De Post / La Poste STAR4U Business & Society Belgium Werkgroep Bedrijfsmecenaat: Brussel, 28 juni 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ziggo Challenge 2 Ziggo en de Open Samenleving De Nederlandse samenleving is een van de meest open samenlevingen ter wereld. Ziggo gelooft dat de kwaliteit,
Advertisements

Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Art. 60 en welzijnwetgeving Werkgroep activering 7 juli 2012.
Harmonisch samenwerken met personeel en vrijwilligers Samen vrijwilligen! Vlaams Steunpunt Vrijwilligerswerk - Antwerpen 4 maart 2014.
Duurzaamheid Bert van de Merwe.
Subsidiereglement Wijk aan zet Historiek ‘wijk aan zet’ doel: stimuleren van bewonersinitiatieven -centraal staat zelfinitiatief en medebeheer.
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Duurzame inzetbaarheid is…
Europese financiering voor Musea, 26 juni 2007 Amsterdams Historisch Museum Laura Grijns.
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Samenwerken om te verbeteren “Netwerking als middel voor organisatieontwikkeling”
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Ombudsdienst. Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer:
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
Oproep Innovatie Brussel, 12 november 2013 ESF-Agentschap Vlaanderen.
Leeftijd en Beleid De OR aan zet Platform voor medezeggenschap in bibliotheken 5 maart 2008 Silvia van den Heuvel.
Belang, rol en voordelen van een Europese koepel 11/02/
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Evaluatie raad van toezicht ALV nvtz 10 november 2011.
Enterprise Document Management Fase
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Ervaringsdeskundige Ambassadeurs
Groep Colruyt en ‘participatie’
Hervormingen in de zorg AWBZ en Wmo
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
11 oktober 2010 Bijeenkomst contactpersonen en coördinatoren Onderwerp: ons vrijwilligersbeleid bijeenkomst vrijwilligersbeleid 11 oktober 2010.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
 A-94 A-94.
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Bezorgen reisdocumenten
Naar een duurzaam HRM beleid
50.
Maatje voor predialysepatiënt De methodiek Anita Groot Obbink Mariët Velding St. Vrijwillige Thuiszorg Overijssel 23 september 2013.
Toelichting op het UNESCO Global Geoparks programma Marike Bontenbal Beleidsadviseur Wetenschap Nationale UNESCO Commissie.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Indicatoren voor praktijkgericht onderzoek Marcel de Haas 6 oktober 2011.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Duurzaamheid 2014 – 2015.
monumenten- en erfgoedraad 1 De MONUMENTEN- en ERFGOEDRAAD een motor in het gemeentelijke CULTUURBELEID van Borgloon.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
LEEUW VAN DE EXPORT 2016 TIPS VAN DE JURY Dirk Van Steerteghem afdelingshoofd Internationale Handel.
Stedendag verantwoording GSBIII GSB prestatie-indicatoren 20 november 2008 Drs.D.E.(David) Zijlmans RA.
Samenvatting voorstellen Metropoolregio Rotterdam Den Haag Commissie Bestuur, Leefomgeving en Duurzaamheid Gemeente Delft 25 juni 2013.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
1 - 9/07/2016 Klimaatsubsidie provincie Antwerpen Goedgekeurd 28 april 2016 Dienst Duurzaam Milieu- en Natuurbeleid.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Administratie van afschrijving
Thuiszorg: ruil de auto in voor de e-bike Inspiratiesessie mobiliteit en logistiek in de zorg 12 april 2018.
Duurzaam ondernemen.
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Transcript van de presentatie:

De Post / La Poste STAR4U Business & Society Belgium Werkgroep Bedrijfsmecenaat: Brussel, 28 juni 2010.

1 Het project:  STAR4U is het steunfonds van De Post.  Ondersteunt de medewerkers van De Post die zich vrijwillig inzetten voor een sociaal, maatschappelijk, cultureel of ecologisch project. STAR4U.

2 Ontstaansgeschiedenis:  De Post bereidt zich voor op de vrijmaking van de postmarkt vanaf 1 januari 2010:  Ingrijpende reorganisaties in zowel mail als retail-organisatie.  Doorgedreven automatisering – hogere productiviteit.  Snelheid – Kwaliteit – Betrouwbaarheid.  Permanente veranderings- en aanpassingsproces.  De mensen gaan het verschil maken – STAR: betrokkenheid en motivatie verhogen – teamwerk – verbeteringsacties.  De Post heeft een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid (Universele Dienst – taken van Openbare Dienst) – wil een duurzame onderneming zijn en een zorgzame werkgever. STAR4U.

3 Hoe werken we?:  Jaarlijks stelt De Post € ter beschikking.  Ter ondersteuning van sociaal, maatschappelijk, cultureel of ecologisch projecten waarin postmedewerkers een actieve rol vervullen.  De projecten moeten stroken met de waarden en de gedragscode van De Post. Zij mogen geen persoonlijke belangen dienen en geen racistische of extremistische dimensie hebben.  De postmedewerkers worden gevraagd de projecten in te dienen via een brede oproep waarbij alle kanalen van interne communicatie worden gebruikt (intranet bedrijfsblad – nieuwsflashes). STAR4U.

4 Hoe werken we:  Een jury van gemengde samenstelling (3 externen – 3 medewerkers van De Post) beoordeelt deze projecten en kent steun toe ten bedrage van € 1000, € 2000 of € De jury wordt bijgestaan door een secretariaat.  Binnen het jaar daaropvolgend moet gerapporteerd worden over de aanwending van de gekregen middelen en het verkregen resultaat. STAR4U.

5 Star4U 2010:  Enorm succes – 296 ingediende dossiers.  Jury heeft uiteindelijk 105 projecten weerhouden.  Bij de evaluatie heeft de jury in het bijzonder rekening gehouden met de betrokkenheid van de medewerker bij het project en de rol die hij of zij speelt in de organisatie.