Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen www.bvpo.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
KWALITEITSZORG november 2012
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
KMPO enquête
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Burgerschap in de openbare ruimte: resultaten TNS/NIPO onderzoek november 2011.
SAMENVATTING SMS LEERLINGEN TEVREDENHEIDSCIJFERS Onze schoolReferentiegroep Deze peilingVorige peilingAlle scholen 1.Kunstzinnige oriëntatie
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Uitslag ouderenquête januari ingevulde formulieren terug = 48 % U geeft ons het gemiddelde cijfer van een 6,8.
Vijf-gelijke-dagen model
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheidsonderzoek 2007
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Meisjes en wiskunde (Waarom) is wiskunde moeilijk?
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
indicator op basis van niveau-indicaties
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Willem de Zwijger School met Succes?
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Het werken met portfolio
Tevreden ouders? Jaarvergadering OR & MR 5 september 2013.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Speerpunten uitkomst leerlingen- en oudertevredenheidsonderzoeken.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Resultaten Crowdsourcing Grote Boel 7 april 2014.
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Centrummaten en Boxplot
Toets 1 Examen Reinder Reen.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
1BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen 1 Ouderpeiling (OTP) BS De Utskoat te Witmarsum Resultaten van de oudertevredenheidpeiling 2014/2015.
Programma ouderavond Opening/welkom Oudertevredenheidonderzoek
Leerlingen en ouders aan het woord
Resultaten Oudertevredenheidpeiling
Transcript van de presentatie:

Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen

2BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen 2 Ouderpeiling (OTP) BS Johan Looijenga te Surhuizum Resultaten van de oudertevredenheidpeiling 2012

Algemene informatie over de school BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen3 Lijsten retour: 48 Rapportcijfer: 7.2 Rapportcijfer 2010: 7.7 Oordeel: zeer tevreden

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen4 Standaard vragenlijst: Vragenlijst met dezelfde vragen is 2193 keer afgenomen bij ouders Evaluatiecriteria: Normering: De hoofdonderwerpen waarover vragen worden gesteld Grenspercentages Grenspercentages Benchmarking Benchmarking Onderzoeksopzet Vergelijking met…. Vorige peiling Vorige peiling Alle scholen Alle scholen Zelfde soort scholen Zelfde soort scholen

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen5 Rapportage: Samenvatting: 1.Samenvatting 2.Schoolrapport Grafieken en conclusies in geschreven tekst Rapportage Schoolrapport: Links: grenspercentages Rechts: benchmark > naar uitleg onderzoek > naar resultaten

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen6 Wat is significant ? Statistische toetsing bij vergelijking van twee scores wordt gebruik gemaakt van toetsing/ p-waarde de p-waarde geeft de kans dat je een –afwijkende- schoolscore vindt, terwijl de waarde van de school toch gelijk is aan die van de referentiegroep een verschil tussen twee rapportcijfers van bv 7.1 en 7.3 zegt op zich niet zoveel dat verschil kan door toeval ontstaan

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen7 rood: percentage ontevreden ouders/ verzorgers groen: percentage tevreden ouders/ verzorgers bolletjes: (on)tevredenheidspercentage is beter dan..% ref Grenswaarde standaard 15% Leeswijzer grenswaarden (voorbeeld) > voorbeeld

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen8 Spreiding van (on)tevredenheidspercentages in de referentiegroep speelmogelijkheden: tevredenheidspercentage 81% dat is beter dan 69% van de scholen in de referentiegroep

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen9 Leeswijzer benchmark (voorbeeld) blauw: scholen in referentiegroep gem: rekenkundig gemiddelde (bereik 1-4) rode stip: gemiddelde van de school resp. subcategorie gele/ blauwe balk: indicatie van de spreiding (Er geldt: hoe meer de antwoorden verschillen, hoe groter de spreiding: de balk wordt langer) P een kleine P een kleine p-waarde : kleine kans dat waarden gelijk zijn (als p klein is er sprake van een significant verschil) donkergrijs gebied: hier liggen 50% resp 90% van de scholen

Evaluatiecriteria: Rapportcijfers op onderdelen BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen10 Rubriek Referentie Schoolgebouw Omgeving van de school Begeleiding * Sfeer * Kennisontwikkeling * Persoonlijke ontwikkeling Schooltijden Schoolregels, rust en orde * De leerkracht * Contact met de school7.3

Vergelijking met de vorige ouderpeiling op onze school 11BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen 11 Onze school wijkt op geen van de hoofdonderwerpen sterk af van de vorige peiling Er zijn geen significante verschillen tussen de rapportcijfers gevonden

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen12 Verbeteringen tov Mate waarin leraar naar ouders luistert 2.Sfeer in de klas 3.Aandacht voor gymnastiek 4.Hygiene en netheid binnen de school 5.Veiligheid op weg naar school 6.Huidige schooltijden 7.Extra mogelijkheden goede leerlingen 8.Aandacht voor uitstapjes/excursies 9.Rust en orde in de klas

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen13 Verslechteringen tov Overblijven tussen de middag 2.Aandacht voor wereldorientatie

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen14 Successcore van de school

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen15 Vergelijking onder-bovenbouw 15BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen

16 Aandachtspunten onderbouw 1.Speelmogelijkheden op het plein (31%) 2.Hygiene en netheid binnen de school (15%) 3.Veiligheid op weg naar school (15%) 4.Extra mogelijkheden goede leerlingen (15%) 5.Aandacht voor pestgedrag (15%) 6.Aandacht voor uitstapjes/excursies (15%)

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen17 Aandachtspunten bovenbouw 1.Aandacht voor pestgedrag (40%) 2.Begeleiding leerlingen met problemen (34%) 3.Omgang van de kinderen onderling (34%) 4.Speelmogelijkheden op het plein (31%) 5.Veiligheid op het plein (31%) 6.Veiligheid op weg naar school (26%) 7.Regels, rust en orde op school (26%) 8.Sfeer in de klas (23%) 9.Duidelijkheid van schoolregels (23%) 10.Informatievoorziening over de school (23%)

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen18 Aandachtspunten bovenbouw (vervolg) 11.Rust en orde in de klas (20%) 12.Aandacht voor normen en waarden (20%) 13.Aandacht voor goede prestaties (20%) 14.Functioneren medezeggenschapsraad (20%) 15.Hygiene en netheid binnen de school (17%) 16.Informatievoorziening over het kind (17%)

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen19 Vergelijking met de andere scholen van het bestuur 19BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen Onze school wijkt op geen van de hoofdonderwerpen sterk af van de overige scholen van het bestuur Er zijn geen significantie verschillen tussen de rapportcijfers gevonden

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen20 Pluspunten van onze school 1.Huidige schooltijden (98%) 2.Inzet en motivatie leerkracht (97%) 3.Sfeer en inrichting schoolgebouw (94%) 4.Uiterlijk van het gebouw (94%) 5.Omgang leerkracht met de leerlingen (94%) 6.Aandacht voor werken met computer (94%) 7.Vakbekwaamheid leerkracht (93%) 8.Mate waarin leraar naar ouders luistert (92%) 9.Aandacht voor rekenen (92%) 10.Aandacht voor taal (92%)

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen21 Pluspunten van onze school (vervolg) 11.Aandacht voor gymnastiek (92%) 12.Gelegenheid om met de directie te praten (92%) 13.Aandacht voor creatieve vakken (90%) 14.Aandacht godsdienst/ levensbesch. (90%) 15.Aandacht soc.-emot. Ontwikkeling (88%) 16.Aandacht voor uitstapjes/excursies (88%) 17.Informatievoorziening over het kind (88%) 18.Aandacht voor normen en waarden (85%)

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen22 Kritiekpunten op onze school 1.Aandacht voor pestgedrag (33%) 2.Speelmogelijkheden op het plein (31%) 3.Begeleiding leerlingen met problemen (27%) 4.Omgang van de kinderen onderling (25%) 5.Veiligheid op het plein (23%) 6.Veiligheid op weg naar school (23%) 7.Regels, rust en orde op school (19%) 8.Informatievoorziening over de school (19%) 9.Hygiene en netheid binnen de school (17%) 10.Sfeer in de klas (17%)

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen23 Kritiekpunten op onze school (vervolg) 11.Aandacht voor goede prestaties (17%) 12.Duidelijkheid van schoolregels (17%) 13.Rust en orde in de klas (15%) 14.Aandacht voor normen en waarden (15%) 15.Functioneren medezeggenschapsraad (15%)

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen24

BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen25 wachtwoord: AVQ vervolgenquête op het internet:

Einde Presentatie Oudertevredenheidspeiling voorbeeld van de standaard vragenlijst informatie over BvPO naar analysebank BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen26 Meer informatie? Volg onderstaande hyperlinks (hiervoor is een verbinding met het internet noodzakelijk)