Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Het internet.
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Les 2 Vandaag •Vragen over voorgaande stof •Plaatjes •Tabellen •Links •Huiswerk.
Webrichtlijnen met TYPO3.
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Mijn gegevens op het web!?
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
ASCC clubmiddag 19 maart 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cookies.
Efficiënt zoeken Informatie zoeken op verschillende manieren Je hebt een URL of hyperlink bij de hand VVVVb. W W W W W WWWW WWWW.... SSSS IIII TTTT.
Zoeken met Google Door Kick de Wolff 13 juni 2006.
Het Potlood.
Philosopher’s Index Zoekresultaten uitbreiden door te zoeken in meerdere databases tegelijk Klik met muis = verder gaan.
ATLA Religion Database + ATLAS Zoekresultaten uitbreiden door zoeken in meerdere databases Klikken = verder gaan.
Dyabola Archäologische Bibliographie Römisch-Germanischen Kommission (RGK) Zoeken op plaats- of sitenaam Bibliotheken Verder = klikken.
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Hoe ZELF een STUDIE plaatsen op de VVOG-website Indien u moeilijkheden hebt bij een eerste poging Bel gerust naar uw webmaster Luc De Baene 0475/
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
het bouwen van een website
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Quiz Start.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Door PresentatieKracht.nl
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Eindexamen Nederlands klas 4 KB & 4 BB
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Een werkstuk maken.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Stappenplan Samenvatten
QUIZ hoofdstuk 1.
Samenvatting Havo 5.
Eenvoudige website Weebly
1 Bijblijven met het web: RSS, attenderingen en trackers Jeroen Bosman VOGIN, 3 november 2006 Wageningen.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Iedereen gebruikt social media.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
T Shirts bedrukken T shirts laten bedrukken wordt gedaan omdat het voor veel verschillende doeleinden gebruikt kan worden. Bijvoorbeeld door bedrijven.
TAAL BIJ TOETSEN Extra uitleg bij een aantal lastige kwesties.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Centraal Examen Nederlands
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Introductie ‘Hacklab MOOC’
Surfen op het internet Basisbegrippen
SEO Hoger in Google.
De vraag is je beste vriend
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
SEO Seminar.
Goochelen met Google Zoeken
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
volgende bladzijde terug
GEBRUIKSAANWIJZING Chris
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Hoe krijg ik volk op mijn site? Keywords Titles Descriptions

De Magische Formule

Die bestaat niet Niemand kan topposities beloven Laat je dus zeker niet verleiden met uitlatingen als "wij registreren uw site gratis bij 1500 Searchengines met gegarandeerd top zoekresultaat" Uiteraard geven de Searchengines hun geheimen niet prijs De technologie van Searchengine optimalisatie is dus een snel veranderende en onstabiele "wetenschap" dewelke continu onderzoek en updating vraagt.

Bulk registraties Veel van de Searchengines die men opgeeft bij die bulkregistraties zijn helemaal geen zoekrobots maar "free for all links"

Searchengines en Directories Searchengines - zijn online databases die gevoed worden door spiders of robots (software) welke het web afschuimen op zoek naar informatie die in deze databases wordt opgeslagen

Searchengines en Directories Directories zijn websites (of delen van websites) die volgens een boomstructuur websites linken aan een bepaald onderwerp. Yahoo! is één van de trendsetters geweest op dat gebied. DMOZ.ORG (Google)

Deel 2: Keywords De relevantie van een website wordt door de spiders hoofdzakelijk bepaald aan de hand van de Keywords. Ze geven goede punten als een keyword veelvuldig en op belangrijke plaatsen voorkomt. Spiders geven slechte punten als je er misbruik van maakt.

We kunnen keywords op verschillende plaatsen binnen onze webpagina's gaan plaatsen.  URL (adres)  Site Titel  Keywords  Descriptions  Body inhoud  Headers  Tekst Links  ALT tags  Comments  No Frames Tag  Frame Names  Graphic File Names  Hidden Form Fields  Bold Text, etc.

Keywords die je niet gebruikt Stopwoorden: deze stoppen een spider op een doodlopend spoor. Soms zijn het pornografische woorden. Filterwoorden: dit zijn veel gebruikte woorden die zo "gewoon" zijn dat ze geen waarde hebben. En, de, a, or, Internet, home page,…

Keywords selecteren Als je iemand vraagt naar de inhoud van hun Website, dan krijg je meestal een antwoord bestaande uit één of twee woorden. Deze zijn dus de waarschijnlijk zeer goede Keywords. Echter alle concurrerende sites zullen deze ook gebruiken. We moeten dus een stap verder gaan om goede resultaten te behalen.

De belangrijkste techniek is het gebruik van zinnen. Een voorbeeld: Keywords= C-sharp's grafische internet website bedrijf opleidingen Of : Keywords= website grafisch bedrijf opleiding internet c-sharp Iemand die zoekt op website opleidingen of internet bedrijfsopleidingen zal sneller de site met de volzin vinden.

Nog enkele tips: Locatie ( kempen,antwerpen,…) is voor veel bedrijven belangrijk Gebruik ook de foute spelling van woorden Veel spiders lezen ook het grondwoord, gebruik dus "opleidingen" ipv. "opleiding" Vergeet de synoniemen van sommige woorden niet

Deel 3: Titels Een slecht voorbeeld:

>> door het gebruik van allemaal hoofdletters is deze moeilijk leesbaar Maar vooral kan je aan de titel niet te weten komen waarover deze site handelt. Waarschijnlijk over stieren. Nee, geen stieren, maar wel een taverne - restaurant.

>> Wel, het restaurant is gelegen in Olen, het is ook een café en het heeft een feestzaal. De keuken is Belgisch. Wat zouden mogelijke geïnteresseerden in het zoekveld typen? Restaurant Olen Taverne restaurant in Olen Feestzaal herentals kempen

>> Als we nu deze key-words in onze titel hergebruiken, daar houden de Spiders van, dan kunnen we een zin samenstellen. Taverne restaurant feestzaal - De zwarte stier - Olen

>> Veel search-engines, maar vooral directories, rangschikken resultaten alfabetisch: feestzaal taverne restaurant - De zwarte stier - Olen of beter nog: Café restaurant feestzaal - De zwarte stier - Olen

>> Denk aan de lokatie: Café restaurant feestzaal - De zwarte stier - Herentals - Olen De C is nog niet de A, maar in de ASCII karaktertabel staan de leestekens nog voor de A. De kleine letters staan ook nog voor de hoofdletters. "café restaurant feestzaal - De zwarte stier - Herentals -Olen"

We hebben volgende punten toegepast: We gebruiken Keywords om de titel samen te stellen Spiders lezen van links naar rechts, de meest linkse laat hij zwaarder doorwegen De naam moet je zeker toevoegen voor hen die op naam zoeken De locatie is voor een restaurant heel belangrijk, we zouden evt. kunnen overwegen om de titel te laten beginnen met de locatie

We hebben volgende punten niet toegepast: Het had beter geweest dat we ons belangrijkste Keywords in de titel konden herhalen. Maar we moeten er ook rekening mee houden dat de mensen op meestal op basis van de titels hun keuze uit de zoekresultaten maken. We moeten dus een goede indruk maken. Een titel mag ook niet te lang zijn daar verscheiden zoekmotoren maar een beperkt aantal karakters opslaan