vlechten / knopen
Beste leerlingen, De KLM is op zoek naar een nieuw vliegtuig voor de vluchten naar de Verenigde Staten. We overwegen drie modellen: Een ‘traditioneel vliegtuig’,
Hoofdstuk 2 K v Dorssen.
Genetisch gemodificeerd voedsel
Het ademhalingsstelsel
Verkeerde spijkers!!!.
Samenvatting Havo 5.
Medialessen groep 8.
10 tulpen op een rij, tel ze maar.
Digibordles Paddenstoelen
Haal een level. - Oorspronkelijk ontworpen voor Smartphones en Facebook Uitgegeven op 24 November 2012 Ontworpen door King Tweede plek als populaire spel.
Werk uit.. Methode 1)hou de teller samen door haakjes in te voeren 2)vervang de breukstreep door het deelteken 3)hou ook de noemer samen door haakjes.
MUZIEKPIETJES MAKEN Leven van een juf. BENODIGDHEDEN Per leerling: 1 bruin of zwart vouwblaadje 4 gekleurde vouwblaadjes Gekleurd papier: wit, rood en.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 5
Hoe maak je een preparaat?
PDA-route door De Vooroever. Het PDA-toestel (1)
Welke bij vliegt onder de bijenkorf?
MUZIEKPIETJES MAKEN Leven van een juf. BENODIGDHEDEN Per leerling: 1 gekleurd vel papier 4 satéprikkers 1 ballon 1 wc rol 3 of 4 strookjes gekleurd papier.
Wie heeft er zwembandjes om zijn armen?
Nodig:1 bekertje Doosje met gewichten Schepje Schep in je beker zand totdat hij helemaal gevuld is. Weeg de gevulde beker in je hand. Pak nu een gewicht.
Kinderen effectief helpen met rekenen
Presentatie ouderbijeenkomst
Cognitieve ontwikkeling bij kleuters
Woordformules 172-.
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
IJsster maken.
Verplaatsen met een rolstoel
Snijden met stanleymes
Educatieve info woensdag 8 februari.
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
HOOFDSTUK 12 HERWAARDERING, VERLIEZERS HERWAARDERING,VERLIEZERS TELLEN, MISFIT en STOP-KAART LEER WEDSTRIJDBRIDGE.
Wolk maken Genesis 1: 6-8 “God zei: ‘Er moet in het midden van het water een koepel komen om het water te verdelen.’ En zo gebeurde het. God maakte de.
Vliegtuigwedstrijd Johannes 3:8 "Jezus zei: 'Denk aan de wind: die waait waarheen hij wil. Je hoort hem, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar.
Sterren als wegwijzer Matteüs 2:1-2 Opdracht:
In het spoor van de Geest
Blok 8 les 3 SWJ Grote keersommen Rekenrijk.
2 VWO deel Tellen en kansen Wegendiagram 1 1.
Kleuters spelen toch alleen maar?
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 1 Dag 1.
Gespijkerd kruis Opdracht: Neem een houten plankje en 12 spijkers.
werkblad 1. van: …………………………..
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Een rietje moet verboden worden.
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Vormen tellen.
Pythagobord.
Laatste les van Mr. Spakman
Voetbalshirtje vouwen
Toegankelijke communicatie
Transcript van de presentatie:

Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren tellen aan de hand van concreet materiaal.

Hoe maak je de tulp Vouw een vouwblaadje schuin dubbel met de punten op elkaar. Er ontstaat een driehoek. Vouw daarna de punten omhoog. Bevestig er een groen rietje aan met een nietje.

Tulpen Vaas met papieren tulpen Dobbelsteen

Tulpen tellen De kinderen tellen de tulpen uit de vaas

Opdracht Pak drie tulpen uit de vaas. En leg deze neer.

Erbij tellen Leg er twee tulpen bij. Hoeveel tulpen liggen er nu?

Benoemen Wijs de voorste tulp aan. Wijs de eerste tulp aan.

De laatste /achterste

Tweede tulp

Dobbelsteen Gooi met de dobbelsteen Tel het aantal ogen.

Tel het aantal ogen. Leg er hetzelfde aantal tulpen naast.

Eraf en erbij sommen Gooi nog eens met de dobbelsteen. Haal het aantal ogen dat je gooit, aan tulpen weg.

Twee tulpen eraf

Hoeveel tulpen hou je over?

Welk aantal moet je met de dobbelsteen gooien om alle tulpen weg te kunnen pakken?