Conditionering Sander Slootman, Christian Mesman, Tom den Ouden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sabina van den Hoek & Tom van Wel – ABC, 3 april 2013
Advertisements

Agenda workshop De vrijetijdssector en gebiedsontwikkeling
Marjolein Willemse Postvakje in oost Dinsdag, woensdag en donderdag.
Thema 8 Gedrag.
Kwaliteit en/in Mentoring: een zoektocht Frans Meijers Conferentie ‘Mentoring, koersen op kwaliteit’ Amersfoort 18 november 2008.
Gedrag.
De “ leraar” als rolmodel
Ontwikkeling door leren Pavlof, Watson, Skinner Vygotsky
Thema 6 Gedrag Paragraaf 1 Gedrag
Basisstof 4: Hoe wordt gedrag bepaald?
o.a. bij deelname in het verkeer
Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Annemieke, Daniël, Els, Fernand, Sander, Sonakshi, Steven
Voorbereid op Stage Bijeenkomst 2
Leren B. Reitsma & C.N. Tromp
Zelfredzaamheid bij kinderen en jeugdigen met autisme en een ernstige verstandelijke beperking Nelchen Arijs.
MOTORISCH LEREN EN MOTORISCHE ONTWIKKELING
Leerpsychologie Niet-Associatief leren Habituatie Associatief leren
Inleiding op het vak natuurwetenschappen
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
TOEGEPASTE BIOLOGIE Workshop 21: Zeker weten aangeleerd! De clickermethode gebruiken in de klas.
Brederoschool 3D-Duurzaam
Over het tentamen: Voor 3 ects: Voor 2 ects:
Leren op organismeniveau
Natuurwetenschappen T3 Inleiding
Mij een zorg!?.
Gedragsleer.
Kijk op leerlingen en leren
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
Model-leren.
Wat moeten jullie kennen?
Piet Otten Herrald Bosman Frank van Alst
Kind in ontwikkeling A Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Ontwikkeling van het jonge kind
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Dieren, gedrag en leefomgeving
Stromingen in de psychologie Werkcollege 3
Stromingen in de psychologie
Gedrag.
Kind in ontwikkeling B Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Psychologieles 11 lesweek 1
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 3
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 EASBIB01K Ben ik mijn brein? Week 4 Dr. ing. M.M. de Ruiter.
Sheets: Kamer: ML
De cognitief gedragstherapeutische benadering
Gedrag.
Expertgroep: “”Behaviorisme en cognitieve psychologie” Gemaakt door: Rodischa van Engel. Mandy Jagesar. Roxanne Buijtendijk. Priyana Chinnoe.
Gedrag.
Hoe leren leerlingen? Het leerproces Overzicht hoofdstuk 1
Vergroten inzet mantelzorgers en vrijwilligers 19 april 2016, Zorgcentra Meerlanden Marcel Kruger, Anne-Mieke den Ouden Hoe werf en bind je deze doelgroepen.
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Psychologie van het leren
GEDRAG IN ORGANISATIES HOOFDSTUK VI
Opdracht 3.3.
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs Inleiding
Gedrag Gedrag = alle waarneembare activiteiten van dier of mens
Psychologie Conditioneren
Psychologieles 11 lesweek 1
B. Stof 5 Natuurwetenschappelijk onderzoek
Onderwijspsychologie
Ethologie = gedragsleer
Thema Gedrag.
Gedrag.
Consumenten-gedrag Referentiegroepen
ACT, functie en RFT Niet schrikken!.
Door Emily Vandevijvere
Aangeboren & Aangeleerd gedrag
Gedrag en Wetenschap Afleveringen 1 t/m 16.
Pei Sin Che - Jan-Willem Wesselink - Rania Kazouti
1/1 Vrijwilligersrooster - Voorjaar 2018
Transcript van de presentatie:

Conditionering Sander Slootman, Christian Mesman, Tom den Ouden

Wat is Conditionering? Klassieke conditionering Twee zaken Reflex Operante conditionering Handeling > beloning/bestraffer bekrachtiger

Hoe kun je conditionering toepassen Skinnerbox Puzzlebox Pavlov

Het toepassen van conditionering - probleemstelling - uitvoering - hypothese - resultaten - 2 weken - operante conditionering - discussie

Is het mogelijk conditionering af te leren en waar wordt het toegepast. Kan worden afgeleerd Psychiatrie Hondencursussen In de natuur