Met z’n allen aan de ketting…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
Advertisements

Invloed vanuit professionele waarden Programma voor psychiaters.
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Maak een tentoonstelling
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Vandaag hebben we het over :
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Peter Strawson.
 Kwalitatieve jeugdopleiding waarin sportieve kansen worden gegeven aan alle jeugdspelers op hun eigen niveau  Van alle jeugdspelers betere voetballers.
Een continue vakantiegevoel dankzij Audit & Control
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
1 Het overlegtraject MP 1.1. Aanpak vanuit ANB - PD Limburg 3 Juni 2014.
Geologie.
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Omtrek is er omheen. lengte breedte breedte lengte
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
Wie is de baas?.
Gedicht k. schippers in dit gedicht is geen woord te veel
Godsdienst 1 1.
Lieve zoon/dochter ....
EEN BESTAAN MET EEN LITTEKEN Symposium Honingraad 24 september 2009 Karin Bodewes.
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
- 1. Waar wordt u, als u naar onze jeugd en ons jeugdwerk kijkt, nu echt blij van ? Gesprekken met jongeren Samen dingen doen Veel kinderen naar de tienerdienst.
Gedragsgericht Interview
Er zijn fouten die onomkeerbaar zijn...
Cloudapplicaties in de ELO Innovatiesessie Gebruikersdag 2014 Jan van Veen - voorzitter Gebruikersvereniging -
Zuidactie spiritualiteit & pastoraal Mozes & zijn roeping Hedendaagse vertaling Shabunda Veertig dagentijd.
Sensationele nieuwe theorie ontwikkeld!!!. Als men er vanuit gaat, dat elke ketting.
De veranderende rol van de leraar Workshop Leo Lenssen 28 januari 2009
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
Sieraden 1. Ringen 2. Kettingen 3. Armbanden 4. Oorbellen
School is voor iedereen Gemaakt door Manon, Marloes, Dylan, Andreas, Chloé.
WELKOM ! GEKREKEL OP DE ZOLDER SCHOOLFEEST VBS DE KREKEL ZATERDAG 23 MAART 2013.
Een theoretische verkenning
Deel anders, mijn organisatie
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
It-biografie. Denise Meijer 3k.
Hoofdaannamen van Appreciative Inquiry
Voor Aranka... Van Aart.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
HEBT U DE TIJD?. INOEFENEN VAN DE LEERSTOF Los steeds de vragen op om naar de volgende vraag te gaan. Klik op de pijltjes om verder of terug te gaan.
Een nieuwe tijd Waar gaat het over?.
Bloemschikken Modeshow bloemschikken in kleding.
Parlementaire Procedure Serge Goussaert Dag vd Verantwoordelijke 2014.
Opbouw Spijkenisse MC Wat hebben we ervan geleerd? Martin Verveer, bestuurder Spijkenisse MC.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Inleefdag Naam organisatie Naam leerlingen. De organisatie zelf  Algemeen (ligging, type organisatie, openingsuren, …)  Doelstellingen van de organisatie.
Het Vroegere Boeren Landleven
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben.
Wat is voor ons de waarde van de opstanding van Christus? Zondag 17.
Staatsinrichting In Nederland.
Walibi World(poster en folders)
What’s in a name?. Wat is een christen? What’s in a name?
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.

1 “Innovatieplaats Cure” Experimenteer met minder regels.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Ik mocht voor plannex een opdracht over de merel doen. Ik vond het gelijk leuk. Maar het was wel moeilijk.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
GODS WOORD WORDT WAAR BIJ JEZUS. Deel 2: In Christus komt God zelf Deel 1 was: Het Oude Testament laat zien dat Jezus komt.
Effectief communiceren en samenwerken: geen discussie, maar dialoog! 11 en 12 november 2014 Conferentie Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid.
 Korte inleiding  Hoofdlijnen discussie in de sector  CAO traject in de Bouwnijverheid  Visie op de toekomst  Voorkeur voor vragen en discussie.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Mindset DE ROL VAN OVERTUIGINGEN OP GEDRAG EN FUNCTIONEREN JAN VAN ZUTPHEN.
Vrucht van de Geest ZESDE THEMADIENST IKZELF EN DE ANDER.
School in Verbinding voor alle scholen
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Transcript van de presentatie:

Met z’n allen aan de ketting… Aart-Jan Moerkerke - Edelsmid

Lijntjes naar het verleden Met z’n allen aan de ketting Lijntjes naar het verleden Tien jaar geleden was ketensamenwerking al een hot item Waarom toen? Hebben we überhaupt wel iets geleerd? Waarom nu? Willen we wel leren? Hoe gaan we dat aanpakken?

Het hangertje als middelpunt Met z’n allen aan de ketting Het hangertje als middelpunt Is er een hangertje? Het doel van het hangertje - letterlijk Wie is het hangertje? Welke plaats heeft het hangertje? Het doel van het hangertje – figuurlijk Wie is verantwoordelijk voor het hangertje?

Schakels bepalen de lengte Met z’n allen aan de ketting Schakels bepalen de lengte Wat is een schakel? Wie zijn de schakels? Wie is de zwakste schakel? Wie is de sterkste schakel? Hoe gaan we met andere schakels om? Met z’n allen aan de ketting: te strak of te wijd?

Sluiting of breekpunt Met z’n allen aan de ketting Wat is de functie van de sluiting? Wie is de sluiting? Hoe wordt de rol van sluiting ingevuld? Hoe zou de rol moeten worden ingevuld? Valkuilen van/voor de sluiting Open of dicht?

Capelse toestanden Met z’n allen aan de ketting Voorbeeld: Capels CJG Opbouw van de ketting Hangertje Schakels Sluiting Invloeden van buitenaf

Volgend jaar een nieuwe? Met z’n allen aan de ketting Volgend jaar een nieuwe? Wat gaan we toepassen? Welke ontwikkelingen komen op ons af? MET Z’N ALLEN AAN DE KETTING OF VOLGEND JAAR EEN NIEUWE?