Gebruikersgerichte digitale zorg Wat willen gebruikers zelf?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Programma – Voorstellen & verwachtingen
En…geniet je een beetje van je reis?
Een bericht speciaal voor jouw m’n
“Een reis naar Licht”.
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Geloof in werking GEMEENTE DOK MARCEL GENEZING GAVEN VAN DE GEEST.
Door: Tim Ties Deniz Jerom Sten
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Ervaring implementatie aanpak
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
Een kruikenverhaal Een waterdrager vervoerde twee kruiken welke op een stuk hout over zijn schouders hingen. Maar één van de twee had een barst. Terwijl.
VUmc Basispresentatie
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Out of the box …. Blijft de cliënt deelnemer altijd veroordeeld tot de box…. Of… Feestrede voor SCIP.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
‘Nee zeggers’ – bewoners die niet meedoen
Blended care in de behandeling bij depressie
Nieuwe vrienden maken en
Woord Van Leven Maart 2014.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Een zoon vraagt aan zijn vader : “Pap, wat is eigenlijk POLITIEK ?”
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Thema najaar Face t0 face Kon. 2:9-10 En zodra zij overgestoken waren, zeide Elia tot Elisa: Doe een wens. Wat zal ik voor u doen, eer ik.
Is het allemaal wel waar?
Preek.
Veel leerlingen… vinden een studiekeuze maken lastig.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Inge van den Borne projectleider 15 december 2011
Reflectie.
DENK LIEVER AAN ABEL! HEBREEËN 11:4 Zijn stem klinkt nog steeds.
EMEG lijst: opdracht 10.

Het werken met portfolio
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Harry Potter Studios.
Werken met de BETERapp Een hulpverlener vertelt: ‘Een herstelproces kenmerkt zich door terugval. Helaas vindt zo'n terugval normaliter niet plaats als.
Oktober 2014 Woord van Leven “Ik ben het brood dat leven geeft. Wie bij mij komt zal geen honger meer hebben, en wie in mij gelooft zal nooit meer dorst.
Wat is een netwerk? Een vaste groep gemeenteleden die elkaar helpt om Jezus te volgen in hun dagelijks leven. Netwerken.
Aan de slag met de BETERapp
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Invloed uitoefenen - de weerbarstige praktijk – Karin de Geeter
Leven zoals past bij God
Hoe help ik mijn kind bij de studiekeuze?
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Wat is de zin van het leven?
Proeftoets periode 1 4 havo.
Ghana 2013, georganiseerd door de stichtingen Via-passiereizen en Dreams in Africa itTVV7o9g.
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
Wat zijn verwijswoorden en hoe gebruik je die?
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Wat is belangrijk? Dat we Gods goedheid beleven Dat we dagelijks veranderen Dat we op weg zijn naar heerlijkheid Dat we leren zien met Gods ogen.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Eigen regie bij diabetes ir. Inge Swen, Projectleider zorg onder eigen regie.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Kopzorgen Bij parkinson niet alles is wat het lijkt A.Nouws Nouws Hulp bij parkinson.
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Oog voor de ander, oog voor jezelf
De patiënt als schakel bij de inkoop prothesen
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
God kiest voor het kleine
Transcript van de presentatie:

Gebruikersgerichte digitale zorg Wat willen gebruikers zelf? Marloes Martens Projectleider

Gebruikers willen participeren ‘Het staat als een paal boven water dat je cliënten en naasten laat participeren bij de ontwikkeling van digitale zorg.’ Cliënten en naasten willen participeren in zowel de planning, ontwikkeling als de implementatie van digitale zorgtoepassingen

Actieve participatie De kwaliteit gaat omhoog Ontwikkelaars krijgen inzicht in wat aanpassingen nodig heeft en waarom Er wordt ervaringskennis ingebracht De kans op gebruik wordt vergroot De empowerment van mensen wordt gestimuleerd  Kortom meer zekerheid op aansluiting bij je einddoelgroep Door (actieve) participatie: * gaat de kwaliteit van de digitale zorgtoepassing omhoog; * kunnen ontwikkelaars duidelijker in kaart krijgen wat en waarom aanpassingen nodig heeft; * brengen ervaringsdeskundigen hun kennis in die mensen zonder psychische klachten niet hebben; * is de kans op (toekomstig) gebruik groter; * wordt de empowerment van mensen gestimuleerd.

En door actieve participatie ‘Digitale zorg levert ook nog een bijdrage aan de empowerment en zelfvertrouwen van mensen. Dat is fantastisch joh. Je wordt eindelijk gezien en gehoord als mens.’ ‘Ik vind het erg leuk om kritisch naar teksten te kijken. Dat zijn klusjes waarbij mijn perfectionisme nu eens geen last is maar juist een voordeel, dus laat maar komen.’

Maar……… We hebben maar weinig mensen met psychische klachten gesproken die ervaring hebben opgedaan met participatie *Cliënten zijn niet bereid * Technisch niet mogelijk * Cliënten willen niet veranderen *Cliënten worden overvraagd

Of heeft het te maken met……. Stellen we wel de juiste vragen? Zijn we niet te terughoudend? Zijn cliënten en naasten daarin uniek? Zijn cliënten en naasten wel op de juiste manier benaderd? Op welk moment zijn ze benaderd? Stellen we wel de juiste vragen? Zijn cliënten daarin uniek? Hoe zijn ze benaderd?

Kortom Begin bij de gebruiker, dan is digitale zorg dichterbij dan ooit!

Wat doet Grip op eHealth? Visie September ‘14 Boekje gebruikers Oktober ‘14 Handen uit de mouwen September ’14 – dec ‘15

Bruggetje (1)

Bruggetje (2) ‘Dan wordt je ook veel actiever en anders wacht je maar steeds zo’n gesprek af en dan verwacht je ook meer van de behandelaar. Ik verwacht heel veel van de behandelaar, hij moet me handvatten geven, terwijl ik het eigenlijk moet doen. Maar zo ervaar ik het eigenlijk niet dat ik het moet doen. Het is meer dat zij me dingen moeten brengen en zij moeten zorgen dat ik het oppak. Het klinkt misschien een beetje egoïstisch maar zo voelt het wel.’

Volg ons m.martens@rescon.nl www.facebook.com/gripopeHealth http://www.platformggz.nl/lpggz/ project_vraagsturing