Sudoku Door Yee Ki Au. Wat is een sudoku?  een puzzel van negen bij negen vakjes met een klein aantal ingevulde cijfers. De kunst is de overige vakjes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ICT Lessen Via onderstaande Modules worden de leerlingen
Advertisements

Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
PSD Basisstructuren programmeren.
KINN 2010 •OOP •O Object •O Georiënteerd •P Programmeren.
Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.

Module 7 – Hoofdstuk 5 (1) SQL – een begin.
Hoe een TomTom een sudoku oplost
Een paar programma’s met een aantal basisprincipes.
Autheur: Peter Zijsling
Experimenteel onderzoek
Tabellen Metingen schrijf je meestal op in een tabel
En zijn magisch vierkant
om deze presentatie uit te voeren
In de juiste volgorde Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie

Vorm en Compositie Begrippen klas 1 t/m 3.
To share is to multiply.
en zijn magisch vierkant
Computers en Visueel Gehandicapten
Kolom aanmaken en cijfers invoeren in Grade Center.
Hoofdstuk 6 – Tabellen en grafieken
Lachertje.
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Experimenteel onderzoek
Grafieken, organigrammen
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 4 - onderwerpen Tellen.
Chris Pollentier 18 / 12 / 2002 De LOGO taalwereld.
Eindwerk Kunstmatige intelligentie Door Nick, Tess, Dieter.
Tribal Wars Simulator.
Eindproject programmeren “Monster”
Russische roulette Live or die. 7 delen Startmenu Inzet Aantal kogels Het schot While - functie Opnieuw ja/nee High score.
Visual Basic For Applications De stappen De nieuwe woorden Datum invoegen Formulier Standaardteksten invoegen Naam invoegen Formulier van kleur veranderen.
KINN 2010 OOP O Object O Georiënteerd P Programmeren.
The [31,21,5] error correcting cyclic code Door: Finbar S. Bogerd.
Samenvatting hoofdstuk 1
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Accountmanagement H3 Statistiek Junior accountmanager.
CHEFKE DESIGNS Presents PET-SHOP Dierenwinkel Ga maar snel kijken.
Lessen Wim Beks PP 2003 Les 24 Vlechtwerk Wim Beks.
Torens van Hanoi ● Uitgevonden door Franse Wiskundige Edouard Lucas in ● Beschreven in zijn wiskundig “spelletjesboek” Récréations Mathématiques.
Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken
Tafelcurus U12. Agenda Twee personen aan de tafel: tijd en scoreformulier. Tijdwaarneming De pijl Het scoreformulier.
Praktijkgerichte workshop Handelen bij een overdosis [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
Assenstelsel tekenen.
Oic even weken..
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Codetuts Academy Les 6 Module 2a Php Fundamentals 1.
Wanneer je een schip wil bouwen breng dan niet direct mensen bij elkaar om hout te slepen, werktekeningen te maken en taken te verdelen. Leer de mensen.
Een enquête maken met Google Docs Je gaat leren hoe je een enquête kunt maken in Google Docs met een Formulier. De link kun je vespreiden zodat de vragenlijst.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Absolute aantallen en relatieve aantallen
1.
En zijn magisch vierkant
Deutschland stellt sich vor
Worksjop van de MakAIRsjop
Modelleren en Programmeren voor KI Practicumopdracht 4: SAT Solver
Lotgenoten Bijeenkomst 15.
Minimodules voor de 3e klas
Informatie-analyse 1: Er zijn veel manieren om een database te vullen
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Magische bits Bron: csunplugged.org.
Bewerkingen met matrices - Deel 3
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
We gaan een Import boeking aanmaken
Hoe maak je een eyecatcher
Clonen van een container
De vierkantjes puzzel Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Transcript van de presentatie:

Sudoku Door Yee Ki Au

Wat is een sudoku?  een puzzel van negen bij negen vakjes met een klein aantal ingevulde cijfers. De kunst is de overige vakjes ook in te vullen op zo'n manier dat in elke horizontale lijn en in elke verticale kolom de cijfers 1 tot en met 9 één keer voorkomen. De puzzel is onderverdeeld in negen blokjes van drie bij drie, die elk ook weer eenmaal de cijfers 1 tot en met 9 moeten bevatten

Het programma Men moet de cijfers van de sudoku in een matrix zetten Men moet de cijfers van de sudoku in een matrix zetten Het programma zegt dan of de sudoku juist is of niet Het programma zegt dan of de sudoku juist is of niet

Matrix invoeren ► Men moet de cijfers van de sudoku in een matrix zetten ► Dan kan men de matrix geven in het programma ClrHome Disp "GEEF SUDOKU IN" DelVar [E] Input "?",[E]

De rijen Het programma gaat eerst nakijken of de rijen in orde zijn Het programma gaat eerst nakijken of de rijen in orde zijn If L(1)=L‚(1) and L(2)=L‚(2) and L(3)=L‚(3) and L(4)=L‚(4) and L(5)=L‚(5) and L(6)=L‚(6) and L(7)=L‚(7) and L(8)=L‚(8) and L(9)=L‚(9) Then Z+1üZ Goto A Else Disp "FOUT IN RIJ",Z End Else Disp "RIJEN OK" End DelVar L DelVar L‚ seq(X,X,1,9)üL‚ 1üZ Lbl A If Z 9 Then [E](Z,1)üL(1) [E](Z,2)üL(2) [E](Z,3)üL(3) [E](Z,4)üL(4) [E](Z,5)üL(5) [E](Z,6)üL(6) [E](Z,7)üL(7) [E](Z,8)üL(8) [E](Z,9)üL(9) SortA(L)

De kolommen Dan gaat het programma nakijken of de kolommen in orde zijn 1üY Lbl B If Y 9 Then [E](1,Y)üL(1) [E](2,Y)üL(2) [E](3,Y)üL(3) [E](4,Y)üL(4) [E](5,Y)üL(5) [E](6,Y)üL(6) [E](7,Y)üL(7) [E](8,Y)üL(8) [E](9,Y)üL(9) SortA(L) If L(1)=L‚(1) and L(2)=L‚(2) and L(3)=L‚(3) and L(4)=L‚(4) and L(5)=L‚(5) and L(6)=L‚(6) and L(7)=L‚(7) and L(8)=L‚(8) and L(9)=L‚(9) Then Y+1üY Goto B Else Disp "FOUT IN KOLOM",Y End Else Disp "KOLOMMEN OK" End

De vierkantjes  Tenslotte kijkt het programma na of de vierkantjes in orde zijn DelVar L 1üT 2üU 3üV 1üP 2üQ 3üR Lbl C If V 9 Then [E](T,P)üL(1) [E](T,Q)üL(2) [E](T,R)üL(3) [E](U,P)üL(4) [E](U,Q)üL(5) [E](U,R)üL(6) [E](V,P)üL(7) [E](V,Q)üL(8) [E](V,R)üL(9) SortA(L) If L(1)=L‚(1) and L(2)=L‚(2) and L(3)=L‚(3) and L(4)=L‚(4) and L(5)=L‚(5) and L(6)=L‚(6) and L(7)=L‚(7) and L(8)=L‚(8) and L(9)=L‚(9) Then P+3üP Q+3üQ R+3üR If R 9 Then T+3üT U+3üU V+3üV 1üP 2üQ 3üR End Goto C Else Disp "FOUT IN VIERKANT" End Else Disp "SUDOKU OK" End

Het resultaat Als alles in orde is, verschijnt dit op het scherm. Als er rijen of kolommen of vierkantjes verkeerd zijn, geeft het programma dit aan.