Media en de massa.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
Het tweede werkstuk.
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
Mijn gegevens op het web!?
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Pleegzorg.
Harajuku.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
Denkstof seizoen 3 aflevering 12
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
BEZOEK EEN TV-OPNAME Marc Haver & Oliver Lobhard.
Bier beter als een vrouw?
Nederland na 1945: Cultuur en mentaliteit
Beeld en Geluid museum Media park - Hilversum.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Waar twijfel jij over?
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Marketing Werkgroep 6.
Godsdienst.
Reclame.
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Een eerste opzet met mogelijkheden
Uitzending bijgewoond van een tv programma.
Les 5 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
Kijk een week lang het NOS Journaal. Strengths NOS journaal vertelt je al het actuele nieuws. NOS herhaalt uitzendingen meerdere malen per dag. Het NOS.
Ethiek in de Media.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Een onverwacht feest Les 2
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Jij en de wereld om je heen
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
GPO CULTUUR EN MEDIA DOOR TAYSON HICKS, ASMARA PAPA EN NOËLLE DOODEMAN.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Ben jij reclamewijs? QUIZ.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Z I U E K M.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Crossmediale Marketing Campagne
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Spreekbeurt van Lina en Abdelrahim.
IK-File 18-11les 1planning ik-file 25-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 02-12les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les.
TEAM TASTE Phillip Hannaart – Jesse Pesulima - Roy Osterholt - Jip van Zoest – Frans Jogchems – Anouck Steenken – Annieke den Boer.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Reclame Masters | Ik en reclame!
2 Is alles waar? Groep 5 3 Wat doe jij op internet?
Consumentengedrag Leren I
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Bier beter als een vrouw?
Alcohol Door: Kirsten de Wit 2VC.
Informatie verdraaien
H1 Media en communicatie
Opdracht 1 communicatietheorie
H2 Soorten media.
Presentatie: Gender en seksualisering
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Berichten in de media Mediaboodschappen.
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Semantisatieverhaal Ken jullie het filmpje van die lachende man in het openbaar vervoer, in de metro? Openbaar vervoer is vervoer dat iedereen mag gebruiken,
Transcript van de presentatie:

Media en de massa

Wie zijn de massa? Wij! Het volk!

Welke media bereikt deze massa: 1. Oude/bekende media: De krant De radio De televisie

Welke media bereikt deze massa: 2. De nieuwe media: Het internet En bijvoorbeeld de gsm

Introductie filmpje 1 http://www. schooltv. nl/eigenwijzer/ Introductie filmpje 1 http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/?project=543192 (link onderaan, en dan vanaf 2.15u)

Mediawijsheid ??

Wat vind jij? -Word je gehersenspoeld door de media? -Beïnvloeden de verschillende media de manier waarop je denkt? Veel mensen denken van wel. Maar het beantwoorden van deze vraag is moeilijker dan gewoon ja of nee te zeggen.

Een campagne met een missie Wat we gaan doen, is een campagne opzetten in een groepje! We gaan een: -poster -filmpje -en geluidfragment maken die een missie uitdragen.

Sire, warchild, groen links, greenpeace. Ze hebben allemaal een missie Sire, warchild, groen links, greenpeace. Ze hebben allemaal een missie. Dit zijn ideële reclames. Je gaat naar n aantal voorbeelden kijken en bedenk wat ze hiermee willen vertellen. Voorbeelden -Te kort lontje -Je bent n rund als je met vuurwerk stunt -Sire; de plas, digitaal pesten, -Dove; schoonheidsideaal -Politiek; groenlinks -Goede doelen: war child, greenpeace

Reclameposters met een missie

sire

Dove evolution commercial http://www. youtube. com/watch Dove evolution commercial http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U&feature=related (=1.15min.) Grappige parodien hierop: http://www.youtube.com/watch?v=7-kSZsvBY-A&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=jVY6VqfASOM&feature=related ( beide 1.15min.)

Reclame affiches en posters

Typografie Typografie Typografie Typografie

Let op de typografie, die blijft door de jaren heen hetzelfde!

Drie soorten reclames: 1. Commerciële reclames: zijn erop gericht om de kijkers een bepaald product te laten kopen Drie soorten reclames:

Drie soorten reclames: 1. Commerciële reclames: zijn erop gericht om de kijkers een bepaald product te laten kopen Drie soorten reclames: 2. Ideële reclames: zijn gericht om attitudes en gedrag te veranderen

Drie soorten reclames: 1. Commerciële reclames: zijn erop gericht om de kijkers een bepaald product te laten kopen Drie soorten reclames: 2. Ideële reclames: zijn gericht om attitudes en gedrag te veranderen 3. Sponsoring: reclames met de lengte van een heel programma sire

Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: 1. De eerste doelgroep zijn de ‘boodschappers’. Mensen, veelal huisvrouwen, die boodschappen doen. Zij willen in de supermarkt graag voordelig kopen, voor de kinderen zorgen en het thuis gezellig hebben.

Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: De tweede doelgroep bestaat uit ‘mannen’. Die zijn vooral geïnteresseerd in sport, politiek, auto’s en bier.

Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: ‘Kinderen’ vormen ook een belangrijke doelgroep. Zij willen van alles weten, met de mode meedoen en erbij horen. Kinderen kijken veel televisie.

Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: De vierde doelgroep beslaat de ‘Jongeren’. Zij kijken ook veel tv. Ze zijn bezig met hun identiteit, mode, feesten, muziek en liefde.

Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: De laatste groep zijn de ‘welgestelden’. Dat zijn hardwerkende mensen, die veel verdienen. Ze houden van eten in restaurants, verre reizen en theater. Deze mensen kijken niet zoveel televisie. Als ze kijken, is het meestal naar dezelfde programma’s

Radio en geluid Stemacteur over zijn beroep http://educatie