Samenvatting hoofdstuk 17&18

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Over honden en over mensen….
Plaatje vrienden op een bank
Samenvatting hoofdstuk 15-16
De Vrouw Toen God De Vrouw schiep was hij op de zesde dag nog laat aan het werk. Een engel kwam langs en zei: “Waarom duurt het maken van deze zo lang?”
Een vrouw te zijn.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
voor iedereen die van zijn hond houdt…
Wat is wijsheid Terugblikje Weten dat je niets weet: en toch een goede keuze maken Pauze Gesprek: Beslissen zonder dé Waarheid Afsluiting We hoeven niet.
Samenvatting Book of lenses
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
“Zonder taal geen verhaal” .
Discipelschap.
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
Welke trends komen terug
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Samenvatting Book of lenses
Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw?
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
The art of game design Blz Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Geluid aan.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Wanneer heb je een echt, levend, geloof?
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Matteus 18: 2- 6 Hij riep een kind bij zich, zette het in
Game Concept Samenvatting hoofdstuk 19. Vijf manieren die designers gebruiken om hun game spaces te organiseren. Lineair (bv: monopoly, super mario bros)
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Harry Potter Studios.
CanDo Coaching.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Ik doe mijn presentatie over…
Spreuken: De nederige wijze.
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Volksuniversiteit Zwolle
15 feiten die u nog niet wist of waarover u nog niet nagedacht heeft.
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Het schrijven van een verhaal
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
UVW LinkedIn Presentatie
Groepsdynamica & Interactief communiceren
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Transactionele analyse
Welkom ik maak me sterk.
Maak je persoonlijke veranderverhaal
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Joyce van der Voort ©. Instituut Gelaatkunde Met gelaatkunde leren we anders kijken.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Het schrijven van een verhaal
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Transcript van de presentatie:

Samenvatting hoofdstuk 17&18 Game concept Samenvatting hoofdstuk 17&18

Transmedia werelden Verwijst naar een fantasiewereld die bezocht kan worden via verschillende media zoals print, video, animatie, speelgoed en games.

De kracht van Pokémon Pokémon maakt gebruik van 3 verschillende media om hun wereld te betreden: Videogame TV show Kaartspel De kracht van pokémon zit niet alleen in het game concept maar in het voorzichtig en consistent gebruik van verschillende media als poort tot één enkele, welgedefinieerde wereld.

Eigenschappen van transmedia werelden Krachtig Blijven lang bestaan Evolueren door de jaren heen

Wat succesvolle transmedia werelden gemeen hebben Vaak uit één media voort gekomen Intuïtief Creatief individueel aan de kern Vergemakkelijken het vertellen van vele verhalen Zinvol via alle soorten transmedia (alle poorten) Wensvervullend

Lens #74: De lens van de wereld De wereld van jouw game is een onderdeel dat apart bestaat. Jouw game is een doorgang naar deze magische plaats dat enkel bestaat in de fantasie van de spelers. Om er zeker van te zijn dat jouw wereld kracht en integriteit bevat, stel jezelf deze vragen: In welk opzicht is mijn wereld beter dan de echte wereld? Kunnen er meerdere poorten zijn naar mijn wereld? Hoe verschillen zij? Hoe ondersteunen ze elkaar? Draait mijn wereld om één verhaal, of zouden meerdere verhalen mogelijk zijn?

Verschil tussen boek&film characters en game characters Mentaal  Fysiek Realiteit  Fantasie Complex  Simpel

Type avatars De geïdealiseerde vorm De schone lei Een character dat je wil zijn De schone lei Een character met zo weinig mogelijk detail Iconisch figuur Zou iedereen kunnen zijn

Lens #75: De lens van de avatar De avatar is de toegangsweg voor spelers tot de wereld van de game. Om er zeker van te zijn dat de avatar zoveel mogelijk van de spelers’ identiteit naar boven brengt, stel jezelf deze vragen: Is mijn avatar een geïdealiseerde vorm dat mensen zal aantrekken? Heeft mijn avatar iconische kwaliteiten dat de speler zichzelf zal doen projecteren in het character?

Charactertips Tip #1: Lijst character functies Tip #2: Omschrijf en gebruik karaktereigenschappen Tip #3: Gebruik het inter-persoonlijke circumplex Tip #4: Maak een character web Tip #5: Gebruik status Tip #6: Gebruik de kracht van de stem Tip #7: Gebruik de kracht van het gezicht Tip #8: Krachtige verhalen transformeren characters Tip #9: Vermijd de ‘uncanny valley’, vermijd dat iets er angstaanjagend gaat uitzien

1. Character Functies Held: het character dat het spel speelt Mentor: geeft advies en nuttige items Assistent: geeft af en toe tips Leraar: legt uit hoe je de game moet spelen ‘Final boss’: het character waar je je laatste gevecht mee hebt Minios: Slechteriken 3 ‘bosses’: Sterke kerels waar je tegen moet vechten Gegijzelde: iemand om te redden

Lens #76: De lens van de character functie Om er zeker van te zijn dat jouw characters alles doen dat jouw game nodig heeft dat ze doen, stel jezelf deze vragen: Wat zijn de rollen dat mijn characters moeten vervullen? Welke characters heb ik al bedacht? Welke characters arrangeert zich goed in welke rol? Kunnen bepaalde characters verschillende rollen vervullen? Moet ik characters veranderen zodat de rollen beter passen? Heb ik nieuwe characters nodig?

2. Lens #77: De lens van de karakter eigenschappen Om er zeker van te zijn dat de eigenschappen van een character te zien zijn in wat ze zeggen en doen, stel jezelf deze vragen: Welke eigenschappen omschrijven mijn character? Hoe manifesteren deze eigenschappen zich in woorden, acties en het voorkomen van mijn character?

3. Lens #78: De lens van het inter-persoonlijke circumplex Het begrijpen van relaties tussen jouw characters is cruciaal. Één manier om dit te doen is het maken van een grafiek met één as: vijandig/vriendelijk, en de andere as: onderdanig/dominant. Neem een character om te analyseren, en zet ze in het midden. Zoek uit waar op de grafiek de andere characters liggen ten op zichte van dit character en stel jezelf deze vragen: Zijn er gaten in de grafiek? Waarom zijn zij daar? Zou het beter zijn als deze gaten opgevuld waren? Zijn er “extreme characters” op de grafiek? Zo niet, zou het beter zijn als die er wel zouden zijn? Bevinden de characters’ vrienden zich in het zelfde deel, of andere delen? Wat als dit anders was?

4. Lens #79: De lens van het character web Om de relaties tussen characters beter in te vullen, maak een lijst van al jouw characters en stel jezelf deze vragen: Wat denkt elk character over de andere characters, welke relatie hebben zij? Zijn er nog connecties onbegrepen, waar nog niet over nagedacht is? Hoe kan ik deze benutten? Zijn er te veel gelijkende connecties? Hoe kan ik deze meer laten verschillen?

5. Lens #80: De lens van de status Wanneer mensen met elkaar omgaan, gedragen ze zich anders afhankelijk van hun status level. Om jouw characters zich meer bewust te laten zijn van elkaar, stel jezelf deze vragen: Wat zijn de relatieve status levels van de characters in mijn game? Hoe kunnen zij gepast status gedrag vertonen? Statusconflicten zijn interessant – hoe strijden mijn characters voor status? Het veranderen van status is interessant – waar gebeurt dit in mijn game? Hoe geef ik de speler de kans om status uit te drukken?

8. Lens #81: De lens van de character transformatie Krachtige verhalen zijn in staat op hun personages te veranderen. Om er zeker van te zijn dat jouw characters op een interessante manier veranderen, stel jezelf deze vragen: Hoe verandert elk character gedurende het game? Hoe breng ik deze veranderingen over bij de speler? Kan ik ze duidelijker of sterker overbrengen? Is er genoeg verandering? Is de transformatie verassend en interessant? Zijn de veranderingen geloofwaardig?