Vaardigheid onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Advertisements

Precht 2 Blz 53 t/m 101.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
BattleBots The school battle.
Didactische werkvormen
Activerende werkvormen
Samenwerken in kennen en kunnen Onderwijs ontmoet zorg, 4 oktober 2013.
Werkvormen voorstellen theorie werkvormen cursus werkvormen
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
Ondernemen : heb jij het in je?!
Ho 3: Leerstijlen.
Gepersonaliseerd leren
Hartelijk welkom “willen, zijn en doen … “.
Het geven van een workshop
Professionaliteitsontwikkeling
EDUCATIEF WERKEN MET GROEPEN
Je Creatief Quotiënt verhogen ‘creatieve ontwikkeling van talent’
Training door Beleving Leo Scheers Studiedag ESF-project Komma
Effectieve instructie
Studietaak De studietaak staat centraal
BSN nederland De Action Learning MBA
Compu’Train blended learning
Kennis - Intelligentie
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Voorbereid op Stage Les 4.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Leren Kinderen te Reanimeren.
Ieder zijn leerstijl Voor we over leerstijl spreken moeten we duidelijk weten wat leren is. ‘Leren is het verwerven van nieuwe competenties’. Dit leren.
CanDo Coaching.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Visie & Strategie.
Volksuniversiteit Zwolle
Leerstijlen KOLB SJM.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 Windows start Uw docenten zijn: Peter Blansjaar Theo van der Poel.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
STUDIELOOPBAAN COACHING Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Martine Bink 1.
REFLECTEREN Wat is dat?.
Reflecteren.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
De juiste route naar het juiste doel
Welkom instructeurs!.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Personeel en organisatie
Instructeur B Basketbal Module 4 Stage: taak
Ethiek in de branche social work
Constructivisme Piaget en Vygotsky
…. Is een verzameling van dankbare momenten
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Volwassenen Leren Reanimeren.
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Samenlevingsschool / KC
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
#Zorglokaal #Inspiratiedagkinderopvang
Transcript van de presentatie:

Vaardigheid onderwijs Max Groenhart Nationaal Cursusleider BLS/AED

Doelstelling Aan het einde van deze voordracht: Kunt u de 4 fasen van het leerproces benoemen Kunt u benoemen welke stap van de 4 stappen methodiek past bij de verschillende leerstijlen volgens Kolb

Stelling Als instructeur wil ik het beste van mijn kunnen in de cursist stoppen OF Als instructeur wil ik het beste uit de cursist halen

4-stappen methodiek Demonstratie op werkelijke snelheid Demonstratie langzaam met uitleg Cursist(en) leiden instructeur Cursist(en) oefenen Vragen? na stap 2 Cursist geeft geen goede opdracht Direct corrigeren handelingen

Waarom? Sluit aan bij hoe mensen kennis construeren en de transfer naar lange termijn geheugen Voorgeschreven door NRR Uniformiteit Internationaal (ERC) Cursisten hebben recht op beste methode

Wat willen wij met de cursus bereiken? Fasen leerproces: Onbewust incompetent Bewust incompetent Bewust competent Onbewust competent

Leerstijlen Kolb Doener Denker Beslisser Dromer

Concretisering Doener: Denker: Dromer: Beslisser: direct ervaringen opdoen Denker: bestudering vooraf Dromer: observeert en reflecteert Beslisser: verbanden tussen leerstof en werk

4-stappen methodiek Demonstratie op werkelijke snelheid Denker Demonstratie langzaam met uitleg Beslisser Cursist(en) leiden instructeur Dromer Cursist(en) oefenen Doener

Samenvatting De 4-stappen methodiek in het vaardigheidsonderwijs is een krachtig instrument Stel de leerstijl van de cursist centraal