Return to Sender Retourneren bij verkopen via internet vanuit technisch bedrijfskundig oogpunt Annella Slob Faculteit IE&IS Technische Bedrijfskunde Annella Slob Faculteit IE&IS Technische Bedrijfskunde
Voorbeelden Dell.com (zoek: return; consumenten;services & oplossingen;business services; bepalingen en voorwaarden van verkoop) Amazon.com
Wat zijn de aandachtspunten? Doel/redenen Processen Organisatie Planning & Besturing lnformatie Bedrijfseconomie
Processen gerelateerd aan retourneren Vraag: Noem vijf processen die direct gerelateerd zijn aan het retourneren en vier processen die indirect gerelateerd zijn aan het retourneren.
Hoe moet dit allemaal georganiseerd worden? Taken en functies definiëren Controle op processen Organisatiestructuur Human Performance Management Informatiesystemen
Bedrijfseconomie Retour of niet? Berekening verwachte bedrijfseconomische baten en lasten. Hiervoor o.a. nodig: opstellen wiskundig model verzamelen gegevens schrijven en implementeren computerprogramma gevoeligheidsanalyse uitvoeren
Conclusie Elk bedrijfskundig probleem kent vele, ook belangrijke technische aspecten die samen moeten worden bekeken in een totale context om tot een goede beslissing /echte, structurele oplossing te komen.