Producten & Werkprocessen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
NEGEN PRESTATIEVELDEN BEPALEN DE PERFORMANCE VAN UW ORGANISATIE
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Besturing van (bedrijf)processen
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Dienstverlening Dyade in het kader van SEPA. Overzicht Quick scan Projectmanagement Advies acceptgiro’s Machtigingenadministratie.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Nationaal Innovatie Event
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Ruimte voor Ruimte Noord-Holland LTO NOORD ADVIES EN LTO VASTGOED WERKEN SAMEN AAN EEN NIEUW PRODUCT.
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Zaaktypecatalogus Kwaliteit en Vraaggericht.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Besturing van (bedrijf)processen
Welkom bij de presentatie van het
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van HBSoftware
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Implementatie Normblad 8002
© de vries business consultancy, 2008
Introductie OHSAS
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Van de juridisch dienstverlener
Organisatiecultuur in OCMW en gemeente A clash of civilisations?
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Nike Supply Chain Management
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Evenwicht in sturing.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Overheidsbrede dienstverlening 2020
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
VvE Beheer. Wie zijn wij Landelijke organisatie; Platte organisatiestructuur; Uitgebreide technische kennis van zowel installatietechnische, bouwkundige.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
BGT Cartoons GeoBuzz congres 25 & 26 november 2014 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
Invoering Examenprofielen Rini Romme november 2011.
Efficiënte controle van uw Payroll proces Om de controle van de salarisverwerking inclusief de opvolgende processen (betalingen, loonaangifte en journalisering)
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Module Archiefinnovatie no mei 2017
Open Data PMA 3 december 2015 Om het onderwerp open data wat levendiger te maken willen we een korte presentatie geven, met daarin: een concreet voorbeeld.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Human Resources Accounting
Stap drie bij projecten
Transcript van de presentatie:

Producten & Werkprocessen G I C H Glad I Could Help In veel organisaties bestaat de wens om in control te zijn en daarvoor producten en processen binnen de organisatie in kaart te brengen, te beschrijven/ herontwerpen, te sturen en te beheersen. Veelal wordt er een werkgroep in het leven geroepen die vol enthousiasme begint met de inventarisatie van de processen die er in een organisatie spelen. Al snel ziet de groep door de bomen het bos niet meer. Er zijn vaak heel veel processen een organisatie in geslopen en met heel veel processen ook heel veel beslissingsmomenten en regels. Deze processen beschrijven vaak meerdere malen dezelfde activiteiten. De werkgroep komt vaak niet verder dan de inventarisatie. Een eerste belangrijke stap is de organisatie in kaart brengen met een helder en eenvoudig product- en procesarchitectuur. Vanuit een heldere eenvoudige architectuur kunnen processen op generiek niveau worden beschreven. Met name gemeentelijke organisaties, waar onze ervaring ligt, zijn zeer complex aan geldende processen en regels en leveren een bijzonder uitgebreid producten en diensten palet aan haar klantgroepen; burgers, bedrijven en bestuur. Van oudsher zijn deze organisaties hun producten en diensten gaan leveren als uitvoerders van wet- en regelgeving. De laatste decennia wordt er steeds meer naar gemeentes gekeken als dienstverlenende organisaties. Ondanks dat ze nog steeds monopolisten zijn, worden zij op hun dienstverlening en klantgerichtheid gemonitord, gemeten en gestuurd vanuit de landelijke overheid. De 5 Stappen Procesontwerp Producten & Werkprocessen

G I C H Procesherontwerp in 5 stappen Glad I Could Help Terug Hoe realiseer je klantgerichtheid in een organisatie die van oudsher monopolist en uitvoerder van wet- en regelgeving is. Hiervoor moet je kijken naar het etaleren van de leverbare producten en diensten en helder beschrijven hoe je als klant deze producten kunt verkrijgen en wat je mag verwachten van een gemeente als klantgerichte organisatie. Procesherontwerp in 5 stappen Daarnaast moet je intern, je processen helder, generiek, kort cyclische en efficiënte hebben ontworpen om de klant zo snel mogelijk zijn product of dienst te leveren. Deze processen kunnen voor vele groepen producten hetzelfde zijn. Dit geldt voor alle vraaggestuurde producten en diensten, maar ook voor regelende en ondersteunende processen. Zorg dat je processen uit generieke stappen bestaan zodat directie en management goed kan sturen op de overall kwaliteit van dienstverlening. Door het in control zijn op de bedrijfsprocessen is het ook mogelijk om efficiënt in te kunnen spelen op wijzigingen in bijvoorbeeld wet- en regelgeving. Terug

G I C H Glad I Could Help Terug Procesontwerp Orchestrate IT heeft in 4 jaar tijd bij een Nederlandse gemeente een procesmodel opgebouwd wat bewezen gebruikt wordt bij meerdere gemeentes en op basis van generieke processen de gehele gemeentelijke organisatie in kaart brengt. Door een jarenlange ervaring van procesbeschijven is het GICH model ontwikkeld. GICH bestaat daarnaast uit een generieke werkwijze om tot proces herontwerp te komen, waarbij in 5 stappen een proces geïnnoveerd en beschreven wordt. De filosofie van GICH is door gebruik te maken van generieke componenten binnen een proces de beheersbaarheid en de inzichtelijkheid van het volledige proceshuis in control te krijgen, te hebben en vooral te houden. Procesontwerp op basis van generieke componenten maximaal 7 stappen Terug

G I C H Glad I Could Help Structuur en categorisering van producten en werkprocessen Welke producten heeft GICH! voor U? Generiek product/ procesmodel voor gemeentes Advies Wij adviseren gemeentelijke organisaties over het inrichten van een transparante bedrijfsvoering waarbij management en bestuur in control is op hun processen Invoeringsplan Wij stellen vast voor uw organisatie waar u staat en welke stappen u (met onze hulp) moet nemen om te komen tot een bedrijfsvoering op basis van heldere generieke processen/zakenafhandeling Onderhoud en doorontwikkeling Wij onderhouden het gemeentelijk generiek procesmodel op basis van productontwikkeling en wijzigingen in wet- en regelgeving Ook ondersteunen wij u met: Masterclass e-overheid, Cultuur veranderingen en Ontwerpkit procesontwerpen Terug