DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie Sebastian Schipper[c] May Bui Dineke Delst Maarten Förster Ronald Capelle INTRODUCTIE
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Primaire doelgroep Theater Diligentia wil proberen hun vaste bezoekers met een gemiddelde leeftijd van 34 jaar, minimaal 1 voorstellingen per jaar extra laten bezoeken. Secundaire doelgroep Theater Diligentia wil onder jongeren tussen de jaar en allochtonen meer naamsbekendheid krijgen. Deze groep moet ervoor zorgen dat de lege plekken, die er nu nog zijn bij de voorstellingen, worden opgevuld Toelichting: Door aandacht te besteden aan multiculturele voorstellingen proberen zij de allochtonen ook te integreren en zodoende verschillende culturen te overbruggen. COMMUNICATIEDOELSTELLING
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA POSITIONERINGSGRAFIEK
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Binnen de culturele aanbod in Den Haag is Diligentia/ Pepijn voor 34-jarige aantrekkelijker dan elders in Den Haag door het diverse educatieve en culturele aanbod. Dit wordt bewezen door de hoge toegankelijkheid en dat leidt tot een sterkere relatie tussen bezoeker en podium. Transformationele positionering – gebaseerd op een aantal waarden Waarden van Diligentia Entertainment Educatie Toegankelijkheid Overbruggen van culturen POSITIONERINGSTATEMENT
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Primaire doelgroep34-jarigen Secundaire doelgroep18- tot 30-jarigen + allochtonen Huidige doelgroep mag wat breder voor hogere naamsbekendheid Waarom kiest deze doelgroep voor Diligentia? Makkelijk bereikbaar (centrum Den Haag) Veel aanbod (muziektheater, kamermuziek) Doelgroep is opgegroeid met internet en 80% van de tickets worden online verkocht Angst: Voorstelling is niet zoals verwacht Verlangen: Een gezellig avondje uit in Den Haag Onzekerheden: Liever ergens anders uit willen gaan. Bij andere gelegenheden meer zekerheid op plek/toegang Allochtonen “De theaters vormen door de toegankelijkheid van cabaret een ideaal cultuurportaal” PROPOSITIE
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Bedankt voor uw aandacht. SLOT