Bezoekersgerichte teksten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Handleiding voor het updaten van de Pupillen competitie website V (22april 2010)
De leesstrategie voor begrijpend lezen
Uiterlijke structuur aanbrengen
Training Sharepoint Wendy Ankersmit.
Duidelijk schrijven voor iedereen
het bouwen van een website
Overdragen van de Informatica, 2006 Het schrijven van een krantenartikel Jan Broersen / Gerard Vreeswijk, 2006/7.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Meer bekendheid via je Website
© b-boom.nl Meld aan op de website door in het aanmeldformulier uw gegevens in te voeren.
Schrijven met een strategie
Opstel schrijven.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Onderzoek doen een methodische aanpak
Een leesstrategie: toepassing
Stelles “Een eigen (ei)land”..
Stappenplan Samenvatten
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Beschouwing – De Laatste Tips
Samenvatting Havo 5.
Samenvatten.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Inleiding, middenstuk, slot
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
Teksten schrijven. Teksten schrijven Teksten schrijven – Waar gaat het over Onderwerp Titel Lead Tussenkopjes Illustraties Woorden vet/cursief.

Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Hoe zorg je dat je webtekst wordt gelezen? Tips en valkuilen.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Het schrijven van een betoog
Quiz tops en tips groep 5 en 6. Tops en tips In deze les maakte je maatje een gedicht over de nacht. Dit stond in ‘Zo zit het!’: ZO ZIT HET! Hier let.
Centraal Examen Nederlands
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Schrijven h1 Kattebelletje.
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
Leesstrategieën oriënterend lezen
Een beschouwing schrijven
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Lezen samenvatten.
De indeling van teksten
Aan de slag met Moodle Les 1. Kennismaking Schermonderdelen en navigatie Voorkeuren aanpassen: profiel, wachtwoord Cursusbeheer: cursusinstellingen en.
Hoe schrijf je een recensie?
Zelf schrijven van een ‘grappig’ nieuwsbericht
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Nederlands Tekstbegrip Onderwerp, deelonderwerp en hoofdgedachte
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Een (informatief) Artikel schrijven
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
De leesstrategie voor begrijpend lezen
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
De website.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Bezoekersgerichte teksten Schrijven voor het web Bezoekersgerichte teksten

Bezoekersgericht schrijven Overzicht Het doel van je bezoeker als leidraad Wijs je bezoeker de weg Geef je website structuur Maak je website scanbaar Test je teksten Schrijf correct en bondig

Het doel van je bezoeker als leidraad Je eigen doel op het tweede plan Waar komt die bezoeker voor Wat is mijn doel Hoe valt dat te rijmen: doelen matchen en bij elkaar brengen

Wijs je bezoeker de weg De tekst in één oogopslag De 7 secondenregel Ken de leesstrategie van je lezers Gebruik trefwoorden

Geef je website structuur Via verschillende soorten pagina Landingspagina Tussenpagina Tussenpagina  Landingspagina Eindpagina

Maar je pagina scanbaar Hoe we zien

Maar je pagina scanbaar Scannen is de norm

Maar je pagina scanbaar Help je bezoeker door je pagina Gebuik inhoudselementen zoals: Paginatitel Lead (vetgedrukte eerste alinea) Tussenkopjes Alinea’s Afbeeldingen Links

Eisen aan de inhoudselementen Paginatitel Is de eerste aanwijzing waar je in het web zit Bevat het onderwerp van de pagina Zo kort mogelijk Is logisch volgend op de link die naar de pagina leidt Zeer belangrijk voor vindbaarheid in Google

Eisen aan de inhoudselementen Lead Is de managementsamenvatting van de pagina. Neemt de laatste twijfels weg over of je op de juiste pagina zit Zijn kort (4 regels) en bondig Bevatten het onderwerp minimal één keer

Eisen aan de inhoudselementen Tussenkopjes Zijn kort en bondig Vallen op Geven structuur aan de tekst Geven inzicht in wat er komen gaat

Eisen aan de inhoudselementen Alinea’s Alinea’s zijn kort Hebben het belangrijkste in de eerste zin staan Bevatten korte zinnen Springen niet in aan het begin

Eisen aan de inhoudselementen Afbeeldingen Voegen wat toe aan de tekst Zijn gepast Laden snel

Eisen aan de inhoudselementen Links Laten weten waar je naartoe klikt: Beschrijven de inhoud van wat komen gaat, dus niet: klik hier voor meer informatie Maken duidelijk wat je gaat openen met die link, een nieuwe pagina, nieuw venster, pdf, film, docx. Gebruik icoontjes voor alles wat niet volgende webpagina in hetzelfde venster is

Test je teksten Ontdekken of het doel bereikt wordt Test je teksten door ze te lezen alsof je de bezoeker bent (daar heb je die persona’s voor gemaakt!) Laat je teksten lezen dooer leden van je doelgroep

Test je teksten Ontdekken of het doel bereikt wordt Test je teksten door ze te lezen alsof je de bezoeker bent (daar heb je die persona’s voor gemaakt!) Laat je teksten lezen dooer leden van je doelgroep

Schrijven voor het web correct Maak geen schijf- of taalfouten Gebruik de spellingchecker Check je werkwoordspelling

Schrijven voor het web bondig Let op je woordkeus Houd je zinnen kort Deel je alinea’s goed in: het belangrijkste eerst

Schrijven voor het web SEO gericht Zoekmachines moeten je pagina ook kunnen lezen, maar ze zijn NOOIT je doelgroep!