Return to Sender Retourneren bij verkopen via internet vanuit technisch bedrijfskundig oogpunt Annella Slob Faculteit IE&IS Technische Bedrijfskunde Annella.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Het belang van risicomanagement voor vastgoedbeheerders
Corporate Portfolio Management
Advies AO Wielerbond De Euromasters
WapliX Contact Center New generations of applications.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Organisatie en beheer Week 1.
Geïntegreerde contracten en bouwprojecten
Klassieke AO Leseenheid1
Project D2: Kempenland Sander Verkerk Jeffrey van de Glind
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Kwaliteitssystemen en procedures
Activerende werkvorm (awv):
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 1: Introductie §Hoofdstuk 2: Kennissystemen in context §Hoofdstuk 3: Kennisacquisitie.
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Managen en proces Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf managen en proces.
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Quality Function Deployment
Communicatie in organisaties
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Budgetteren in de praktijk
Risk Based Testing van pakketsoftware
Danny Greefhorst De relatie tussen Business- en Informatie Planning en enterprise-architectuur Danny Greefhorst
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Informatie keuzevak Management & Organisatie (m&o)
Strategische Buurt Ontwikkeling
Klassieke benadering ‘Theory of classical management’ Henry fayol:
Hoofdstuk 6 ICT en management h6.
De balans in combinatie met BATEN en LASTEN
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 5 drs. S. van der Geest.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 6.
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 - Dienstverlening Business IT & Management
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
Quality Management: METHODEN TECHNIEKEN PROCESVERBETERIN G
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Beheermodel van M. Looijen
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
Functies Rollen Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Taakgebied 2 Taakgebied 1 Taak … Taak 2 Taak 1 Rol … Rol 2 Rol 1 Functie … Functie 2 Functie 1.
Verkenning Informatievoorziening Sociaal Domein Decentralisaties Jeugd, WMO, Participatie Hans Versteeg - VNG Expertmeeting Informatievoorziening GGD-NL.
Waardeketen van Porter
Amsterdam, 16 November 2006 Compliance en Audit Actieve samenwerking of Concurrentiestrijd? Frank Schröder en Bert Ide.
5 diepe valkuilen op weg naar een Zorgorganisatie ‘in control’
Rapportering en monitoring
Informatie over hbo bacheloropleidingen
Waardeketen van Porter
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Sieberdam/ROCS & KODOS
Les 1: Introductie Marketing
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
planning analyse voorbereiding actie
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
B B O Probleem of uitdaging Besluit of oplossing beeld vorming
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Goederenstroom en voorraadbeheer
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Goederenstroom en voorraadbeheer
Transcript van de presentatie:

Return to Sender Retourneren bij verkopen via internet vanuit technisch bedrijfskundig oogpunt Annella Slob Faculteit IE&IS Technische Bedrijfskunde Annella Slob Faculteit IE&IS Technische Bedrijfskunde

Voorbeelden Dell.com (zoek: return; consumenten;services & oplossingen;business services; bepalingen en voorwaarden van verkoop) Amazon.com

Wat zijn de aandachtspunten? Doel/redenen Processen Organisatie Planning & Besturing lnformatie Bedrijfseconomie

Processen gerelateerd aan retourneren Vraag: Noem vijf processen die direct gerelateerd zijn aan het retourneren en vier processen die indirect gerelateerd zijn aan het retourneren.

Hoe moet dit allemaal georganiseerd worden? Taken en functies definiëren Controle op processen Organisatiestructuur Human Performance Management Informatiesystemen

Bedrijfseconomie Retour of niet? Berekening verwachte bedrijfseconomische baten en lasten. Hiervoor o.a. nodig: opstellen wiskundig model verzamelen gegevens schrijven en implementeren computerprogramma gevoeligheidsanalyse uitvoeren

Conclusie Elk bedrijfskundig probleem kent vele, ook belangrijke technische aspecten die samen moeten worden bekeken in een totale context om tot een goede beslissing /echte, structurele oplossing te komen.