Vraag studenten wie er wijn drinkt

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ontwerp - beheer - analyseer
Advertisements

De basis: Windows Movie Maker Haal versie 2 binnen Het klassieke taakvenster: importeren, bewerken, opslaan. Voorstelling van enkele montageprogramma’s.
Godsdienst 1.
Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
Logotypes Woord- en beeldmerken.
Een Website Voor Je School FrontPage Door …  Hans De Four  KlasCement:  Classy:
Doelpubliek • Bedrijven • Verenigingen • Iedereen die reclame voor zijn bedrijf of product wenst te maken Fictieve tekst op de indexpagina.
Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.
Basis begrippen.
Het oog wil oog wat. Kijk ook op
Aan de slag met Evernote Documenteer je leven, overal en altijd 1.
Muziek downloaden PVGE Computerclub 5 JANUARI 2012.
Hang je poppetje op de muur.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( s y n o p s i s )
Werkgroep video prototyping V1 blok 2 Maaike van Cruchten b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Presentatie over Gras Parkieten
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Digitale fotobewerking Seniorweb
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
©HAN.
Presentatie op datum - De wereld van … Wat is jouw onderwerp?
Ideeen voor immersive spaces. Kan alle kanten op. Beklemmend
Introductie docent Huisregels (weggooien als je daar niet aan doet ;)
Photoshop opdracht “Object” Zoek een afbeelding van een object Minimale resolutie: 500x500 pixels Maak op je harde schijf een aparte folder voor deze opdracht.
E-Readers wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 21 oktober © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Het maken van een spreekbeurt
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
Welkom bij Immersive space, de flashles Tijdens deze lessen, leren wij je werken met het programma adobe flash.
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( Scenario ). Beschrijf de wereld die je wilt maken Wat is jouw visie op die wereld? Wat wil je overbrengen? Maak je.
robuust fantasy gelaagd transparant direct organisch textuur grillig sierlijk pretentieus gestileerd eenvoudig ingewikkeld realistisch ritme.
Medmec04 les 1 Engagement.
Opdracht 2 – Objecten in een ruimte.
F O T O – O P D R A C H T.
Design je eigen web-pagina Met behulp van Photoshop.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Gevorderde programmeer les
Lightroom les 4: Jean-Pierre Bongartz 11 februari 2015.
Beeldbewerking.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken Wat is kunst?
Transformatie verteld een verhaal Kunst Beeldend Derde periode.
Singer-Songwriter Zingen en spelen tegelijk Tekst Melodie Akkoorden Transponeren Stijl en tempo Tekst langer maken Vorm.
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Photoshop, Indesign en Illustrator
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Surrealisme.
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
© UNIEK IN DE KLAS.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Songtekst in beeld   Muziek kan dienen om een boodschap te vertellen… vaak gaat dat door middel van songteksten. Met foto’s kun je een beeldend verhaal.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
volgende bladzijde terug
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
Art & Design Gt 1 Architectuur: Torens
BRUGGEN Art & Design opdracht ‘Architectuur’ - GT1
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
Art & Design Productvormgeving.
Transcript van de presentatie:

Vraag studenten wie er wijn drinkt Vraag studenten wie er wijn drinkt. Of ze wel eens geprobeerd hebben uit te leggen hoe een wijn smaakt. 1

Soms is het moeilijk om woorden te vinden om iets uit te drukken Soms is het moeilijk om woorden te vinden om iets uit te drukken. Bijvoorbeeld bepaalde gevoelens. Of de smaak van wijn. 2

Nog een voorbeeld. Kun je oefenen. Die taal leren spreken.

Dat geldt ook voor praten over concepten en vormgeving. Kun je oefenen Dat geldt ook voor praten over concepten en vormgeving. Kun je oefenen. Taal leren spreken. Waarom is dat nodig? Lastig om te praten over ‘mooi’ of ‘leuk’ of çool’. Is mijn ‘leuk’ hetzelfde als jouw ‘leuk’?

Studenten vinden de immersive space opdracht soms vaag (‘visie overbrengen’). Kunnen communiceren over concept en vormgeving is belangrijk in communicatie met klanten. Die vragen net zulke ‘vage’ zaken of soms nog vager. ‘We willen inspireren’, mensen aan ons ‘binden’, we willen ‘professioneel’ overkomen, we willen ‘betrouwbaarheid’ communiceren. We willen het ‘Heineken gevoel’ overbrengen. Tja... Wat bedoelen ze dan precies (vraag 1) en hoe zou ik dat als ontwerpen kunnen verbeelden/visualiseren (vraag 2).

(ING, andere uitstraling, sfeer, boodschap en dus ook andere vormgeving) Studenten vinden de immersive space opdracht soms vaag (‘visie overbrengen’). Kunnen communiceren over concept en vormgeving is belangrijk in communicatie met klanten. Die vragen net zulke ‘vage’ zaken of soms nog vager. ‘We willen inspireren’, mensen aan ons ‘binden’, we willen ‘professioneel’ overkomen, we willen ‘betrouwbaarheid’ communiceren. We willen het ‘Heineken gevoel’ overbrengen. Tja... Wat bedoelen ze dan precies (vraag 1) en hoe zou ik dat als ontwerpen kunnen verbeelden/visualiseren (vraag 2).

vol beweging teer monumentaal degelijk asymmetrisch gestileerd realistisch lomp kleurig sierlijk ingewikkeld spannend eenvoudig pretentieus dynamisch robuust contrastrijk ritme complex terminologie (die je als vormgever nog wel eens gebruikt of hoort van anderen). Het gaat niet precies om de woorden maar wel om te proberen te communiceren over vormgeving. Wat wil je overbrengen? Hoe doe je dat? evenwichtig gelaagd vlak transparant fantasy textuur direct organisch grillig geometrisch

een boom… in immersive space De boom is bijvoorbeeld een ‘asset’ van de movie. Deze dia’s laten zien dat je een asset op heel verschillende manieren kunt weergeven. Vraag aan studenten een paar keer om woorden op te schrijven bij een beeld (van een boom). Bespreek klassikaal wat daar uit komt. EN: laat de vormgeving van je assets passen bij je concept, je visie. Dat kan op heel veel manieren. 8

Vraag aan studenten om te proberen met woorden de kenmerken van dit beeld/deze boom weer te geven. Organisch, futuristisch, fantasy, ronde vormen, beweging, contrastrijk, ‘natuurlijke kleuren’, golvend, vervormd, psychedelisch, gelaagd, vloeibaar, etc.

Vraag studenten beeldkenmerken te geven (taal) Vraag studenten beeldkenmerken te geven (taal). Romantisch (idealistisch), impressionistisch, rustiek/vredig tafreel, ruimtelijk (voor- en achtergrond), landelijk, zachte tinten, statisch, etc.

Op hoeveel manieren kun je een boom visualiseren?

stel jezelf deze vragen:

welke kenmerken van mijn product welke kenmerken van mijn product *) moet ik in de weergave van de boom kunnen zien? Vrolijk, griezelig, stylisch,kinderlijk, artistiek, fantasy, enz *) movie *) visie – wat wil je overbrengen op de gebruiker

welke kenmerken van de boom moet ik in de weergave van mijn ‘asset’ kunnen zien? Bladerdak, vertakking, stam, kleur, landschap-element, contour, motief.

Kies een object uit jouw immersive space. S T I J L O N D E R Z O E K – o p d r a c h t 7 Kies een object uit jouw immersive space. Welke (vorm)kenmerken heeft het nodig om in jouw space te passen? Wat moet het uitdrukken? Beschrijf de kenmerken van het object en de sfeer die dat object volgens jou uit moet drukken.

Kies een object uit jouw immersive space. S T I J L O N D E R Z O E K – o p d r a c h t 7 Kies een object uit jouw immersive space. Welke (vorm)kenmerken heeft het nodig om in jouw space te passen? Wat moet het uitdrukken? Beschrijf de kenmerken van het object en de sfeer die dat object volgens jou uit moet drukken. Ga vervolgens het object op tenminste 5 verschillende manieren ZELF visualiseren. Probeer tot een vormgeving te komen die past bij de sfeer van jouw immersive space. Varieer in techniek, kleurgebruik, bewerking, enz. Probeer uit! Gebruik bijvoorbeeld verschillende softwarepakketten en methodes. Denk daarbij aan fotobewerking, vectortekening, potloodtekening, etc. Voor criteria en de complete opdrachtomschrijving: online.han.nl (propC Immersive space)

NB: Niet plaatjes opzoeken van internet NB: Niet plaatjes opzoeken van internet. ZELF maken, uitproberen, tot een stijl zien te komen.

Wat maak je waarin?

Illustrator (of flash)

(Corel Draw) Painter

Photoshop

Photoshop

Afhankelijk van de stijl en sfeer van jouw wereld kies je een pakket (of meerdere pakketten) waarin je je ontwerp maakt.

Afhankelijk van de stijl en sfeer van jouw wereld kies je een pakket (of meerdere pakketten) waarin je je ontwerp maakt. Als je gaat tekenen, regel dan een TABLET!

Afhankelijk van de stijl en sfeer van jouw wereld kies je een pakket (of meerdere pakketten) waarin je je ontwerp maakt. Als je gaat tekenen, regel dan een TABLET! Tekenen is meestal veel werk.

Resolutie: 1024 x 768 (in photoshop en in flash)

Resolutie: 1024 x 768 (in photoshop en in flash) Werk in lagen (timeline in flash, lagen in photoshop en in illustrator)

Resolutie: 1024 x 768 (in photoshop en in flash) Werk in lagen (timeline in flash, lagen in photoshop en in illustrator) Teken ook in lagen!

Foto’s in photoshop kun je makkelijk kleiner maar niet groter maken (informatieverlies)

Foto’s in photoshop kun je makkelijk kleiner maar niet groter maken (informatieverlies) Flash is slecht in het schalen van foto’s

Foto’s in photoshop kun je makkelijk kleiner maar niet groter maken (informatieverlies) Flash is slecht in het schalen van foto’s Maak daarom je photoshopbestand net zo groot (afmeting/resolutie) als je flashbestand. Dan hoef je niets te verkleinen. Mits geen complex document. Uitleggen aan student.

Foto’s in photoshop kun je makkelijk kleiner maar niet groter maken (informatieverlies) Flash is slecht in het schalen van foto’s Maak daarom je photoshopbestand net zo groot (afmeting/resolutie) als je flashbestand. Dan hoef je niets te verkleinen. Bestanden kun je in flash importeren (bijvoorbeeld PSD inclusief lagen) Mits geen complex document. Uitleggen aan student.

Objecten kun je kopiëren en rechtstreeks in flash plakken (illustrator). Vectorobjecten kun je onbeperkt schalen

MAAK BACK-UPS!!

700 MB upload max! Herinnering aan de studenten dat hun totale portfolio niet meer dan 700 MB zwaar mag zijn, portfolio, fla, exe/swf. Zippen mag (2 ziopbestanden: werkboek en movie). Dat kan een beetje helpen. Voor upload procedure zie online han, studentendeel. Uitleg voor studenten en docenten.

Bijvoorbeeld... Beeldbanken: www.sxc.hu http://www.imageafter.com/ Textures: http://www.cgtextures.com/ Audio software: Adobe Audition (Soundforge) (Audacity)