Project ondersteuning Medewerker beheer ICT Leerjaar 2 Blok 8 Les 5 Probleemafhandeling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Analyse van incidenten
Advertisements

Ict - beleidsplan
Infoavond vrijdag 6 september 2013
Filmpje voor servicedesk
Werken met HeRMAN Webtoepassing voor het beheren van de competenties in elk aspect van het personeelsbeleid.
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
Analyse van de organisatie Individuele Organisatieopstelling op papier
De informatiespecialist maakt
Muziek : Bert Kaempfert Morgen
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Klantgerichte ICT organisatie
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Moppen over jantje! Jantje is op school. De meester: "Wie zichzelf dom vindt gaat staan". Iedereen blijft zitten. Opeens gaat Jantje staan. De meester:
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
OCMW’s en activering Een discussie binnenshuis… VVSG-studiedag
Project Goal Opleiding Ict-beheer.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Ziekteverzuim Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 115.
Leidinggeven en coachen
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Mamut Kassa K.D.C Swakhoven
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Project Erusmushuis ICT Beheerder Leerjaar 3 Blok 1.
Project Rassidon SAS Netwerkbeheer Leerjaar 3 Blok 1.
Project Erusmushuis UML
Project ondersteuning Medewerker beheer ICT Leerjaar 2 Blok 8.
MCSA traject Leerjaar 4 H /10 Agenda Samenvatting H1.
ICT Beheerder Leerjaar 4 Blok 1 en 2
Project Erusmushuis UML
PGO! In PGO ligt het accent op het zelf doen, je gaat actief aan de slag met vragen uit een beroep, je bestudeert praktijksituaties en leerstof die daar.
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
2014 EVALUATIES N+1.
Basis Computer Gebruik
Preek 1 Petrus 4: 7-11.
Project Proceshuis Road show
Ouderkring groep
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Joep Lobée 31 oktober 2013 De 7 principes en mijn ervaring.
Taalhulp Les 9. Idioom Vul in Voor het geld hoeft ze het niet te doen, maar misschien is de kick de reden waarom Tamara Ecclestone lingerie en badmode.
Werkzoekenden bestrijden werkloosheid …over het vergroten van de arbeidsmarkt en koopkracht, het aanjagen van de economie, door het verminderen van de.
Z I U E K M.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Online filmpjes maken. (
Introductie Systems Engineering
Rekenen op SMC Landelijk kader:  2014 eerste rekenexamens  2013 pilot  Voor havo 3F (voorbeeltoets)voorbeeltoets  Veel lezen, structuren, goed aanpak.
Briant College Fictie h4 Tijd. Briant College ­ Op welke manier een schrijver ‘tijd’ gebruikt in een verhaal. 2 Wat ga je deze les leren.
Werken in de keten. Wat is werken in de keten SHL opdrachten.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Op zoek naar antwoord.
Ik ben vandaag niet thuis Ga jij naar de Colruyt? Ten eerste breng je choco mee Denk ook aan Nesquik Daarnaast nog mandarijntjes En ten slotte mag je geen.
Feiten Meest voorkomende helpdeskproblemen.  Per werknemer wordt gemiddeld een half uur per dag(!) besteed aan zoeken naar ICT antwoorden.  Productieverlies.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Bons op de deuren! BMI-congres 31 mei Linda Kos (Zaans Medisch Centrum) Katja de Jongh (Franciscus Gasthuis) Carmen van der Heijden (Franciscus Gasthuis.
Introductie ICT ICT Introductie.
Verbanden en signaalwoorden
Succesvol implementeren in de zorg
Meldingen registratie business information management
Effect van vertelstandpunt, tijd
Week 1, les 5.
blok 2 les 4: contact met elkaar
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Een kijkje in de keuken bij KleurrijkWonen
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Project ondersteuning Medewerker beheer ICT Leerjaar 2 Blok 8 Les 5 Probleemafhandeling

/11 Agenda Introductie Voorbeelden Structuur Cause-effect Graph Volgende week Vragen

/11 Introductie Kerntaak servicedesk/serviceverlening Oplossen en registreren van problemen Problemen ontleden soms erg zwaar

/11 Voorbeelden Simpele probleem Mijn beeldscherm laat niets zien Kan veel oorzaken hebben Structurele manier van aanpak is vereist!

/11 Structuur: P in / O uit Klant belt op met een probleem Servicedesk vraagt waarom dit probleem plaats vindt om op deze wijze de oorzaak te kunnen achterhalen

/11 Structuur: O in / G uit Klant belt op en verteld de oorzaak Servicedesk vraagt wat dit voor gevolg kent, en vraagt daarna waarom dit een probleem is om op deze wijze de gevolg te kunnen achterhalen

/11 Structuur: G in / P en O uit Klant belt op en verteld het gevolg Servicedesk vraagt waarom dit een probleem is en vraagt daarna wat de oorzaak hiervan is om op deze wijze de oorzaak te kunnen achterhalen

/11 Totaal

/11 Oefeningen Mijn PC doet het niet Is dit een probleem/gevolg? PROBLEEM Hoe achterhaal ik de oorzaak? Hoe achterhaal ik het gevolg? Waarom start hij niet op? Waarom is dit erg?

/11 Cause-effect Graph Kwantificering noodzakelijk! Op basis hiervan kan deels de prioriteit bepaald worden Oplossingen op oorzaakniveau formuleren!

/11 Volgende week Iedereen dient voor volgende les 3 applicatie voorstellen in. Vragen?