Broadband Vital Advertisers “Baas in eigen buis” Masterclass 1 27en 28 sept. 2005 Mediaplaza, Utrecht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Fred Beumer.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
“Hoe kom ik aan klanten?”
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wat is interactieve marketing?
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
OASA College 3 1 H2Informatiemanagement H3Informatietechnologie en strategisch voordeel.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
iDTV Enkele persoonlijke bedenkingen iDTV/digitale TV = een Belgisch prematuurtje Zomer/herfst 2005: te vroeg gelanceerd Technisch nog niet rijp Niet.
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Een startersgids voor innovatie
Welkom bij de Workshop Familiezorg De Kunst van het Ont-moeten
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Workshop contentstrategie
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Comtell B.V. Welkom Inleiding
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Wat is een communicatieplan?
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Hoe risicobewust bent u?
Publieke Zaak SLIMMER WERKEN. Publieke Zaak WELKOM –De dagindeling –Korte presentaties van VWS, BMC en een praktisch verhaal –11.30 uur 1 ste Workshopronde.
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Programma 9.30 uur Ontvangst/inschrijving uur Welkom & Presentatie programma door dagvoorzitter door Jan Seeleman, dagvoorzitter (tevens secretaris.
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
De Zilvervloot crowdfunding
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Project Proceshuis Road show
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
HET SCHRIJVEN VAN EEN PERSBERICHT PROGRAMMA 09.30uOntvangst & voorstelronde 09.45uToelichting op de training 09.50uDe theorie 10.15uIndividuele opdracht.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Social media presentatie
Advanced Business Information Solutions Interactieve televisie.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Dendron Onderneemt ‘International Business College’
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Indicatoren voor praktijkgericht onderzoek Marcel de Haas 6 oktober 2011.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Branded Content Vereniging van Communicatieadviesbureaus.
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 3
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
De talenten van mensen met autisme leiden tot grote toegevoegde waarde voor onze klanten
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
VIMTAG Keuzehulp voor het vinden van de juiste IP camera.
Transcript van de presentatie:

Broadband Vital Advertisers “Baas in eigen buis” Masterclass 1 27en 28 sept Mediaplaza, Utrecht

Agenda 9.30 Welkom en inleiding (BVA) 9.50 ID-TV platforms op een rij (D. van Smirren - TNO ICT) Keuzes en consequenties (B. Flik - DZ) Koffie pauze Facts, figures en ontwikkelingen (H. v. Velzen – NLBL) Lunch Demo’s en cases (H. v. Velzen en B.Vetjens TNO ICT) Pauze Brainstorms Afsluiting en drankje

Doel Broadband Vital Advertisers Bekwamen in interactie, middels geïntegreerde breedband mogelijkheden: digitale TV, (mobiele) telefonie en (breedband) internet -Triple Play- Nog beter 1:1 contact doelgroep

Missie Broadband Vital Advertisers Onafhankelijkheid creëren voor adverteerders ten opzichte van de media(bureaus) wat betreft de ontwikkeling van Triple Play diensten en communicatie mogelijkheden Kortom: Heft in eigen hand; Baas in eigen Buis! Ontwikkelingen voor blijven, niet afhankelijk worden van standaard media pakketten

Schokkend nieuws achter de buis Relevantie tijdens bereik Open formats, invloed ‘betaler’ nu nog te bepalen IOS, CTP, nieuwe ratio’s en waarden Uitdaging in exploitatie van merk en 1-op-1 relaties met consument / gebruiker Welke positie gaat u innemen?

Kerngebieden 1. Kennis en Awareness 2. Visie ontwikkeling 3. Doen, Ervaren, Leren 4. Informatie uitwisselen en contacten

Masterclasses Vorm: hands-on workshop en training Doel: in versneld tempo kennisachterstand wegwerken Effect: u weet alles over digitale, interactieve beeldscherm communicatie / Multi-play, de spelers, de mogelijkheden, business opportunities, organisatie en financiering

Masterclasses programma 1 Hoofddoel = Awareness Programma bestaat uit: –Facts & Figures –Trends & Ontwikkelingen –Wat kan ik ermee? –Live voorbeelden (demo’s) van de huidige stand van zaken –Wie financiert, wat levert het op, media en business modellen?

Uitangspunt / rode draad De rol die je als merk / bedrijf / adverteerder kunt innemen (adverteren, content owner, channel owner, peer-to-peer facilitator) De toepassingen die je kunt kiezen, inzetten (awareness, interactie, sales/distributie) De combinaties van rollen versus toepassingen vormen in de opeenvolgende Masterclasses de rode draad en vertrekpunt voor het vormgeven van de visies en pilots.

De keuzes en consequenties Beer Flik Dynamic Zone

Aandachtsvelden toepassing Matrix

Aandachtsvelden toepassing awareness interactie Sales / distributie Matrix

Aandachtsvelden rol toepassing awareness interactie Sales / distributie TORO Matrix

Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner awareness interactie Sales / distributie TORO Matrix

Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness interactie Sales / distributie TORO Matrix

Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness Targeting Bereik Creative interactie Targeting Bereik Creative + Propositie Interactie format Data Sales / distributie Targeting Bereik Creative + Propositie Order-format, data Fulfilment TORO Matrix url

Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness Targeting Bereik Creative Targeting Bereik Relevantie Creative Productie interactie Targeting Bereik Creative + Propositie Interactie format Data Relevantie Productie Interactie format CRM Data Sales / distributie Targeting Bereik Creative + Propositie Order-format, data Fulfilment Relevantie Productie Interactie format CRM Data Propositie Order-format, Fulfilment TORO Matrix

Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness Targeting Bereik Creative Targeting Bereik Relevantie Creative Productie Targeting Bereik Relevantie Creative / formule Productie / support interactie Targeting Bereik Creative + Propositie Interactie format Data Relevantie Productie Interactie format CRM Data Sales / distributie Targeting Bereik Creative + Propositie Order-format, data Fulfilment Relevantie Productie Interactie format CRM Data Propositie Order-format, Fulfilment TORO Matrix

Aandachtsvelden rol toepassing Adverteer- der content owner channel owner p-to-p facilitator awareness Targeting Bereik Creative Targeting Bereik Relevantie Creative Productie Targeting Bereik Relevantie Creative / formule Productie / support Targeting Bereik Relevantie Consumer intimacy Redactie interactie Targeting Bereik Creative + Propositie Interactie format Data Relevantie Productie Interactie format CRM Data Relevantie Productie ++ Interactie format ++ CRM ++ Data Relevantie Productie Consumer intimacy Interactie format CRM Data Sales / distributie Targeting Bereik Creative + Propositie Order-format, data Fulfilment Relevantie Productie Interactie format CRM Data Propositie Order-format, Fulfilment TORO Matrix amstel car

Content en interactie Vergen de kunst van relevant zijn

Channel en sales Vragen om diepgang en intimiteit

In alle gevallen Veranderen creatieve know how, productie behoeften en meetmethoden.

Welk scenario moet ik volgen?

Keuzes maken Toepassingen? Welke rol kies ik? Volgens welke planning? Wat moet ik weten en meten? Hoe definieer ik mijn merk binnen een interactieve relatie? Waarmee wil ik onderscheidend zijn? Hoe (en of) verbind ik communicatie, marketing en sales resultaat? Welke aandachtsvelden zijn voor mij van belang?

Masterclasses programma 2 Hoofddoel = Hoe werkt dat nu? Een interactief TV Kanaal!!! Programma bestaat uit: –Wat betekent interactieve, digitale beeldcommunicatie? –Wat gebeurt er met de kijker / gebruiker? –Hoe kom ik van een idee tot een content / channel format? –Wat komt er bij een ID-TV-productie kijken? –Wat zijn nieuwe vormen van creativiteit? –Hoe zit het met auteursrechten, uitzendrechten en de mediawet?

Masterclasses programma 3 Hoofddoel = Wat wordt relevant voor mijn bedrijf / merk? Programma bestaat uit: –Verdieping van toepassingen binnen specifieke rollen (4) als adverteerder. –Concrete voorbeelden en cases dieper uitgewerkt. –Concepten voor concrete pilots verder uitwerken.

Koffie

Vragen brainstorm Wat ziet u als de grote mogelijkheden achter ID-TV? Waar ziet u voor uzelf en/of uw merk grote uitdagingen liggen? Waar zien we bedreigingen? Waar weten we nog veel te weinig van? Waar hebben we echt zin in, lijkt leuk om op te pakken? Wat moeten we minimaal aan kijk en ‘click’ gedrag gaan registreren? Waar moet dit zeker niet tot leiden? Aan welke veranderingen zullen adverteerders niet ontkomen?