HET MAGAZINE De link met de lezer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ran Ray Keep the sun out of your eyes. Ideeën • Oude piloten bril gemoderniseerd • Het product voelt zeer stijlvol, jong, elegant en modern aan • Keep.
Advertisements

HASSELT FAIRTRADEGEMEENTE Campagne “Ik ben verkocht” September 2007.
Rekenen met procenten Rekenen met procenten.
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
verenigings- communicatie
2 Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Voor vrouwen van vandaag in de Kerk van vandaag
Rekenwerk Alle mogelijkheden die je tegenkomt.
groei met TTW witlof uien aardappelen granen bloembollen chicory
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?)  uur: Opening  uur: Europese Geluidpolitiek  (Mads Bergendorff, Internationale Unie van Spoorwegen.
Rekenen Cito M6 oefenen.
Duurzaamheid en kosten
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
1 Starterslening gemeente Veenendaal. 2  Verkoop van grote projecten steeds lastiger  Perfecte woning en goede balans in aantallen  Van start tot 70%
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Kennismaking.
“Zonder taal geen verhaal” .
Omzet.
HOOFDSTUK 12 Media.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Geld & Geluk Laura Spierdijk.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Nico Mulder, manager consumer marketing
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Schilderijen Loes Raps
Hoofdstuk 2: § 2.1: Procenten
REKENEN.
Workshop contentstrategie
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Regels voor het vermenigvuldigen
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
[passende afbeelding]
Cijfers Zorg en Gezondheid
Uit zorg voor personen met dementie en hun familie Vlaams minister Inge Vervotte Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Programma Verenigingsondersteuning Almelo
European Fruit Co-operation
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Waarom lid worden van BVB ? 1 Toegevoegde waarde voor u & voor uw onderneming / administratie / instelling.
Samen een goed merk promoten
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
Conjunctuur.
Investeringen Klik om verder te gaan. Hoe gebruik je deze uitleg? Je kunt in deze presentatie ‘bladeren’ door de pijltjestoetsen te gebruiken. Vooruit.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Nieuwe gezinnen scheidingen en de vorming van stiefgezinnen
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
4. Media 1. Kranten Type 1Type 2Type 3Type 4Type 5 Type 6Kindere n HLN 21% Nieuwsblad 11% Belang van Limburg 9% De Standaard 7% Gazet van Antwerpen 7%
Digitalisering van kranten en magazines Tjitske de Jong.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels
Bits & Bytes Magazine Media.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Transcript van de presentatie:

HET MAGAZINE De link met de lezer Alain Lambrechts Theo Moormann

Wie is FEBELMAG? FEBELMAG – Federatie van de Belgische Magazines (publieksbladen) Maakt deel uit van THE PPRESS, de vereniging van de uitgevers van de nationale periodieke pers PROMOTIE van de Belgische magazines (nl/fr) VERDEDIGING van morele en materiële belangen FORUM voor overleg en uitwisseling KENNISOVERDRACHT

. g B2B = 6 uitgevers - 129 titels CUSTO = 10 leden E-press = de « e-producten » van de leden van de 4 andere departementen Febelmag = 19 uitgevers - 73 titels Free Press = 13 uitgevers - 63 titels

Het medium MAGAZINE… => KRACHTIG => BETROKKEN => EFFICIENT & CREATIEF => GELOOFWAARDIG => DOEL(GROEP)GERICHT => TOEKOMSTGERICHT

HET MAGAZINE = KRACHTIG

KRACHTIG De magazinepers in België => 182 publieksbladen => jaarlijks +/- 175 miljoen verkochte exemplaren => meer dan anderhalf miljoen abonnementen => 9 op de 10 Belgen zijn magazinelezers (*) (*)Bron: CIM 2007

De magazinepers is een KRACHTIG medium

HET MAGAZINE = BETROKKEN

Magazines maken deel uit van het leven

BETROKKEN Leesgedrag: => magazinelezers lezen op zijn minst 1 magazine /dag => 25 minuten per dag tot 1 uur in het week-end => een magazine wordt doorgegeven en heeft dus meerdere lezers => een lezer neemt meermaals zijn magazine ter hand Bron: WAR Study MAGlab - 2006

BETROKKEN Mijn magazine = Mijn vrijheid de LEZER BESLIST => welk magazine hij koopt => hij leest => wanneer hij leest => hoelang hij leest => wat hij leest => ritme waarmee hij leest => waar hij leest

De magazinepers heeft een BEVOORRECHTE RELATIE met de lezer

HET MAGAZINE = EFFICIENT & CREATIEF

EFFICIENT & CREATIEF het magazine is dé TRENDSETTER => 2 op 3 lezers halen ideeën uit hun magazine het magazine INFORMEERT => 2 op 5 kopen producten waarover ze hebben gelezen in het magazine. Bron: Media Involvement Study – PPA 2002

EFFICIENT & CREATIEF het magazine OVERTUIGT => 1 op 3 proberen nieuwigheden uit die zijn voorgesteld in het magazine het magazine is KWALITATIEF => hoogtechnologische toepassingen respecteren de creatieve uitwerking tot in het kleinste detail Bron: Media Involvement Study – PPA 2002

EFFICIENT & CREATIEF het magazine is CREATIEF => originele creatieve en grafische uitvoeringen het magazine is SOEPEL => korte reservatie & leveringstermijnen

EFFICIENT & CREATIEF de impact van een magazine = > uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

EFFICIENT & CREATIEF Voorbeeld 1: Target 18-54 jaar 1 inlassing in Cine Tele Revue, Dag Allemaal, Humo + Telemoustique, Knack + Le Vif Kost: 56.032€ Bruto dekking: 75,2% -> 4.033.300 pers Netto dekking:59,5% -> 3.190.100 pers. Average OTS: 1,3 Bruto C.P.T. : 14€ Netto CP.T.: 18€

EFFICIENT & CREATIEF Voorbeeld 2: Target 18-54 jaar / vrouwen 1 inlassing in Cine Tele Revue, Dag Allemaal, Telepro, Story, Flair + Flair l’Hebdo, Libelle + Femmes D’Aujourd’hui Kost: 60.817€ Bruto dekking: 105,7% -> 2.812.500 pers Netto dekking: 67,0% -> 1.783.000 pers. Average OTS: 1,6 Bruto C.P.T.: 22€ Netto CP.T.: 34€

De magazinepers, een communicatiekanaal uit de duizend

HET MAGAZINE = GELOOFWAARDIG

GELOOFWAARDIG OPWAARDERING van de communicatie => de advertentie geniet van de vertrouwensrelatie tussen de lezer en het magazine => magazines kunnen de juiste context bieden

een geloofwaardig medium De magazinepers, een geloofwaardig medium

HET MAGAZINE = DOEL(GROEP)GERICHT

DOEL(GROEP)GERICHT Grote UITGEVERS (leden FEBELMAG) Belgomedia Book & Media Publishing Cascade De Persgroep Publishing De Vrije Pers Editions Auto-Magazine Editions CMF Himalaya Le Vif Magazine Media Office Minoc Business Press Press News Reader’s Digest Rossel& Cie Roularta Media Group Sanoma Magazines Belgium SBPP - BMPP Senior Publications V & V Publishing Editions Ciné Télé Revue

DOEL(GROEP)GERICHT BUSINESS: 60.919 ex. – 326.700 lezers

DOEL(GROEP)GERICHT NEWS & PICTURES : 1,3 miljoen ex - 7,5 miljoen lezers

DOEL(GROEP)GERICHT LIFESTYLE & TOERISME: 405.586 ex.- 1,7 miljoen lezers

DOEL(GROEP)GERICHT MANNEN & AUTOBLADEN: 137.171 ex. - 1,3 milj. lezers

DOEL(GROEP)GERICHT VROUWENBLADEN : 1,1 milj. ex. – 6,7 milj. lezers

DOEL(GROEP)GERICHT TELEVISIEBLADEN: 1,2 milj. ex. – 4,9 miljoen lezers

DOEL(GROEP)GERICHT INRICHTING & DECORATIE: 84.055 ex. – 806.700 lezers

DOEL(GROEP)GERICHT NICHEBLADEN: 53,287 ex. – 427.100 lezers

Positionering en redactionele context maken het mogelijk om met precisie te gaan SEGMENTEREN op vele doelgroepen

HET MAGAZINE = TOEKOMSTGERICHT

TOEKOMSTGERICHT Morgen….is reeds vandaag, TENDENZEN => het  MOMENTUM , de beleving van het lezen treed op de voorgrond => MAG-BOOKS / BOOK-MAGS, door de technische mogelijkheden vervaagt de grens tussen beide

TOEKOMSTGERICHT => de virtuele wereld doet de noodzaak aan het TASTBARE, o.a. de magazines, groeien => de magazines zijn MEER DAN PAPIER alleen, ze plaatsen zich binnen de 360° AANPAK: mobiel, communities,…

TOEKOMSTGERICHT De magazinepers is een DUURZAAM medium: => magazines worden gedrukt op GECERTIFIEERD PAPIER De certificaten staan garant voor de duurzame productie van het papier => magazines worden gedrukt door bedrijven die werken met BAT: best available technology => meer dan 80% van alle papierproducten wordt GERECYCLEERD

De magazinepers actueel, toekomstgericht en doeltreffend

Ontdek deze namiddag… Tal van creatieve mogelijkheden die de magazinepers kan bieden Hoe de beste internationale campagnes u kunnen inspireren op het internationaal festival van de Cannes Lions dankzij

Febelmag Paapsemlaan 22/8 Boulevard Paepsem Brussel 1070 Bruxelles Tel 02/558 97 50