Wat heb ik geleerd? Omgang met leerlingen met autisme Mijn vakvisie (deels)formuleren Bevestiging van eigen kunnen Eigen stijl van lesgeven Ongewenst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Weg balk en splinter! Over vrije ogen en ootmoedige omgang met je naaste preek over Matteüs 7:1-5.
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Uitval en uitsluiting in het onderwijs
Reflectievaardigheden en instrumenten
Heb je even voor mij Presentatie Aart.
De ontwikkeling van de 7 competenties
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
muzikale bewerking van
U treedt nu binnen in de wereld van Magic. U bent getuige van het ongelooflijke.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Richtlijnen voor een vervullende liefdes relatie
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Gedragsproblemen: theorie Thema 1D 1.
Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP  Tekenen.
Vrij! In Jezus’ naam. Christus kwijtraken Vrij! In Jezus’ naam. Christus kwijtraken welk gewicht geef ik dingen in mij leven?
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Ik denk te ik IK !!. Ik denk te ik IK !! Ik denk te ik IK !!
ABC P1 B4.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Hoe hoor ik Gods stem 1. geloven 2. Zijn spreken 3. verzamelen
straffen en belonen vanuit de montessori visie
Zelfhulpgids naar werk
Autisme Vriendelijk Onderwijs
Aanpak problematisch gedrag
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Motivatie & differentiatie
Continuïteit in het onderwijs Richard Moore. Gelukkige kinderen zijn de beste leerlingen.
Curriculaire spinnenweb
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Welkom Leander Heeger Robbert Reijn “ wordt een droom werkelijkheid”
 De ander is ideaal. Hij/zij is (moet zijn) zoals ik wil.
OGW op de Firtel.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Samenwerken En Ontwikkelen. Samenwerken Met deze mensen werk ik samen.
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
VOS LERST103X Voorbereid op stage Peter Wildschut
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (94% in 2014) Goed:94% (94% in 2014) Matig:5% ( 5% in 2014) Matig:5% ( 5% in 2014) Slecht:1%
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Je mag/kan steeds van school veranderen MAAR Verander niet teveel van school, want dit is niet goed voor je kind. Elke school heeft positieve en.
Geïntegreerde schoolverbetering
Ouderraad 7 december.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Als je nog geen idee hebt …
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
Leer kracht Workshop over competenties van
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
WijWijs Ouderbetrokkenheid Portaal “First Impression”
IK EN DE ANDER Levinas ( ). Levinas Emmanuel Levinas ( ) wordt, na een relatief lange onbekendheid gedurende zijn leven, vandaag internationaal.
Meervoudige intelligentie
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Het onderwijs in Haïti kent veel problemen -Meer dan de helft van de kinderen gaat niet naar school. -Veel kinderen gaan naar scholen waar leraren niet.
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
Wat moet (school)? Keuze maken voor aanbod van profielen
Suzanne Luger & Yvonne Rijns
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Talentontwikkeling in Noord-Holland/ Flevopolder
Leerling- kenmerken Motivatie
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN
Transcript van de presentatie:

Wat heb ik geleerd? Omgang met leerlingen met autisme Mijn vakvisie (deels)formuleren Bevestiging van eigen kunnen Eigen stijl van lesgeven Ongewenst gedrag corrigeren Rol van de leraar – leerling Intervisies

Visie van de school Vrijheid, maar regels. Van basiskennis tot vrije keuze. Lesmethode, lesboekje. Visie van mij Sluit hierbij aan. Meer theorie en beeldmateriaal. Visie van de leerling verbreden ten opzichte van basisvaardigheden.

Eigen werk in relatie tot docentschap Kleur en vrolijkheid en vreemdheid – vertalen naar manier van lesgeven Openheid en onderzoekende houding Informaliteit en vrijheid. Dromen, Denken, Doen.

Werk van leerlingen