De Toekomst Marketing
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
De toekomst 4 groepsleden Waarom naam? Yannick Dom Yannick Moelans Glenn Segers Stéphanie Sels Waarom naam? Jong en toekomstgericht
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
Omgevingsfactoren-analyse (micro) Bedrijf De Toekomst Leveranciers Lidl Intermediairs Geen externe, alles intern
Omgevingsfactoren-analyse (micro) Klanten Studenten en docenten KHK Turnhout Bedrijfsmanagement Concurrenten Drankautomaat Drank meegebracht van thuis Soepjes van Marleen Belangengroepen BCG
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
Omgevingsfactoren-analyse (macro) Demografische ontwikkeling Leeftijdsverdeling 18+ Etnische markt Weinig culturele verschillen Opleidingsniveau Verschillende vooropleiding Gelijklopende opleiding nu Economische omgeving Inkomensverdeling Afhankelijk van eigen zakgeld of eventueel weekendwerk
Omgevingsfactoren-analyse (macro) Sociaal-culturele omgeving Mening over onszelf Diploma (bij iedereen gelijk) Mening over anderen Wederzijds respect en gelijkheid Mening over samenleving Zo weinig mogelijk afval creëren Normen en waarden Zich houden aan regels van de school Natuurlijke omgeving Vervuiling Technologische ontwikkeling Meer kans tot reclame
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
SWOT-analyse Micro Strenghts Grote beginvoorraad + - Micro Strenghts Grote beginvoorraad Geen tussenpersonen (onafhankelijk) Leergierig Weaknesses Tamelijk weinig potentiële klanten Veel concurrenten Onervarenheid Macro Opportunities Klein leeftijdsverschil, wensen zijn tamelijk gelijk Geen etnische verschillen 100% geletterd meer mogelijkheden tot reclame Iedereen is gelijk Iedereen moet zich aan de geldende normen houden Weinig verschillende subculturen Recyclage is 100% mogelijk Technologische ontwikkeling Threats Sommige dagen weinig volk mindere kans op verkopen Velen zijn afhankelijk van hun zakgeld Geen voorkennis over eerdere aankopen Ontstaan van afval
SWOT-analyse (micro) Strenghts Weaknesses Grote beginvoorraad Onafhankelijk van tussenpersonen Leergierig Weaknesses Tamelijk weinig potentiële klanten Concurrentie Onervarenheid
Swot-analyse (macro) Opportunities Threats Klein leeftijdsverschil Iedereen gelijk Iedereen is verplicht de geldende regels te volgen Technologische ontwikkeling Threats Bepaalde dagen minder mensen aanwezig Afhankelijk van zakgeld Afval
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
SMART-doelstelling Specifiek: Marketingplan en fouten van 2MKT zoeken Meetbaar: Verkoop en beoordelingen Acceptabel: Bijleren Realistisch: Veel voorbereidingstijd Tijdsgebonden: 18 mei 2010
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
Marktsegmentatie
Marktsegmentatie Weinig vraag bij het eten Meer vraag naar gekoelde drankjes, dus zorgen voor koeling (koelbox, ijskastje,…)
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
doelgroepkeuze Zo veel mogelijk personen De studenten Verschillende smaken Meer verkoopmomenten
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
Marketingmix Product Prijs Promotie Plaats Mixxed Up (energiedrank) € 0.50 (aanpasbaar) Promotie Affiches Toledo Edumail Plaats Cafetaria
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
budgetten Zelf ingestoken budget Verwachte omzet Wisselgeld kas Affiches Koelbox Verwachte omzet 5 per dag verkopen
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
Actieprogramma’s Theorie praktijk Collectieve samenwerking Werkwijze in chronologische volgorde ‘de Toekomst’ Afspraken met begeleiders Marktsegmentatie Testen op Toledo Individueel Rapport + presentatie
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
besluit Moeilijkheid SMART-doelstelling
inhoud De Toekomst Omgevingsfactoren-analyse (micro) Omgevingsfactoren-analyse (macro) SWOT-analyse SMART-doelstelling Marketingstrategie Marktsegmentatie Doelgroepkeuze Marketingmix Budgetten Actieprogramma’s Besluit Einde
Einde Bedankt voor uw aandacht Vragen