Evenementenorganisatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
I n k o m e n s v e r d e l i n g Personele inkomens- verdeling
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Projectmanagement 5e druk ISBN
De marketingmixstrategie
Communicatiemanagement
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Geld verdienen met trends
Vitamine G1 Effecten van een groene omgeving op gezondheid, welzijn en sociale veiligheid J. Maas.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Methodisch begeleiden
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Commercialisatie Fietsen
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Web Copywriting Geo, Indra, Jens en Stefan 1. Wat?  Waarom lezen jongens binnen Cross Media Management zo weinig blogs?
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
Welkom bij Projectmanagement
Onderzoekscompetentie
Van concept naar realisatie
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
Indonesië.
Indonesië.
COMMUNICATIEPLANNING
Hoofdstuk 1 Patronen op de wereldkaart: bevolking Paragraaf 9 t/m 11
Uitkomsten ledenenquête Toekomst van preventie 8 februari 2007.
De Toekomst Marketing.
Hangjongeren in Limburg: Wie zijn ze? Wat doen ze? En vooral, wat drijft hen? Een kwantitatieve studie naar het (anti)sociaal karakter van rondhangen als.
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Evenementencommissie RCU Zwolle
Marketing Marketingoriëntatie
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
Crowdfunding en subsidies
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Visie & Strategie.
2050: 9 miljard mensen Bevolkingsgroei.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Theorielessen in projectmatig werken
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Commercieel beleid en recht
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
Ondernemen moet je doen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Plannen, uitvoeren en evalueren
Bijeenkomst September 2015
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
SMART.
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Presentatie en marketing
SMART.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Verkoopt en handelt verkoop af
Begeleiden les 1.
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Transcript van de presentatie:

Evenementenorganisatie Dubbelprofiel Periode 1 –Week 2

Deze week.. Presentaties over jezelf Uitleg Pitch opdracht Les 1 theorie Leermiddelen Jaarplanning in fases Onderwerpen en planning periode 1 Uitleg: Doelgroepsegmentatie en SMART doelstellingen Portfolio opdracht 2 Zie voor alles de koppelingen op het blog!

Leermiddelen Boek  kopen www.vandijk.nl 2. evenementenmc.blogspot.com ‘Zakelijke en publieksevenementen’ Lenny Kaarsgaren ISBN 9789043025294 4e druk 2. evenementenmc.blogspot.com Op de blogspot vind je alle ppt’s uit de les en andere belangrijke documenten.

Jaarplanning Periode 1 Periode 2 Periode 3 en 4 Theorie Fase 1 + 2 Inleveren Portfolio: Opdrachten Initiatiefrapport - Begroting Offerte Sponsorplan Opdrachten - Communicatieplan Voorbereidings-draaiboek Projectplan Draaiboek Toets Fase 1 & 2 Fase 3 & 4 Fase 4 & 5

Verschillende soorten evenementen publiek zakelijk Sociaal cultureel Commercieel MICE

Mogelijke doelgroepen Deelnemers (bijv. schaatsers NK) Bezoekers (bijv. publiek NK) Sponsoren (bijv. Aegon) Toeleveranciers (bijv. Heineken) Omwonenden (buren Thialf)

Doelgroepsegmentatie Doelgroepen omschrijf je altijd aan de hand van de volgende criteria 1. Demografisch  leeftijd / geslacht 2. Geografisch  land / streek / plaats 3. Socio-economisch  inkomen, opleiding, beroep 4. Cultuur  nationaliteit / ras 5. Levensstijl  manier van leven, muziek, sociale omgeving

Voorbeeld NK schaatsen Mannelijke en vrouwelijke schaatsliefhebbers uit Nederland variërend van 4 tot 90 jaar. Zij zijn afkomstig uit alle lagen van de samenleving. Het zijn hoog- en laag opgeleide mensen en de inkomens variëren ook van hoog tot laag. Zij zijn sportminded en houden van de goede sfeer die op sportevenementen hangt.

Doelstellingen Verkoop Promotie Communicatie Ontmoetingsplaats Educatie Motivatie bedanken Informatie Consumptie / Ontspanning Fondsenwerving

Die doelstellingen zijn weinig concreet… Oplossing? Maak ze SMART!

SMART Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdsgebonden Zie paragraaf 1.4 uit het boek

Voorbeeld SMART doelstellingen Het evenement moet een winst uit kaartverkoop generen van 150.000 euro en dient minimaal 4000 bezoekers te krijgen op de dagen 14 en 15 september. Na de conferentie op 1 oktober dient minimaal 50% van de bezoekers bekend te zijn met ons nieuwe product X. Het relatie evenement op 1 september 2013, dient binnen zes maanden minimaal 5 genodigden tot klant te maken.

Nu verder met… Lees paragrafen/hoofdstukken volgens de planning Opdracht 1: Collage opdracht Zie evenementenmc.blogspot.com Volgende les af  noteren in planner!