het onderwijs van, voor én door Leermiddelen Marketing medewerker

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
Van, voor én door het onderwijs.
Echte monitoring Waarom? Goede prioriteiten stellen,
Kamer van Koophandel Haaglanden
Van, voor én door het onderwijs. Een curriculum opgebouwd uit bouwstenen 12 november 2008 Ans Teunissen BOUWSTENEN.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
H4: Begrijpen van de markt
Leren ondernemen verankeren in het onderwijs 23 mei 2012.
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Michiel van Hees directeur CQ procesmanagement
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen.
INRICHTING ACCOUNT OPLEIDINGSSCHOOL IN KWALITEITSCHOLEN Klik steeds op muis om naar de volgende dia te gaan Kwaliteitscholen Noordersingel LV Berkel.
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Van, voor én door het onderwijs.
ondersteuningsprofielen PPO Rotterdam
Nederlands en vakleer samen in de BPV
Module Zoek samenhang Wiskunde D dag 4 juni 2010
Research & Development 1 Tom Heskes Voorjaar 2006.
Van, voor én door het onderwijs.
Van, voor én door het onderwijs.
Van, voor én door het onderwijs.
Bedrijfsverzamel-gebouw WIZZ
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Focus op de bestelomgeving Horizon en Deltion College
Bijeenkomst bedrijfsleven en onderwijs SLEBB Examenmix 20 januari 2010.
Communicate This Tim Versluijs CDM3. Inhoud Beroepsprofiel Interview Actieplan Toekomstvisie Motivatie Vragen.
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
Van, voor én door het onderwijs.
Workshop Fondsen werven
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
Cultuurprofieldoelen;
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
Welkom HAVO Carrousel Woensdag 28 januari 2015
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Van, voor én door het onderwijs.
Fase I Fase II Fase IIIFase IVFull Service Brainstorm Brainstorm huidige situatie, ambities, opties, haalbaarheid Businessplan & franchiseconcept DocumentenscreeningExlpoitatie-begrotingCommunicatieplan.
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Welkom Regio overleg 5 november 2009 VAC Haarlem VAC Bloemendaal VAC Heemstede VAC Haarlemmermeer.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Traject Hoe het begon Enquête oktober 2011 Wat wil je beslist niet missen in 2015 Wat zou je wel kunnen missen? Uitwerking resultaten en.
Stichting Praktijkleren Wijnand Kieft en Harke van der Wal Studiedag leraren economische vakken in het vmbo 13 maart 2015.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Kerntaak 3 Personeel & Arbeid
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Presentatie analyse interviews 4VWO RSG.  Stap 1: Wat is armoede?  Stap 2: Interviews uitwerken & analyseren  Stap 3: Gezamenlijk analyseren  Stap.
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Vernieuwing in het VMBO
Kerntaak 1 Openbaar Bestuur Harrie Rietman Giel Pollemans Docentendag Juridisch 16 januari 2015.
Stichting Praktijkleren
Een product of dienst verkopen
What will you do to change the
Les 5: Het marketingplan
Les 1: Introductie Marketing
Stichting Praktijkleren
De bedenkers.
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Aventus jonge ondernemers
Transcript van de presentatie:

het onderwijs van, voor én door Leermiddelen Marketing medewerker Assistent communicatiemedewerker 31-01-2013

Inhoud Leermiddelen per niveau Informatie per project Leermiddelen per uitstroomrichting Leermiddelen per niveau Informatie per project Titel dia: Impact 36 Tekst dia: Calibri 24 pt (indien mogelijk) Opsommingstekens: blokjes

Leermiddelen per uitstroomrichting Marketing medewerker • Rent&Care • Supermarkt Specht • Marktonderzoeksbureau Koopman • Fastvoet • Leisure • Bungalowpark Eiber deel 1 marketing • Gemeente Zwello • L'aventurier • Zwellodrome (conceptversie verkrijgbaar bij de opleidingscoördinator) Assistent communicatiemedewerker • Bungalowpark Eiber deel 2 communicatie • De school als merk (conceptversie verkrijgbaar bij de opleidingscoördinator) • E-scooter (in ontwikkeling, in de loop van voorjaar 2013 beschikbaar)

Leermiddelen per niveau Marketing medewerker   B G K Rent&Care Supermarkt Specht Koopman Fastvoet Leisure Eiber 1 Gemeente Zwello L’avonturier Zwellodrome Assistent communicatiemedewerker Eiber 2 E-scooter School als merk Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project Supermarkt Specht Context: Supermarkt met ambitie Niveau: Beginnend Behandeld : Kerntaak 1 en 3 Ondersteund door website: Nee Type opdrachten: Concurrentie onderzoek Interviews met klanten concurrent, keuze voor franchise Brief aan klanten Marketingplan maken + presenteren Reclamecampagne ontwikkelen Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project Koopman Context: Marktonderzoeksbureau Niveau: Beginnend Behandeld: Kerntaak 2 Ondersteund door website: Nee Opdrachten: Desk en fieldresearch Vragenlijsten Rapportage Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project Fastvoet Context: Snackbar in problemen Niveau: Beginnend Behandeld: Kerntaak 1,2,3 Ondersteund door website: Nee Opdrachten: Marktverkenning Enquête maken, afnemen, analyseren, rapporteren Nieuwe formule bedenken , presentatie ( Engels) Marketingplan Financiële gegevens verwerken Promotie Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project Leisure Context: Vrijetijdssector in de regio Niveau: Gevorderd Behandeld: Kerntaak 1,2,3 (marketing deel) Ondersteund door website: Nee   Opdrachten: Marktverkenning Enquête maken, afnemen Analyseren, rapporteren Presentatie nieuw idee Marketingmix voor het nieuwe idee Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project Eiber deel 1 Marketing Context: Bungalowpark in de knel Niveau: Gevorderd Behandeld: Kerntaak 1,2,3 (marketing deel) Ondersteund door website: Nee   Opdrachten: Marktverkenning Segmentatie en positioneren Productmix Prijsmix Plaatsmix (verkopers) inclusief internet Marketingplan (uit al het voorgaande) Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project Eiber deel 2 Communicatie Context: Bungalowpark in de knel Niveau: Gevorderd Behandeld: Kerntaak 3 (communicatiedeel) Ondersteund door website: Nee   Opdrachten: Huisstijl Internetcommunicatie Communicatieplan Opzet + planning openingsfeest Uitnodigingen maken ( digitaal + paperbased) Free publicity Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project Gemeente Zwello Context: Bezetting sportaccommodaties Niveau: Kwalificerend Behandeld: Kerntaak 1 Ondersteund door website: Nee Bijzonder: Gesplitste benadering   Opdrachten: Marktverkenning ---sport of kunst Bettingsgraden berekenen Ideeën bedenken voor verhoging bezettingsgraad Beste plannen uitwerken Beoordelen andere groepen Verbeteren eigen voorstel Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project L’Avonturier Context: Belgisch bedrijf zoekt vestigingsplaats in Nederland Niveau: Kwalificerend Behandeld: Kerntaak 2 Ondersteund door website: Nee Bijzonder: Open opdrachten   Opdrachten: Locaties zoeken Concurrentie onderzoek op 1 locatie Analyseren, rapporteren Presentatie nieuw idee Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project Zwellodrome Context: Gemeente Zwello verhuur evenementenhal Niveau: Kwalificerend Behandeld: Kerntaak 3 Ondersteund door website: Nee Opdrachten: Mogelijkheden zoeken voor lege panden 3 opties o.b.v. maximale opbrengst Nieuwe diensten voor gezamenlijke ondernemers Activiteitenkalender Theater Stand inrichting en promotie Evaluatierapport Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project E-Scooter concept Context: Promotie e-scooters Niveau: Kwalificerend Behandeld: Kerntaak 3 communicatie Ondersteund door website: Ja “e-mobilty” Opzet: 4 deelprojecten Per deelproject 3 werksituaties Per werksituatie opdrachten over voorlichting en promotie Uitgebreid project vanuit “werkoverleg situatie” Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Project School als merk Context: Leerling is communicatieadviseur van school Niveau: Kwalificerend Behandeld: Kerntaak 1 Ondersteund door website: Nee Bijzonder: Gesplitste benadering   Opdrachten: Marktverkenning incl. enquête Analyse + rapport Ideeën bedenken n.a.v. confrontatiematrix Communicatieplan opstellen Uitwerken voorlichtingsbijeenkomst Beoordelen andere groepen Geen lange tekst op dia’s, alleen steekwoorden. Resterende tekst op de notitiepagina.

Contact Stichting Praktijkleren Disketteweg 11 3821 AR AMERSFOORT E: info@stichtingpraktijkleren.nl W: www.stichtingpraktijkleren.nl Nieuwsflits Stichting Praktijkleren (meld u aan!) Laatste