Versrapport 2006 1. Deen Albert Heijn Jan Linders / Jumbo GfK Panel Services: Joop Holla Adriënne Koreman
Opzet onderzoek GfK PanelServices Benelux Versrapport 2006 In week 37 van dit jaar zijn middels het GfK ConsumerScan Panel ruim 6000 winkelbezoeken bij de supermarkten door de eigen consumenten/klanten beoordeeld. Voor de 3 versgroepen: - vlees - groente en fruit - brood is het oordeel van de consument gevraagd in de vorm van een rapportcijfer over: - aantrekkelijke aanbiedingen - lage prijzen - goede kwaliteit / versheid - ruime keuze assortiment De supermarkt die het hoogste gemiddelde scoort over de 12 aspecten (en minimaal 50 beoordelingen heeft) wordt benoemd tot Verssupermarkt van het jaar 2006.
Waardering versafdelingen van supermarkten De versafdelingen van supermarkten worden door hun eigen klanten op de vier gemeten aspecten ruim voldoende beoordeeld, nl.:
Waardering versafdelingen van supermarkten Toch is er nog volop ruimte voor verbetering, want ondanks het feit dat men klant is bij een bepaalde supermarktformule en in principe de eigen winkelkeuze beoordeelt, worden voor een aanzienlijk aantal winkelbezoeken de versafdelingen met het schoolcijfer 6 of lager beoordeeld, nl.:
Overall klassement * o.b.v. het gemiddelde van de 12 gemeten kenmerken: 4 aspecten van 3 versafdelingen
Top 5 versafdeling vlees * o.b.v. het gemiddelde van de 4 aspecten
Top 5 versafdeling groente/fruit * o.b.v. het gemiddelde van de 4 aspecten
Top 5 versafdeling brood * o.b.v. het gemiddelde van de 4 aspecten
Versrapport 2006: schoolcijfers* * o.b.v. het gemiddelde van de 12 gemeten kenmerken: 4 aspecten van 3 versafdelingen
Versrapport 2005: schoolcijfers* * o.b.v. het gemiddelde van de 12 gemeten kenmerken: 4 aspecten van 3 versafdelingen
Versrapport 2006: schoolcijfers* o.b.v. het gemiddelde van de 3 versafdelingen per gemeten aspect.
Versrapport 2006: schoolcijfers* o.b.v. het gemiddelde van de 3 versafdelingen per gemeten aspect.
Versrapport 2005: schoolcijfers* * o.b.v. het gemiddelde van de 3 versafdelingen per gemeten aspect.