De Toekomst Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
STRATEGISCHE PLANNING
Marketingmanagement in een Europese KMO
Marketingplan 2010 Triad.
Kamer van Koophandel Haaglanden
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
S HARING M INDS B EDRIJFSMANAGEMENT S ANDER B ROSENS, J AN G EERTS, M ICHIEL J ANSENS, S TEF V ERSCHUEREN EN S TIJN V ERSCHUEREN.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Inleiding in de Marketing
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Evaluatie van een proces
MARKETING-COMMUNICATIE
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Swot analyse
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Business Marketing Management
Evenementenorganisatie
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
3voor12.nl.
Marketing Marketingoriëntatie
College 2 Marketingomgeving
Detailhandelsmarketing
Midden in de wereld:.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Dagopleidingen Hik Opendeurdag
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Ondernemen moet je doen
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Internationale marketing
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Midden in de wereld:.
Indeling van hoofdstuk 2
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Internationale handel
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Verkoopt en handelt verkoop af
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

De Toekomst Marketing

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

De toekomst 4 groepsleden Waarom naam? Yannick Dom Yannick Moelans Glenn Segers Stéphanie Sels Waarom naam? Jong en toekomstgericht

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

Omgevingsfactoren-analyse (micro) Bedrijf De Toekomst Leveranciers Lidl Intermediairs Geen externe, alles intern

Omgevingsfactoren-analyse (micro) Klanten Studenten en docenten KHK Turnhout Bedrijfsmanagement Concurrenten Drankautomaat Drank meegebracht van thuis Soepjes van Marleen Belangengroepen BCG

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

Omgevingsfactoren-analyse (macro) Demografische ontwikkeling Leeftijdsverdeling 18+ Etnische markt Weinig culturele verschillen Opleidingsniveau Verschillende vooropleiding Gelijklopende opleiding nu Economische omgeving Inkomensverdeling Afhankelijk van eigen zakgeld of eventueel weekendwerk

Omgevingsfactoren-analyse (macro) Sociaal-culturele omgeving Mening over onszelf Diploma (bij iedereen gelijk) Mening over anderen Wederzijds respect en gelijkheid Mening over samenleving Zo weinig mogelijk afval creëren Normen en waarden Zich houden aan regels van de school Natuurlijke omgeving Vervuiling Technologische ontwikkeling Meer kans tot reclame

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

SWOT-analyse Micro Strenghts Grote beginvoorraad + - Micro Strenghts Grote beginvoorraad Geen tussenpersonen (onafhankelijk) Leergierig Weaknesses Tamelijk weinig potentiële klanten Veel concurrenten Onervarenheid Macro Opportunities Klein leeftijdsverschil, wensen zijn tamelijk gelijk Geen etnische verschillen 100% geletterd  meer mogelijkheden tot reclame Iedereen is gelijk Iedereen moet zich aan de geldende normen houden Weinig verschillende subculturen Recyclage is 100% mogelijk Technologische ontwikkeling Threats Sommige dagen weinig volk  mindere kans op verkopen Velen zijn afhankelijk van hun zakgeld Geen voorkennis over eerdere aankopen Ontstaan van afval

SWOT-analyse (micro) Strenghts Weaknesses Grote beginvoorraad Onafhankelijk van tussenpersonen Leergierig Weaknesses Tamelijk weinig potentiële klanten Concurrentie Onervarenheid

Swot-analyse (macro) Opportunities Threats Klein leeftijdsverschil Iedereen gelijk Iedereen is verplicht de geldende regels te volgen Technologische ontwikkeling Threats Bepaalde dagen minder mensen aanwezig Afhankelijk van zakgeld Afval

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

SMART-doelstelling Specifiek: Marketingplan en fouten van 2MKT zoeken Meetbaar: Verkoop en beoordelingen Acceptabel: Bijleren Realistisch: Veel voorbereidingstijd Tijdsgebonden: 18 mei 2010

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

Marktsegmentatie

Marktsegmentatie Weinig vraag bij het eten Meer vraag naar gekoelde drankjes, dus zorgen voor koeling (koelbox, ijskastje,…)

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

doelgroepkeuze Zo veel mogelijk personen De studenten Verschillende smaken Meer verkoopmomenten

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

Marketingmix Product Prijs Promotie Plaats Mixxed Up (energiedrank) € 0.50 (aanpasbaar) Promotie Affiches Toledo Edumail Plaats Cafetaria

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

budgetten Zelf ingestoken budget Verwachte omzet Wisselgeld kas Affiches Koelbox Verwachte omzet 5 per dag verkopen

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

Actieprogramma’s Theorie  praktijk Collectieve samenwerking Werkwijze in chronologische volgorde ‘de Toekomst’ Afspraken met begeleiders Marktsegmentatie Testen op Toledo Individueel Rapport + presentatie

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

besluit Moeilijkheid SMART-doelstelling

inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde

Einde Bedankt voor uw aandacht Vragen