ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk- en luistervaardigheid
Advertisements

Wat is Blits? • Complete methode voor het nieuwe vak Studievaardigheden. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
ICT op Sint Ursula S.G.Sint Ursula Januari 2004.
ICT-competenties voor het einde van de basisschool
Bazarlessen Klas 2.
Franconville 3e editie haalbaar leerlinggericht leren op maat
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
en CTO Digitaal onderwijs en Begeleiding.
Wat moet de internetgeneratie met een schoolboek? Geeske Steeneken “ Vanuit de school de wijk in”
Realtime in vogelvlucht Demo ePack (zie ook site Centrale uitgangspunten: motivatie en leerrendement.
Expertisebijeenkomst Leren Leren voor speciale leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte donderdag 3 april 2014.
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Drieslag functioneel rekenen
Lesgeven en begeleiden
4e editie: Multi Media Methode
KAD-PROJECT KWALITEIT AFSLUITING & DOORSTROOMSUCCES.
TrabiTour fährt weiter! Deutsch für die Oberstufe
FATA MORGANA for kids zesde leerjaar – GBS De Pinte.
De nieuwe editie van buiteNLand Tweede Fase
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Willem de Zwijgerschool
Ellips en het Digitalenklasconsortium Alessandra Corda (Universiteit Leiden) 2 december 2003.
Aardrijkskunde Welkom Klas 2.
TrabiTour für die Unterstufe
Computers op Sint Ursula S.G.Sint Ursula februari 2003.
Hoofdlijn Communicatie
Noordhoff Uitgevers Talendag
Informatie- avond groep 6
Stercollecties van VO-content
Stercollecties van VO-content. Vooraf Wie gebruikt er al digitaal leermateriaal in zijn lessen? Verwachten jullie dat het gebruik van digitaal leermateriaal.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Protocol Ernstige Reken Wiskundeproblemen
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Voor leesplezier én resultaat!
Informatievaardigheden
Beoordelen leermiddelen
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Training digitale didactiek
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Welkom op de ouderavond klas 2. Programma  Welkom  Mededelingen  Kwaliteit op de Boni  Spaans en Dienstverlening & Commercie  Programma mentoren.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
2 Neue Kontakte 6 e editie Tweede Fase Clarije van IJssel-Groffen.
2 Examentraining 6 e editie Tweede Fase Clarije van IJssel-Groffen.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Examenzaken 16 februari 2016 klas 2 Deze PowerPoint heeft alleen betrekking op het examen bij het Groene Lyceum en algemene examenzaken.
Differentiëren in de Franse les
Omgaan met verschillen tussen leerlingen. Suzanne Vlug.
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
Webwinkel in het D-cluster van de opleiding Logistiek
Snappet.
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
Stichting Praktijkleren
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Transcript van de presentatie:

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Van harte welkom!

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Patrick Schuitema

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] ICT-toepassingen: Informatie Communicatie Gereedschap Oefenprogramma’s Remediërende programma’s ‘Edutainment’ Toets- / testprogramma’s Leeromgeving

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ]

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Enkele eigenschappen van onze ‘digi-klassen’… ‘Digi-klassen’ in een vast lokaal Iedere leerling een ‘eigen’ computer ICT: iedere les, maar niet de gehele les Meerwaarde: kwantitatief en kwalitatief Meestal gericht op individu Extra aandacht voor verschillende werkvormen en didactiek Aandacht voor ‘communicatie’ Virtuele klas, digitaal klassenboek, weblokalen, e-mail, forum

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Plannen WebQuests als basis voor kleine projecten www.webkwestie.nl Meer weten? www.digitaleleerlijn.nl en boekje ‘een digitale leerlijn’

Je kunt bij Frans ICT inzetten ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Je kunt bij Frans ICT inzetten voor ieder onderdeel. Mee eens? Toegevoegde waarde, het nut? Zijn er ict-opdrachten beschikbaar?

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Effectiviteit Beschikbaarheid Leesvaardigheid Luister- en kijkvaardigheid Gespreksvaardigheid Schrijfvaardigheid Kennis van land en samenleving Vocabulaire Grammatica Directe feedb.  Directe feedb.  Training  Spellingscontr.  Levensecht  Training  Training  Waar wil je wat mee doen? Hoe kom je aan het ICT-materiaal?

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Hoe kom je aan het ICT-materiaal? Aanschaffen Cito Escape Zelf maken Powerpoint, Hot potatoes Voorbeeld Vrij beschikbaar Digitaleleerlijn.nl Fransiscool.nl Clubomnibus.nl

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Op naar het computerlokaal, maar… Is er plek? Reserveren! Werkt alles? Zijn er koptelefoons? Controleer dit zelf! Weet iedere leerling wat hij moet doen? Instructie en spelregels vooraf! Taakgericht: wat, waarom en hoe? Duidelijk!

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] ICT-boodschappenlijstje ICT-scoreformulier ICT-bonuskaart ICT-checklist ICT-activiteitenoverzicht Afwisseling!

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Een nieuw jasje voor ClubOmnibus!

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ]

ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee? ] [ Materiaal ] [ Organiseren ] [ Afsluiting ] Meer informatie? www.clubomnibus.nl Boekje ‘een digitale leerlijn’