Gepersonaliseerd leren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
NOSMO Studiemiddag over de Methodologie van Praktijkonderzoek
Advertisements

Technology in the classroom
Laat zien wat je kunt. Het Praktijkonderwijs en de entree- opleidingen (mbo)
GOn = Geïntegreerd onderwijs. Geïntegreerd O Betekent “Samenvoegen” O Geïntegreerd onderwijs = buitengewoon onderwijs en gewoon onderwijs samenvoegen.
Stellingen •Er zijn veel uitdagingen op het gebied van de kwaliteit van ROM- data, om een zorgvuldige toepassing van ROM-data mogelijk te maken. De prioriteit.
Bruggen bouwen tussen school en thuis
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
BattleBots The school battle.
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator.
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Edwin Haan, Lizanne Nizet, Karin van Rens, Rob van Rens
Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 1 Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen.
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Inzet ICT-middelen
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Lesgeven en begeleiden
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Rashida Abdoelkadir & Noureddine El Amiri
Vak / thema De wereld verkennen met GPS ( Doorlopend Leren) Leeftijdsgroep Alle leeftijden De kinderen de wereld laten ontdekken op een innovatieve wijze.
Vandenbussche Jürgen1 Opleiding lasser-monteerder BuSO St. Idesbald De Zilten Roeselare.
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Take it easy = Engels beleven! De methode gaat uit van VVTO: Leerlingen worden ondergedompeld in het Brits Engels. Leerlingen kunnen al starten in groep.
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Decanaat leerjaar 4 techniek Ramon van Eersel Leerlingbegeleider en decaan.
Workshop Open Leercentrum
Anw exo: shuttlerun test
Actieonderzoek instructietafel.
Geïntegreerd onderwijs
Effectief rekenonderwijs
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
SKOBOS Digitale Leer Werk Omgeving Albert
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Alfons ten Brummelhuis
Stoomcursus Muiswerk Compleet
Voorkomen van weerstand
ATB 16 april 2013 Wil je evt. je laptop alvast aan- zetten?
Afstemmen rekenonderwijs van v(mb)o naar mbo: hoe, wat, waarom? Harm van Son – 6 december 2011.
Toegenomen belang interculturele communicatie door evoluties op het vlak van: Informatie- en communicatietechnologie Vervoer Handel Migratie.
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Online filmpjes maken. (
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Werking van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Demonstratie 5.Voortgang bijhouden en takenmapje 6.Zelf aan de slag 7.Vragen & Afsluiting.
Stoomcursus Zwolle. Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Didactische uitgangspunten van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Voortgang monitoren, evalueren en bijsturen.
Programma Doelen bereiken met het Leerplan
Stellingen voor gebruik bij visieontwikkeling op seksuele vorming in het (v)so.
Muiswerk Compleet Stoomcursus
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
Reflecteren.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Conferentie Veldinitiatief passend onderwijs Zuid-Limburg Passend Onderwijs, een grenzeloze kans! MECC Maastricht: 11 november 2009 Kees Kuijs, Infopunt.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Sander Landman Annica Brummel
Snappet.
Workshop Quayn
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
Ouder- en leerlingavond voortgezet onderwijs
Gepersonaliseerd leren
Informatieavond Schooljaar
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
PO-VO traject Primair onderwijs Voortgezet onderwijs
Proeftuin Duaal leren ruwbouw
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Welkom bij de informatieavond van groep 8
Transcript van de presentatie:

Gepersonaliseerd leren

Een nieuwe uitvinding? Plattelandsdorp in het Amerika van de jaren ‘50. Jonge en oude kinderen zitten door elkaar en dat vergt gepersonaliseerd onderwijs. Het onderwijs in Nederland is te gestandaardiseerd en vraagt om een individuele aanpak waarbij talentontwikkeling voorop staat. Technologische ontwikkelingen kunnen ons helpen om gepersonaliseerd leren dichterbij te brengen.

Wat betekent gepersonaliseerd leren voor jou? b.socrative.com Room number: 217108

Leersituaties die op effectieve wijze tegemoet komen aan individuele verschillen tussen leerlingen en efficiënt zijn georganiseerd Inhoud Het individu Leerkracht Leer-situatie Lerende Hulp-middel

-Visie: De hele discussie over gepersonaliseerd leren begint met een visie. Wat willen wij en hoe willen we dit implementeren? -Infrastructuur: devices en een netwerk -Deskundigheid van de betrokken docenten is van cruciaal belang om Muiswerk te laten slagen. -Digitaal leermateriaal: wij doen iedere dag ons stinkende best om het goede materiaal te maken. Maar… het écht werk ligt bij jullie.

persoonlijk oefenplan Methode gestuurd Muiswerk gestuurd Adaptief en een persoonlijk oefenplan Methode gestuurd Muiswerkoefeningen koppelen aan methode Combinatie Per vak, onderwerp of groep afhankelijk Ik bezoek veel scholen en ik bespeur drie varianten die steeds terugkomen.

Aan de slag met Muiswerk Compleet Muiswerkbeheerder Docenten accounts Training Hoe in te zetten? Leerlingen inlezen Uitleg aan leerlingen Voortgang bewaken Motiveren / bijsturen

online.muiswerken.nl/wol Klas: Coolsma groep 5 student: bramworkshop docent: docentbramworkshop Eerst inloggen als student en de vele modules laten zien. Vervolgens inloggen als docent en bramworkshop een klas meegeven. Opnieuw inloggen als Bram en je ziet nu de modules klaarstaan. Toets maken en vervolgens inloggen als docent om het resultaat terug te zien. http://www.muiswerk.nl/pdfs/moduleoverzicht_po.pdf

Ervaringen delen

Enkele stellingen b.socrative.com Room number: 217108

De ouders doen ook mee!

Vragen? @muiswerk bram@muiswerk.nl @bramvantongeren