Welkom. Welkom De agenda ziet er als volgt uit: Voorstellen van het team MR Speerpunten dit jaar Ouderraad Personele inzet TSO/NSO: Op Stoom Studie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MR Vlinderbos jaarverslag 2012 – Wij zijn de MR! Oudergeleding:  ………….contactpersoon Ouderraad  Hans Waldercontactpersoon Bestuur  Yolande Bakker.
Advertisements

Infoavond groepen 3 en 4 WELKOM.
Medezeggenschapsraad
De agenda ziet er als volgt uit:
JAARVERGADERING 1 OKTOBER Agenda  Opening  Agenda  Rondvraag  Notulen jaarvergadering 2011  OR  MR  Directie/Team obs De Bussel.
Informatieavond groep 3
Een kijkje bij de nt2.
Informatieavond groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
MEDEZEGGENSCHAPSRAAD
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
10 minuten MR in een notendop
MR 10 minuten MR in een notendop Agenda Wat doet een MR Samenstelling van de MR Jaarverslag Planning
1. 2 Andere Tijden Vijf-gelijke-schooldagen-model. Agenda voor vanavond: Uitleg van het doel van deze avond. Wat zijn de schooltijden? Hoe ziet een dag.
MR De Palster Mede vormgeven aan beleid op school Waar staan we voor! Als medezeggenschapsraad bestaande uit leerkrachten en ouders willen wij mede vormgeven.
Programma welkom presentatie OV stemmen van de leden
MR Vlinderbos jaarverslag 2009 – Wij zijn de MR! Oudergeleding: Carel Albertscontactpersoon Ouderraad Hans Waldercontactpersoon Directie Jeroen.
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Informatieavond Start uur Welkom in groep 6.
Onze kanjers.
Welkom in groep 8M Het laatste jaar van de basisschool!!!!!!
Nutsschool Hertogin Johanna Locatie V.
WELKOM Jaarvergadering ouderraad
De agenda ziet er als volgt uit:
Bijeenkomst voor (G)MR passend onderwijs
Onderwerpen van deze avond
Ouderinformatieavond groep 0/1
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Basisschool Op De Horst
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Schooljaar 2015/2016.
 Wat is medezeggenschap?  Taak en rol van de MR?  Belangrijkste onderwerpen / Jaarverslag 2013 – 2014  Samenstelling MR  Vragen? ONDERWERPEN.
Groep 5/6 René Hellingman
Welkom in groep 6D.
Algemene Ledenvergadering 8 oktober Inleiding Welkom en opening door de voorzitter van de OV Ingekomen stukken en mededelingen Voorstellen Schooladviescommissie.
Informatieavond continurooster “Andere tijden” 16 november 2015
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
Schooltijden. 18 januari 2016Ouderavond schooltijden2 Agenda 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen.
SCHOOLTIJDEN op De Havelt 12 januari AGENDA: 1.Welkom. 2.Doel van de avond: informatieverschaffing en uitwisseling van meningen. 3.Voorstellen procesbegeleider.
BS Het Venster SCHOOLTIJDEN op Het Venster 19 januari 2016.
DE RANK CHRISTELIJKE BASISSCHOOL Open dag woensdag 17 februari van 9.00 u. tot u. U bent van harte welkom met uw kind.
SCHOOLTIJDEN op De Kastanjelaar Informatieavond 1 februari 2016.
Informatieavond Flora 21 september 2015 Oudervereniging Medezeggenschapsraad.
Informatie avond OBS Noord - maart Inhoud van de avond Welkom Algemene informatie obs Noord Video obs Noord Een dag in de kleutergroep Koffie/thee.
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
Welkom in groep 8. Waar gaan we het over hebben? Wie zijn wij? Hoe ziet onze dag er uit? Wat leren we in groep 8 Afspraken bij de gymles Huiswerk Voor.
Welkom!. Een voorstellen: Een voorstellen: Even voorstellen.
OuderVereniging Oirsbeek OVO Iedere ouder met een kind op basisschool de Sprong is automatisch lid (kostenloos)
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
DE RANK CHRISTELIJKE BASISSCHOOL Open dag Woensdag 17 februari van 9.00 u. tot u. U bent van harte welkom met uw kind!
Welkom in de kleutergroep maandag en dinsdag; juf Marjan woensdag, donderdag en vrijdag; juf Rinie maandag, dinsdag en donderdag; juf Almasa klassenassistente.
InformatieavondInformatieavond Groep 6 schooljaar
Per telefoon: Vanaf 15.15uur: Voor het maken van een afspraak; Of om zaken betreffende uw kind te bespreken. Vóór 8.15uur om ziekmeldingen.
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Algemene Ledenvergadering
Informatieavond groep dinsdag 5 september 2017
Cathelijne Uit den Boogaard
Namens de OR ouders/ leden van de Schothorst
Open dag OBS Noord – 14 maart 2017
Informatieavond groep 4
MR RK Josefschool Mede vormgeven aan beleid op school
12 september 2018 Welkom in: groep 7/8.
Medezeggenschap bij De Eshoek
Open dag OBS Noord – 7 maart 2018
Algemene Ledenvergadering
Open dag OBS Noord – 5 maart 2019
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
Welkom in groep 4.
Transcript van de presentatie:

Welkom

De agenda ziet er als volgt uit: Voorstellen van het team MR Speerpunten dit jaar Ouderraad Personele inzet TSO/NSO: Op Stoom Studie Sluiting (uiterlijk 21.00 uur) Interne begeleid/Didactiek Gelegenheid tot het stellen van vragen: we staan voor u klaar Cultuur Tevredenheidsonderzoek Ict Goed doel

Het Beatrixteam Groep 1 en 2 a juf Kina en juf Marloes Groep 1 en 2 b juf Evelien Groep 1 en 2 c juf Floortje Groep 1 en 2 d juf Milka en juf Esther Groep instroom Vacant Groep 3 a juf Judith en juf Edith Groep 3 b juf Leony

Vervolg Groep 4 a juf Lisette en meester Benno Groep 4 b juf Trudie en juf Natascha Groep 5 a juf Irene en meester Ton Groep 5 b juf Mirelle en juf Irene Groep 6 a juf Martine en juf Lisette Groep 6 b juf Kim (wordt vervangen door juf Floor Groep 7 a juf Loekie en juf Lieke

Vervolg Groep 7 b juf Anouk Groep 8 a meester Erik Groep 8 b juf Cindy Vakleerkracht gym juf Carlijn Administratie juf Karin Intern begeleider juf Olga Onderwijsassistenten juf Carlijn, juf Sylvia, juf Asia en juf Berdie

Vervolg Directie en Conciërge Tom en Jerry Stagiaires: Jeroen (gr. 8a), Manon (IB), Mandy(gr.1 / 2), Judith(gr. 7b), Mandy (gr. 7a), Yuri (gr. 6b), Channah (gr. 8b), Emely (gr. 4b), Ellen (gr. 3b) en ….de rest volgt

Speerpunten 2012-2013 Communicatie Personele inzet Kwaliteit * Website Doorgaande lijn didaktiek/gedrag * Andere schooltijden Cultuurproject * Naschoolse activiteiten * Nieuwe methode: Klankkast, taal/spelling en Lezen * Tevredenheid en Plezier!!*

Personele inzet Directie LB-functies bouwcoördinators Onderwijsassistenten Administratie Interne begeleiding

Studie Afgelopen jaar: Cursus gedrag (Cindy) Cursus coaching (Olga ICT-workshops (team) Focus / opbrengstgericht werken

Komend jaar Klankkast Coaching Opbrengstgericht werken olv Universiteit Twente Middenmanagment BHV

Vervolg Kweekvijver (Cindy en Anouk) Middenmanagement (Evelien) BHV (10 man/vrouw)

ICT evaluatie dit schooljaar Digiborden: o.a. bij de nieuwe methodes/scholing team Software bij rekenen naast de bestaande software ingevoerd Aandacht voor mediawijsheid Leerlingvaardigheden: Powerpoint, Word Opdrachten voor getalenteerde kinderen

ICT komende jaar Digiborden: ook voor kleuters ???!!!! Teamscholing op maat Software bij de methodes borgen Aandacht blijven houden voor veilig internetten/ mediawijsheid Leerlijnen ICT voor de kinderen

Tevredenheidsonderzoek juni 2012 Leerlingen Ouders Personeel

Goed doel Dit jaar 5000 euro: Nieuw doel: Schoolpleinplan komt z.s.m. Wordt nog besloten.

Intern Begeleiding Toets kalender. Analyse leerling-,groeps-, school niveau SCOL afname herfst/lente Didactiek: Directe instructiemodel Estafette groep 4 FOCUS Opbrengst gericht werken deel 2 o.l.v. Universiteit van Twente: spelling Klankkast groep 1 en 2

Didactiek Voortzetting implementeren didactiek (LB) groep 3 t/m 8: Timetimer Rondes lopen Instructietafel Pictogrammen Dagtaken Week taken experiment

Directe instructiemodel De effectiviteit van het directe-instructie model wordt naast de interactieve mogelijkheden mede bepaald door de mogelijkheid om gedifferentieerde instructie te geven. Dit komt tot uiting in de afwisseling van groepsinstructie, subgroepinstructie en individuele instructie. Lesgeven met behulp van het directe instructiemodel is daarom een belangrijke conditie voor het omgaan met verschillen tussen leerlingen. Wij werken volgens onderstaand lesschema.

Estafette Sluit aan bij VLL AVI proef technische leesvaardigheid . Estafette Sluit aan bij VLL AVI proef technische leesvaardigheid gerichte instructie. meer leerwinst

Klankkast Interactief taalonderwijs met de Klankkast fonologische ontwikkeling: - zinnen in woorden - woorden in klankgroepen - rijmen - analyse/synthese thema’s Nieuw materiaal en cursus Laatjes muziekdoosje schoentjes lettervlieg rijmbal

Cultuur: Wat gaan we doen komend schooljaar? . Cultuur: Wat gaan we doen komend schooljaar? -Extra aandacht voor muziek -Maandvieringen -Kinderboekenweek -Excursies -Cultuurproject kunst & culturen, Dit keer het land waarin wij wonen: Nederland.

MR LB-functies Besluit andere schooltijden Vaste onderwerpen: School- en jaarplan, School- en jaarverslag, schoolgids controleren. Formatieplan. Onderwijskwaliteit en zorgplan. Tevredenheidsonderzoek. Veiligheid. Wat heeft de MR bereikt in ’11/’12 -Nuanceringen en voorstellen van, aanvullingen en controle op beleid. -deelname aan BAC directie en LB functies: nieuwe directeur -Signalen en beleving van ouders voor het voetlicht gebracht. Speerpunten LB-functies Besluit andere schooltijden

MR Wat: MR is (gekozen) vertegenwoordiging van ouders en teamleden. Doel: Helpen vormgeven van het beleid op de Beatrixschool Hoe: Voorstellen van het bestuur of de directie beoordelen. Adviserende rol m.b.t. beleidsontwikkeling Controle van afgesproken beleid. Contacten onderhouden met ouders, teamleden, GMR, PGMR en externen m.b.t. beleidszaken.

MR Contact: Leden van de MR: mr@beatrixschoolhaarlem.nl Informatie op de website. Agenda week van tevoren in de weekinfo. Notulen na de volgende vergadering op de website. Ouders: Liesbeth Adelmeijer Kees-Jan Overdevest Ingeborg Steenman Teamleden: Edith Cramer-Jacobs Erik Menger Cindy Prins-Baretta (voorzitter)

De Ouderraad (OR)

Bruggenbouwers tussen school en ouders! Doel van de OR Bruggenbouwers tussen school en ouders! Bevorderen van het contact tussen ouders en school, Helpen bij de organisatie van verschillende activiteiten samen met het team, Beheren van de ouderbijdrage en toezien dat deze op een verantwoorde manier gebruikt wordt.

Activiteiten: Worden georganiseerd voor de kinderen (paasviering, schoolkamp, kerstviering) Worden georganiseerd voor de ouders (kerstborrel, thema-avond, boenborrel) Aandacht voor de inrichting van schoolgebouw en terrein (bijv bibliotheek, speelplein) In kleinere groepjes zich bezighouden met verkeer, veiligheid, bibliotheek, en ICT.

Vergaderen OR Bespreken activiteiten Bespreken vragen van ouders OR vergaderingen zijn openbaar (6x per jaar) publicatie vergaderdata, agenda en notulen op de website

Ouderraad 2012-2013: Linda Smit (Aantredend voorzitter) Joosje Bakker (aftredend voorzitter) Adrie Pancras(Penningmeester) Peter Blondel (Secretaris)  Niels Borregaard (Verkeersouder) Suzan van der Pas Wietske Janssen

Via de link van de ouderraad Agenda en notulen van de vergaderingen, zijn ook voor u via de website te bekijken.

Ouderbijdrage: Ouders betalen een vrijwillige ouderbijdrage van 65€. Iedere ouder is automatisch lid van de Oudervereniging. Ouderbijdrage wordt besteed aan excursies, sportevenementen, de bibliotheek, feesten, kamperen en incidentele bijdrage zoals speeltoestellen voor schoolplein

Lid worden? De Ouderraad heeft een eigen e-mailadres: OR@beatrixschoolhaarlem.nl Mocht u leuke ideeën hebben of gewoon wat willen vragen, wij horen het graag!  

De Beatrixschool en Op Stoom Afspraken over: Tussen Schoolse Opvang Buiten Schoolse Opvang

VRAGEN: WE STAAN VOOR U KLAAR Sluiting VRAGEN: WE STAAN VOOR U KLAAR

Thema : brr wat koud

Thema “eet smakelijk””.

Nieuwe letter bij nieuw thema

eet en drink smakelijk

Bedankt en tot ziens

Bewegingsonderwijs (Daan) Jeugdsportfonds Volgend jaar: Zwemmen: Natte gymles voor groep 7 en 8 op vrijdag. per groep 3 t/m 8: 90 min. Gym op maan- en woensdag. Locatie: Albert Schweitzerschool en zwembad de Planeet

Schooltijden (Tom). Andere schooltijden HET HOORNS MODEL IS GEHEEL INGEVOERD!! Alle groepen op woensdag en vrijdag tot 12.20 uur uit. Vijf-gelijke-schooldagen gaan niet door…

MR (Oscar) Leden van de MR Afgelopen jaar. Oscar Meijer (voorzitter) Joy Bijleveld Bas Post Annemieke Everts Eva Koper Simone de Vries Afgelopen jaar. Komend jaar. Het beleid en activiteiten van school

Ouder Activiteiten Commissie (Esther en Esther) Saai hoor!

Ouder Activiteiten Commissie Saai? Nee…, het wordt leuk door de OAC!

Ouder Activiteiten Commissie Versieren van de school (herfst , sint, kerst, voorjaar) Sinterklaas: aankomst op school, thema eromheen, schoencadeautjes en cadeau’s Kerst, klein presentje voor elke leerling en chocomel en glühwijn op het achterplein voor de ouders Kinderdisco Ouderdisco Voorjaarsontbijt Drankjes en iets lekkers bij de avond 4 daagse Klassenbudget (in elke klas extra’s om te spelen / oefenen) Boeken bibliotheek Extra workshops bij het cultuurproject Al het groen rondom de school Speelmogelijkheden op het schoolplein Extra’s bij het eindfeest (bijvoorbeeld springkussen) Alleen mogelijk met enthousiaste inzet van ouders én de jaarlijkse bijdrage aan de OAC!

Overblijf (Judith) Enquête De prijs goed Informatievoorziening voldoende Laagdrempelig bij vragen/problemen goed Beleid t.a.v. gezond eten goed Veilig gevoel voldoende Bent u op de hoogte wie de leiding heeft matig Kennis over uitvoering supervisie slecht Ouderparticipatie weinig interesse Eindcijfer 7

Afsluiting (Tom) Bedankt!!!!