1.1 Cockpit informatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.larmoire. 2. lescalier 3. La grand-mere 4. Le canapé
Advertisements

Optellen en aftrekken tot 20
Edushock leerfestival
Doublet deel 1 – de basis.
Menno Karres Lead Auditor
BBV-(Programma) Begrotingscyclus versus ? Beleidscyclus
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Prekenserie Handelingen - deel 6 (slot) ‘Gods Woord overwint omdat het mensen in de vrijheid zet!’ Hand 28,31.
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Workshop Nieuwe begroting
Nieuwe begroting Wat & hoe.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Training algemeen.
1 visual basic flash F3 studentenversie auteursversie.
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Klassieke AO Leseenheid1
Leidinggeven Management Eerste verkoper.
Naar het Jaareinde toe
Excursie Röntgenafdeling Vie Curi Venlo 15 september 2009 ZijActief Koningslust ZijActief Koningslust Excursie Rontgenafdeling Vie Curie Venlo.
Van tweeluik naar driehoeken
door Thom Beuker WELKOM
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
 Aantal verzonden vragenformulieren: 892 stuks  Aantal vragenformulieren retour: 100 stuks  Respons: 11,21% ENQUÊTE DUURZAME MONUMENTEN.
WISKUNDIGE FORMULES.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Accountancy en Advisering
Les 1 M&O.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Passie - Verrijzenis Arcabas
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
1. Salut! a. Nee b. In c. Hoi. 2. vert a. Rood b. Groen c. geel.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Breuken-Vereenvoudigen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Module ribCO2 4z Draagconstructie in Staal, Hout en Beton Week 07
Professioneel Kritische Instelling
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
Schitterende Organisaties®
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
BBV- Begrotingscyclus
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
1 Duurzaam ondernemen werkt ! Milieu en werkgelegenheid Peter Van Humbeeck SERV.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
5.1 Inhoud van het Meetplan
S.V.T.B. Curius 2 3 Vorige bijeenkomst S.V.T.B. Curius 4 Vorige bijeenkomst Voorstelrondje Wie ben je, wat doe je en wat ga je doen?
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
ZijActief Koningslust
Lokale netwerken en armoede: de cliënt centraal 09/02/2015.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Transcript van de presentatie:

1.1 Cockpit informatie

1.2 Van initiatief naar actie

1.3 Principes van de Organisatiecockpit

1.4 Strategy map ‘De Witte Zwaan’

1.5 Voorbeeld doel-middelhiërarchie van een school

2.1 Soorten informatie in de cockpit

2.2 Planning en control door hoogste besturingsniveau

2.3 Voorbeeld van een indicator

2.4 Feedbackloop

2.5 Verticale feedback

2.6 Indicator klachtafhandeling inkoop

2.7 Horizontale feedback

2.8 Voor wie een beter informatiesysteem zoekt…

2.9 Het dashboard als een set indicatoren

2.10 Hoe het ook kan...

2.11 Indicatoren in een industrieel bedrijf

2.12 Indicatoren in dienstverlening en non-profitsector

2.13 De structuur van dit boek

2.14 Meetplan (Cevetronics bv)

2.15 Pareto-diagram (magazijn Cevetronics bv)

2.16 Enquêteformulier (’De Vliegende Schotel’)

2.17 Staafdiagram (’De Vliegende Schotel’)

2.18 Stemmingscurve

2.19 Turfstaat (Haarstudio Hofland & Smittenaar)

2.20 Staafdiagram wachttijd (Hofland & Smittenaar)

2.21 Staafdiagram drankenassortiment

2.22 Cirkeldiagram

3.1 Systeemmodel en procesmodel

3.2 Conceptuele spiraal

3.3. Primaire en ondersteunende processen van organisatie uit profitsector

3.4 Geopende box schadeafhandeling door garagebedrijf

3.5 Transformatietabel van het factureringsproces

3.6 Geopende box Inkopen

3.7 Transformatietabel voor deelprocessen specificeren en selecteren

3.8 Gedetailleerd model Inkoopproces

3.9 Het principe van de regelkring

3.10 Zoekvelden van Off-Metal

3.11 Informatieplan van Off-Metal

3.12 Procesmodel huidige situatie ‘verzorgen tentamens’

3.13 Transformaties in ‘voorbereiden tentamens’ (bestaande situatie)

3.14 Transformaties in ‘voorbereiden tentamens’ (gewenste situatie)

3.15 Procesmodel ‘voorbereiden tentamens’ (gewenste situatie)

3.16 Transformaties in ‘afnemen tentamens’ (gewenste situatie)

3.17 Procesmodel ‘afnemen tentamens’ (gewenste situatie)

3.18 Transformaties in ‘beoordelen tentamens’ (gewenste situatie)

3.19 Procesmodel ‘beoordelen tentamens’ (gewenste situatie)

3.20 Zoekvelden voor het proces ‘verzorgen tentamens’

3.21 Informatieplan van Edukans

3.22 Belanghebbenden en bijdragers

3.23 Het primaire proces van Optimaload

3.24 De Memocard-methode met hoofd- en detailschema’s

3.25 Procesmodel Optimaload

3.26 Informatieplan Optimaload

3.27 Het opstellen van het operationeel informatieplan

4.1 In stappen naar een strategisch informatieplan

Tabel 4.1 De traditionele en de spontane kijk op strategie

4.2 Kwadranten van strategievorming (Whittington)

4.3 Principe van de SWOT-analyse

4.4 PEST-formule

4.5 Sterkte-zwakteanalyse van Navigo

4.6 Plotmatrix. Welke issues uit de SWOT-analyse doen er echt toe?

4.7 Strategievorming uitgelokt door de interne en externe analyse

4.8 Voorbeelden van ambitieuze strategische doelstellingen

4.9 Besturingsopgave MAE

4.10 Strategy Map MAE

4.11 De centrale doelstelling van De Akademie ‘vertaald’ in zoekvelden

4.12 Strategy map van De Akademie

4.13 Stappen en instrumenten op weg naar een strategisch informatieplan

4.14 Strategisch informatieplan MAE (1)

Vervolg 4.14 Strategisch informatieplan MAE

4.15 Finale check strategisch informatieplan

4.16 In vier stappen naar een strategisch informatieplan