Dit FotoFolio is van Steven Gort.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Opwarmer : zoek de 5 verschillen
De roos van Leary.
De Drama Driehoek.
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Introductiebijeenkomst
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Alzheimer Een haperend geheugen
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Communicatief gedrag + / -
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Werken met onbewuste delen
Sportiviteit & Respect Just do it!
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
Tim Versluijs Leerdoelen.
Johari venster & feedback
Indien je vóór mij zou sterven,
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
De theorie van de dramadriehoek
Portfolio
Velon werkgroependag 2007 leren van leerlingen Wat betekent Opleiden in de school: voor de leerling?
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Welkom op onze thema-avond
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
Gebiedende wijs 1.Cross Victoria Street. 2.Sit still, please. 3.Read the article on this page. 4.Watch out! Als je tegen iemand wilt zeggen dat hij/zij.
Een Mailtje grapjes-CS.
POWERPOINT MARIJ Muziek Palau Ambon.
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Weet je wie ik ben ?.
CanDo Coaching.
Preek Lucas 18: 1-17 Preek Lucas 18: 1-17 Slide 1
Communicatie met ouders
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Aanpak problematisch gedrag
Niet differentiëren maar socialiseren
Ik als docent Als leerling op school Als docent die mij inspireerde Als de docent die ik wou zijn Als de docent die ik niet wil zijn Wat mij het leukste.
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
Weerstand kan je opvatten als feedback
Onze doelen en visie in beeld
Motivatie & differentiatie
Brieven beginnen met A- B- C… Nummers beginnen met een, twee, drie…
Geestelijk gezond(heidsbeleid) in het onderwijs: uitgangspunten en handvatten. Mohsen Zagheden.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Basiskennis LOB.
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
Welkom ik maak me sterk.
De kracht van positief opvoeden
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Heel gewoon maar toch anders.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Communicatie met mensen met ‘n persoonlijkheidsstoornis
Loopbaan en burgerschap les 2
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Dit FotoFolio is van Steven Gort

Persoonlijk uitgangspunt bij start Leraar4Life Behoeft geen uitleg. Ben mij bewust van beide figuren en – vooral – de betekenis daarvan! Visualiseer deze voor mijzelf enkele keren tijdens de 4-daagse training.

Reflectie 1: Ken de namen Vertoond gedrag: Weerstand bij opdracht delen door beide docenten. Dat kenbaar maken. Gewenst gedrag: Onbevangen ontvangen. Dealen met onrust. Opdracht uitvoeren. Update 12 okt: Ik weet alle namen. Feilloos. What about vertoond gedrag!?

Reflectie 2: relatie Vertoond gedrag: Misbegrepen worden in eerste contact. Schijnbaar moeite met persoon overeind houden, bij afkeuren gedrag. Relatie component. Neiging tot (dis)kwalificatie ligt voor de verstaander op de loer. (ver)Oordelend. Gewenst gedrag: Nuance overbrengen. Toetsen (on)begrip. Vriendelijk. Toegankelijk. Vertoond gedrag: Terugtrekken, isolatie. Sociale contacten via functionele aanleiding of op uitnodiging. Gewenst gedrag: Netwerken, sociale vaardigheden zonder functionele betekenis – beperkt zelf – kunnen invullen.

Reflectie 3: Pluimen uitdelen Ik ben niet van nature gewoon om op zo’n directe manier positieve feedback te geven aan iemand. Directe manier in de zin van pluim & tip. Waarbij er meer pluimen dan tips gegeven mogen worden. Het viel mij op hoe gemakkelijk het is om vooral die pluimen te benoemen. Heel waardevol om in 4 gevallen mijn pluim (en 2x de tip) letterlijk terug te horen als favoriet bij betrokkenen in kwestie.

Reflectie 4:Voorbereiding & voorkomen Vertoond gedrag: Zie kaartjes  Gewenst gedrag: Lijkt me duidelijk  Vertoond gedrag: neiging snel op improvisatie vermogen terug te vallen, en daarmee voorbereiding tekort doen. Gewenst gedrag: zorg en aandacht voor de te behandelen stof. Fatsoenlijke voorbereiding.

Reflectie 5: Laat het maar binnenkomen Ontvang positieve feedback met gepaste trots. Ook jij mag er zijn. Je hoeft je niet steeds te bewijzen!

Dag 2, Reflectie 4: opwinding Gort!? Helemaal (dol)enthousiast over Sociale media. Twitter. Blog. Blij met de ontvangst. Confrontatie met storing BlackBerry én zeer beperkte netwerk mogelijkheden. Vertoond gedrag: onrustig, niet met de aandacht er altijd bij, blijven proberen (doet ‘ie ‘t weer?) Gewenst gedrag: telefoon weg, hoofd leeg en opletten. Dan maar zonder dat de wereld virtueel aan je voeten ligt.

Reflectie 6: Veilig is niet comfortabel

Reflectie 7: Leerlingen willen de regie We don't need no education We don’t need no thought control No dark sarcasm in the classroom Teachers leave them kids alone Hey! Teacher! Leave them kids alone! All in all it's just another brick in the wall. All in all you're just another brick in the wall. We don't need no education We don’t need no thought control No dark sarcasm in the classroom Teachers leave them kids alone Hey! Teacher! Leave us kids alone! All in all it's just another brick in the wall. All in all you're just another brick in the wall.

Reflectie 8:Wees niet jezelf!

Reflectie 9:Storingen gaan voor! Zonder toelichting: Ik word al onrustig als de deur openstaat terwijl wij in B0.12 vertoeven.

Reflectie 10: Raden maar… 2 - OEK + + - KRIJT Zorgsyndroom vermijden. Primaire reactie: benoemen wat het NIET brengt. In plaats van: wat brengt het WEL? Activeren waar MOGELIJK, compenseren waar NODIG.

Reflectie 11: Wij Zijn Volgbaar