Intramuraal, voeding, Pediatrie, pooler, ontkoppelen, vocht, helpende, Immunotherapie, verzorgende, hostmanship, bejegening, Arteriële trombose in.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Elkaar liefhebben in de gemeente wordt gemakkelijker wanneer je elkaars liefde voor God ziet.
Advertisements

Decentralisatie AWBZ naar Wmo Projectleiders Genie Hendriks, directie Ontwikkeling Caroline Krijnen, directie Ontwikkeling 15 juni.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Introductiebijeenkomst
Respectvolle bejegening
Game > gastheerschap
De juiste koers! Een initiatief van de GSN Management Group BV.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Training Horecateam Het Rijk Golfbanen
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Talenten ‘vinden & binden’
r.k.v.v. Tongelre – Normen en Waarden
Rolpatronen.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Gedrag in organisaties, 10e editie
Waarvoor doen wij de bepaling
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
detaillistenpromotie
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
TEKST CULTUUR & ORGANISATIE
De arbocatalogus VVT in de praktijk
Identiteit VBG Enkhuizen
Tja wat zal ik zeggen… Zorgmedewerkers leren omgaan met levensvragen
1 Extramuralisering van de Christelijke identiteit Vanuit het perspectief van de cliënt Barend van Leeuwen 11 juni 2004.
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Marco Gala 14 mei 2014.
Organisatiecultuur in OCMW en gemeente A clash of civilisations?
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Symposium 5 jaar poliklinische apotheek ASz
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Rol van cultuur bij kennismanagement Jan Meijer Den Haag, 1 december 2005.
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Project ‘Ernstig betrokken’
Bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus
Netwerken met Social Meaning
De Rode Knop van Viattence
SCHPA 2.57 Organisatie en beleid week 2.
Mental Coachen Wat? Waarom? Wie?.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Determinanten en andere beïnvloedende factoren bij medicatiegebruik
Wie zijn wij? Graag willen wij ons eerst aan u voorstellen. Wij zijn Brando en Lianne met Samuel, Ruth, Salomé, Yaela en Jaimie van Oosten, Arjan, Marissa.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Titel Hospitality experience. Klantreis Bij Hospitality zetten wij de klantbeleving centraal. Wij ondersteunen klanten in de optimale gastvrije klantreis.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 5 Onderdeel : CULTUUR
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
© prof. dr. Lucas C.P.M. Meijs, prof.dr. Lucas C.P.M. Meijs Eva van Baren MscBa De economische waarde.
‘Hoe we blijvend leren’ Peuterspeelzalen Rijnstad 12 Juni 2013.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Operatieassistentie Les 2. Opdracht les 1 Mevrouw Smits maakt aan de balie een afspraak voor de sterilisatie van haar labrador retriever Noortje. Zij.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Gastvrijheid De Zellingen Presentatie. Locaties De Zellingen Verpleeg- en reactiveringscentrum Rijckehove Woon- en zorgcentrum Crimpenersteyn Woon- zorgcentrum.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Vanuit overtuiging een patiënt laten participeren
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Mantelzorg en belastingheffing
Pluriforme samenleving paragraaf 2
VISIE OP LEIDINGGEVEN : MODEL
Elkaar liefhebben in de gemeente wordt gemakkelijker wanneer je elkaars liefde voor God ziet.
Rivas Zorggroep de beste partner van de huisarts !?
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Ontwikkeling, wij als EBS
Boeien en binden van goede medewerkers
TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

Intramuraal, voeding, Pediatrie, pooler, ontkoppelen, vocht, helpende, Immunotherapie, verzorgende, hostmanship, bejegening, Arteriële trombose in een neonaat na een navelarterielijn in situ, welzijnsactiviteiten, extramuraal, pgb, afschouw, eindoplevering, Sara en Willie, infectiepreventie, cliënt, flexer, patiënt, prikkels, healing environment, ondervoeding, patiëntgericht werken, mantelzorg, bepalen, droog schoonmaken

Even de koers bepalen……

Gastvrijheid is een emotioneel ‘spontaan’ proactief gedrag/attitude en wordt grotendeels gecreëerd door een mensgerichte bedrijfscultuur in combinatie met structurele aansturing. De beste gastvrijheid komt uit het hart, op het moment dat de gast het idee heeft dat hij oprecht, authentiek en persoonlijk benaderd wordt.

Gastvrijheid is niet te leren maar: …wel af te leren (-) …of te adopteren! (+) Je moet het verankeren in je organisatie. Gastvrijheid

De cultuur van een organisatie wordt weerspiegeld in haar normen en waarden en wat van haar medewerkers wordt verwacht Een ‘intern’ klantgerichte bedrijfscultuur kan helpen om de totale ‘gastgerichte’ prestatie van een organisatie te verbeteren t.b.v. de gast. Het is de NORM!!!! Interne bedrijfscultuur

Wat vinden wij normaal??

Maak van GASTVRIJHEID een REGEL of PROTOCOL! Wat is hier NORMAAL? CONTROLEERBAAR BELONEN/BESTRAFFEN Aandacht geven en ontvangen maakt mensen blij. Het moet een voorbereidde 'geschreven' regel worden- en zijn. Hoe krijg je het Normaal?

Maak het BELANGRIJK!!! Voorbeeldfunctie (Aandacht) Primaire controle op Normaal Gedrag (het is werk) Sollicitatiegesprekken Inwerkprogramma’s Coaching/training Met welke middelen…..?